Discussie forum met vragen over Blitzortung hardware, software etc
Door WeerStationWoerden
je kan ook op de Img knop drukken die hier boven staat
en je url van je foto er tussen zetten
elke grote is mogelijk .. maar maakt het niet te gek ;-)
klein voorbeeld van de foto van meteohoekvanholland op 150 [img]http://meteohoekvanholland.nl//images/instrumenten/Controller/image.jpg[/img]

zelf ben ik ook nog zoekend naar een behuizing
zal een stuk netter staan dat weet ik wel
mvg Gert

meteohoekvanholland schrijft:
Ik heb maar even foto toegevoegd aan het stukje tekst op mijn site:

http://meteohoekvanholland.nl/index.php ... le-bliksem

Let op, Ipad foto :unsure:

Zal er nog wat maken van andere onderdelen.
Door pdw112
Bedankt voor de foto's.
Ik ga eventjes wat sparen en dan ga ik hem ook bestellen.
Alleen nog nadenken waar ik de GPS en de antenne's ga ophangen.
opzolder zou kunnen alleen zit ik daar met de GTL verlichting en de afzuiging van de badkamer welke waarschijnlijk gaan storen.
Ik weet ook niet wat voor een storing de omvormer van mijn zonnepanelen gaat doen.
Door meteohoekvanholland
Dit was mijn bestelling bij Conrad:

Aantal Bestnr. Omschrijving Stukspr. Totaal
1 stuk 530967 Spelsberg PS 1818-6f-tm Installatiebehuizing 182 x 180 x 63 Polycarbonaat, Polystereen Lichtgrijs (RAL 7035) € 22,17 € 22,17

1 stuk 531023 Spelsberg TK montageplaat voor kunststof behuizing TK MPI-1818 (l x b x h) 150 x 150 x 3 mm Isolatiemateriaal HP melamin € 6,66 € 6,66

1 stuk 530939 Spelsberg PS 1809-6-tm Installatiebehuizing 180 x 94 x 57 Polycarbonaat, Polystereen Lichtgrijs (RAL 7035) € 15,20 € 15,20
Op voorraad

1 stuk 531020 Spelsberg TK montageplaat voor kunststof behuizing TK MPI-1809 (l x b x h) 160 x 74 x 3 mm Isolatiemateriaal HP melamine € 6,12 € 6,12

Ik werk op een Ipad nu dus knippen en plakken gaat niet echt mooi, ff zelf googlen op die nummers dus s.v.p ;)
Alsnog is t passen en meten in die behuizingen. Vooral de netwerkkabels nemen flink ruimte in beslag, dat viel tegen. Je buigt ze niet ff om, de pluggen zijn stug.
Door meteohoekvanholland
pdw112 schrijft:
Bedankt voor de foto's.
Ik ga eventjes wat sparen en dan ga ik hem ook bestellen.
Alleen nog nadenken waar ik de GPS en de antenne's ga ophangen.
opzolder zou kunnen alleen zit ik daar met de GTL verlichting en de afzuiging van de badkamer welke waarschijnlijk gaan storen.
Ik weet ook niet wat voor een storing de omvormer van mijn zonnepanelen gaat doen.

De beste optie om storing tegen te gaan is door de antenne te 'shielden', ofwel koper o.i.d er omheen en aan de aarde van je versterker verbinden. Er staat een link naar een bouwtekening van een koperen loop in de handleiding van Blitzortung, die antenne staat nog op mijn verlanglijstje. Zo pikt de antenne minder storingen op van apparaten in de buurt en kun je de gain verder opschroeven.

http://users.edpnet.be/DanielV37/Detect ... ntenna.htm
Door pdw112
Bedankt.
Misschien ga ik de handel ook wel buiten hangen alleen dan even kijken hoe ik het met de stroomvoorziening ga doen de netwerkkabel is niet zo'n probleem.
Ik heb al een pijp lopen van de schuur naar de kruipruimte.
Weet iemand wat de max lengte van de netwerkkabel mag zijn tussen de twee printen?
Door WeerStationWoerden
de gain opschroeven is wel leuk
alleen als de buien dichtbij zijn slaat de boel op tilt (overflow)
zal mooi zijn dat er een auto gain op komt
zodat de boel gedempt word

heb zelf op de Red ferite 20cm zitten en op de Green een frame antenne
en die is makkelijk om te maken

mvg Gert

meteohoekvanholland schrijft:

De beste optie om storing tegen te gaan is door de antenne te 'shielden', ofwel koper o.i.d er omheen en aan de aarde van je versterker verbinden. Er staat een link naar een bouwtekening van een koperen loop in de handleiding van Blitzortung, die antenne staat nog op mijn verlanglijstje. Zo pikt de antenne minder storingen op van apparaten in de buurt en kun je de gain verder opschroeven.

http://users.edpnet.be/DanielV37/Detect ... ntenna.htm
Door fotogw
pdw112 schrijft:
Bedankt.
Misschien ga ik de handel ook wel buiten hangen alleen dan even kijken hoe ik het met de stroomvoorziening ga doen de netwerkkabel is niet zo'n probleem.
Ik heb al een pijp lopen van de schuur naar de kruipruimte.
Weet iemand wat de max lengte van de netwerkkabel mag zijn tussen de twee printen?

Volgens mij is de geteste maximale lengte van de kabel tussen de amp en de controller 30 meter.
Het moet in ieder geval SHIELDED / AFGESCHERMDE kabel zijn. Die is beduidend lastiger te vinden dan de gewone CAT5 of CAT6 netwerkkabel, zéker in grotere lengten.

Gerhard
www.weeropdeveluwen.nl
Blitzortung station Vaassen, 711
Door nolversteeg
Zie forum Blizortung.
Pak hem beet 25 gebruikers in Nederland, en 900 gebruikers over Europa.

Dus lezen op het blitzortung forum is wel een must, kan in het Duits of in het Engels.

Groeten Nol
Door Arie
Nou zie ik op de verschillende websites mooie kaarten en lees over inslagen op wel 2000km afstand. Voor het netwerk is dat uiteraard reuze interessant, maar mij boeit dat niet.
Ik ben technisch een enorme oen dus waarschijnlijk schieten er nu de nodige forumleden in een onbedaarlijke lach. Maar kun je de kaarten ook inzoomen zodat je een straal van bijvoorbeeld 500km in beeld hebt?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 21