Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door andre
helaas zitten de windrichting meters vast gevroren
Door nitrx
Was dat hier maar zo +6.7 :( sneeuwkaartje hetweeractueel mag wel eens geupdated worden ;)
Door hanszzz
De ijzel heeft hier ook toegeslagen de windrichtingvaan staat vast. :(

Grt Hans
Door hvd51
Bezoek op de webcam loopt hard op:
Rest van nederland wil blijkbaar sneeuw zien.

Harm
Door jango
nitrx schrijft:
Was dat hier maar zo +6.7 :( sneeuwkaartje hetweeractueel mag wel eens geupdated worden ;)

Hoe moet Luc dit aanpassen?

1) Wel erg weinig meldingen om een deugdelijke kaart te maken!
2) In welke plaatsen heeft het dan gesneeuwd?
Ik zie bij de sneeuwmeldingen geen enkele plaatsnaam staan, die word blijkbaar niet ingevuld bij een melding.
3) Misschien heeft Luc daar wel geen tijd voor.

Misschien ook wel handig is een graslengte kaart.B)
Kunnen we daar invullen hoe lang het gras al is, dat lijkt mij vooral is zuid Nederland in januari meer van toepassing.
Gras lengte 6 cm.
Moeten al bijna het gras maaien.:woohoo:
En HH agrariërs de temp.som van 200 is al bijna bereikt, het is dan weer tijd om kunstmest te strooien.
Kan die lekker uitspoelen :angry: !!

Met ander woorden, wel een hele rare winter 13/14 en dan?
Wat was de voorspelling volgens dit topic?
http://www.hetweeractueel.nl/forum/het-weer/57023-winter

Misschien hebben die in de verkeerde bol gekeken of de bol bekeken vanuit een spiegel.
Maar dat wil niet zeggen dat februari en maart nog een hele hoop goed kunnen maken , al zit ik daar niet meer op te wachten.
Door Overijse
jango schrijft:
nitrx schrijft:

1) Wel erg weinig meldingen om een deugdelijke kaart te maken!
2) In welke plaatsen heeft het dan gesneeuwd?
Ik zie bij de sneeuwmeldingen geen enkele plaatsnaam staan, die word blijkbaar niet ingevuld bij een melding.
3) Misschien heeft Luc daar wel geen tijd voor.

Misschien ook wel handig is een graslengte kaart.B)
Kunnen we daar invullen hoe lang het gras al is, dat lijkt mij vooral is zuid Nederland in januari meer van toepassing.
Gras lengte 6 cm.
Moeten al bijna het gras maaien.:woohoo:
En HH agrariërs de temp.som van 200 is al bijna bereikt, het is dan weer tijd om kunstmest te strooien.
Kan die lekker uitspoelen :angry: !!

Met ander woorden, wel een hele rare winter 13/14 en dan?
Wat was de voorspelling volgens dit topic?
http://www.hetweeractueel.nl/forum/het-weer/57023-winter

Misschien hebben die in de verkeerde bol gekeken of de bol bekeken vanuit een spiegel.
Maar dat wil niet zeggen dat februari en maart nog een hele hoop goed kunnen maken , al zit ik daar niet meer op te wachten.

Luc is op de hoogte van het probleem bij de sneeuwkaart. Aangezien de winter zolang op zich heeft laten wachten voor een klein deel van ons dan en nu pas gebruikt wordt deze winter, is het probleem nu pas aan het licht gekomen.

Google heeft een nieuwe api V3 uit en de sneeuwhoogte doorgave werkt nog op V2. Moet dus het één en ander herschreven en/of aangepast worden.

Sorry voor het ongemak.

Grtz
Kris
Door pkd19
Hier zowel de windmeter als de richting vastgevroren,en in de regenmeter een laagje ijs,maar smelt binnenkort,is nog maar -0,6C hier.
Door hanszzz
hanszzz schrijft:
[quote]De ijzel heeft hier ook toegeslagen de windrichtingvaan staat vast. :(

Het vaantje beweegt weer houden zo :woohoo:

Grt Hans
Door nitrx
jango schrijft:
nitrx schrijft:

Ik nam aan dat het een geautomatiseerrd proces was en daarnaast lees ik nu dat de tool kapot is , de opmerking van mij was geen verwijt de functie is op hetweeractueel aanwezig dus kan ik daar melding van maken lijkt me.
Door Luc
Zoals Kris meldt is de tool om sneeuwhoogtes in te voeren gebaseerd op Google Maps API versie 2. Ik wel ooit gelezen dat die zou vervallen en daarvoor in de plaats API versie 3 gebruikt moest worden. Maar toen had ik me niet gerealiseerd dat de sneeuwhoogte tool op versie 2 is gebaseerd.

Helaas hebben we deze winter nog niet eerder sneeuwval gehad (hier zelf nog geen natte vlok sneeuw gezien). Anders was dit probleem eerder ontdekt.

Ik heb even snel gekeken naar die nieuwe versie van de API, maar volgens moet er toch een hoop worden aangepast om dit weer werkend te krijgen. :( Ik ga daar mijn best doen...

Gr,
Luc