Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Mindkiller
Sinds deze namiddag heb ik een eerste versie van mijn nieuwe website online gezet.

Het idee achter het ontwerp is 2-delig:

* Het tonen van alleen de voornaamste weergegevens.
* De layout zo simpel, strak en overzichtelijk mogelijk houden. (ook al omdat ik geen grafisch kunstenaar ben :))

De site is gebouwd in php, css en js. De database is mysql. De waarden krijgen elke minuut een update.

Het icoontje in de grote temperatuurkader reageert op alle gemeten waarden. Omdat dit 's nachts niet helemaal mogelijk is, wordt dan de huidige maanfase getoond.

Ook heb ik een aantal help icoontjes voorzien met daarachter wat meer uitleg betreffende een bepaald onderwerp.

De site is echter nog niet volledig klaar. Op dit ogenblik is er enkel een overzicht van maandgegevens. Hier zal in de toekomst ook nog een jaargedeelte bijkomen. Ook een weersverwachting staat nog op de planning.

Om te beginnen hoor ik alvast graag jullie opmerkingen of reacties!

Groeten,
Stijn

www.weerstationalken.be
Door Vijversenkoi
Knap en overzichtelijk gedaan.

Het zal een detail zijn, maar wat meer eigen foto's over uw apparatuur zou interessant kunnen zijn hoe jij alles in elkaar hebt zitten, gezien uw uitleg intresant over komt.

Echt tof gedaan.
Door tuinmantom
Mooi gedaan, de startpagina is overzichtelijk en niet te vol (ik kan er zelf niet aan weerstaan om zo veel mogelijk op m'n startpagina te proppen)

En die maandrapportjes zijn ook wel netjes - maak je die met de hand in excel ofzo, of worden die automatisch aangemaakt door de software?
Door wsMaurik
Zeer fraai Stijn.

Vooral het grafiekje van de UV/straling en maximale straling is zeer interessant en wil ik ook al tijden maken ivm de zonnepanelen. Highcharts blijft gewoon leuk en makkelijk om mee te werken.
Hou deze site in gedachten als ik er echt aan ga beginnen.
Door Mindkiller
Thx!

Ja met Highcharts heb je heel veel mogelijkheden. Ik zou nog graag een windroosgrafiek aan het maandoverzicht willen toevoegen.

De maandrapportjes worden gemaakt met Microsoft Reportbuilder (3.0). De gegevens komen uit een MSSQL database. Op dit ogenblik heb ik een template die ik elke maand nog manueel vul met data (en upload naar de website), maar het is de bedoeling dat mijn weersoftware dit gaat automatiseren.