Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Hugozer
Het station zit ondertussen in elkaar. Wat valt op: de regenmeter loopt 100% op batterijen (dus geen solarcel), dat was bij de WMR928 anders. valt me een beetje tegen...ben benieuwd hoe lang de batterijen mee gaan.
De windmeter en de thermometer worden gemonteerd boven op de 'paal' , maar uiteraard zijn de plaatsingseisen zo ongeveer tegenovergesteld, qua hoogte, qua vrijheid, dus ik ga eens even nadenken hoe ik dat ga doen B)
Straks nog even een verloopstekkertje kopen en aan de slag.
Door wsp
Hugozer schrijft:
Het station zit ondertussen in elkaar. Wat valt op: de regenmeter loopt 100% op batterijen (dus geen solarcel), dat was bij de WMR928 anders. valt me een beetje tegen...ben benieuwd hoe lang de batterijen mee gaan.
De windmeter en de thermometer worden gemonteerd boven op de 'paal' , maar uiteraard zijn de plaatsingseisen zo ongeveer tegenovergesteld, qua hoogte, qua vrijheid, dus ik ga eens even nadenken hoe ik dat ga doen B)
Straks nog even een verloopstekkertje kopen en aan de slag.

Pas op met 220v en 110v aan sluiting.
Als het inderdaad een 110V adaptor is, zou ik toch kijken voor een 220V adaptor voor het weerstation, of een 110V aansluiting.
Door Hugozer
Heb inderdaad een nieuw adpatertje aangeschaft, thx voor de tip.
Het lijkt er trouwens op dat de WMR928 windmeter (het enige apparaat dat nog goed functioneerde van dat station) ook functioneet op de WMR200, dat zou mooi zijn.
Door Hugozer
Alles is geinstalleerd, uiteindelijk bleek de oude windmeter toch niet goed te functioneren en heb ik de nieuwe gemonteerd.
Het is wel zo dat het oude basis station ook alle data binnenhaalt dus die staat nu extra in de woonkamer- scheelt me, zeker in de winter, wat wandelingetjes naar de computerkamer.

Ik heb wel een issue- de connectie tussen basisstation en de verschillende sensoren valt regelmatig uit. Afstand lijkt me redelijk(max 30 m), moet daarvoor wel vanuit de computerkamer door de keuken heen.. hoeveel effect zou dat hebben?

Over WDisplay zonder internet functies ben ik niet echt tevreden, maar eens kijken wat er nog meer te vinden is. Iemand tips, icm de WMR200?
Door jango
Hugozer schrijft:
Ik heb wel een issue- de connectie tussen basisstation en de verschillende sensoren valt regelmatig uit. Afstand lijkt me redelijk(max 30 m), moet daarvoor wel vanuit de computerkamer door de keuken heen.. hoeveel effect zou dat hebben?

elk obstakel tussen station en unit kan storing veroorzaken zoals muren,tv, luidspekers en alle andere objecten met een machnetisch veld ik heb een VP 1 deze heeft bereik volgens Davis 22-40m op 20m gaf hij op gegeven moment al vaak slecht bereik/uitval(door 3 muren) heb hem nu verplaatst op 10 m en optimaal ontvangt het enige object is 1 buitenmuur
wat is het bereik volgens de leverancier en dat is zonder enig object dus blijf hier maar heel stuk onder

groet Jan