Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Ik heb de homewizard ca 1 jaar en ben er enthousiast over. Ik gebruik deze met name voor het aansturen van klik-aan/klik-uit. Mogelijkheden zijn groot. Bijvoorbeeld:

- bedienbaar via app
- aan-/uitschakelen op tijd of x tijd voor of na zonsopkomst/ondergang.
- schakelen op basis van (bewegings)sensoren
- schakelen op basis van cresta temperatuur/wind/neerslag sensoren
- meerdere schakeling koppelen in scenes (bijvoorbeeld om 0:00u gaan alle lampen automatisch uit)
- weerdata bekijken via app
- Met de heatlink uitlezen van slimme meter op app
- koppelen van webcam (niet geprobeerd)
- schakelen van somfy motoren voor o.a. rolluiken
- en vast nog meer dat ik niet heb geprobeerd...

Persoonlijk vind ik het actueel energiegebruik interessant maar zoals Nol zegt, zijn daar ook vele andere mogelijkheden voor (tip voor slimme meter gebruikers: enelogic.com).

Vooral handig dat je overal met een internet verbinding via de app je klik aan/klik uit schakelaarskunt bedienen.

Gr,
Luc
Door walberg
@luc, nadeel t.o.v. de zwave modulen is dat de KAKU (klik aan klik ui) modulen geen terugkoppeling sturen. Ik heb die KAKU modulen ook eens geprobeerd omdat ze ook vrij goedkoop waren op mijn Vera3 waar ik voor de 433mhz modulen een trxrfx tranceiver ertussen heb gestopt. Als ze al schakelen bleven ze ook nog eens hangen, dus aan staan ook nadat de opdracht uit is verstuurd. 1 minuut sproeien betekende dus bij mij een hele watervoorraad op sproeien, meteen eruit gegooid. Een bijkomstig nadeel van deze systemen is dat ze niet alleen je eigen weerstation spul zien maar ook die van de buren.. en overburen etc.
Door Luc
walberg schrijft:
@luc, nadeel t.o.v. de zwave modulen is dat de KAKU (klik aan klik ui) modulen geen terugkoppeling sturen. Ik heb die KAKU modulen ook eens geprobeerd omdat ze ook vrij goedkoop waren op mijn Vera3 waar ik voor de 433mhz modulen een trxrfx tranceiver ertussen heb gestopt. Als ze al schakelen bleven ze ook nog eens hangen, dus aan staan ook nadat de opdracht uit is verstuurd. 1 minuut sproeien betekende dus bij mij een hele watervoorraad op sproeien, meteen eruit gegooid. Een bijkomstig nadeel van deze systemen is dat ze niet alleen je eigen weerstation spul zien maar ook die van de buren.. en overburen etc.
Klopt. Dit is niet geschikt voor 'kritische' bediening omdat er geen terugkoppeling van de 'schakelaar' is. Maar voor het schakelen van verlichting is dat niet zo'n groot probleem.

Gr,
Luc
Door Overijse
Luc schrijft:
walberg schrijft:
Klopt. Dit is niet geschikt voor 'kritische' bediening omdat er geen terugkoppeling van de 'schakelaar' is. Maar voor het schakelen van verlichting is dat niet zo'n groot probleem.

Gr,
Luc

OFFTOPIC :
Als het enkel voor verlichting is heb je nu toch ook de Philips Hue lampen. Veel makkelijker, geen dubbele stekkers meer en werkt via het zigbee protocol.

LEDLamp in de socket draaien, hue hub aan je netwerk hangen en klaar is kees. Simpel je lampen aan en uit :
- Op gezette tijden
- vanop afstand via smartphone of je hue beheer pagina.
- Lampen auto aan en uit via IFTTT (vb: bij zonsondergang, bij aankomst thuis (als je je smartphone in je zak hebt)
- vb : hier flikkert een ledstrip bij aankomst mail over PM bericht van hetweeractueel (ook via IFTTT)
- je eigen disco in huis.
- uitbreidbaar systeem met ledstrips, ambilight van de tv, tot 50 verschillende lampen en/of strips aansturen met 1 hub.

nadeel : prijs lampen (300 voor een startset met 3 lampen, 60 euro per lamp nadien)
en nog niet beschikbaar voor alle fittingen (voor dit laatste zijn er natuurlijk converters)
Door nolversteeg
Luc "Persoonlijk vind ik het actueel energiegebruik interessant maar zoals Nol zegt, zijn daar ook vele andere mogelijkheden voor (tip voor slimme meter gebruikers: enelogic.com)."

Nol"Geen aandelen, maar ook hele goeie ervaringen met die Club van 4 man bijna 7X24 uur aanspreekbaar via mail .
en het werkt als een speer.
kan het nu nog even niet laten zien, omdat de vervangen slimme meter minstens 9 dagen nodig heeft om slim te worden.

Groeten Nol"
Door nolversteeg
Misschien wel een beetje of topic.

Dan heet het gemak dient de mens, maar ik heb het idee, ik weet het eigenlijk wel zeker, dat het Kalf groter wordt dan de Koe.

Hetgeen ik momenteel uitgegeven heb aan gemak en het terugbrengen van CO2 en het uitlezen van deze waarden , maakt me arm.

De opbrengst van de zonnepanelen is 50% op jaarbasis, en heel mooi, maar hetgeen er aanhangt om dit te bekijken, kan geen enkel zonnepaneel tegenop. en ook mijn nog te leven leven niet.

Maar hobby blijft hobby en mag geld kosten.

Zuinige() groeten
Nol