Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Willy Peters
Weatherlink werkt niet meer. Hij haalt de data binnen vanaf VVP. Echter daarna blijft het windvaantje in het scherm staan. Wswin en Cumulus worden wel gewoon geupload. Kan er op afstand niks mee dus moet wachten totdat ik vanavond thuis ben. Kan de oorzaak zo niet achterhalen.

Willy
Door Willy Peters
Wie weet raad? Als weatherlink de data via Vvp binnenhaald dan krijg je een scherm met een balkje te zien. Nadat het balkje aan het einde is moet dat schermpje weggaan. Echter bij mij blijft dat staan! Er verschijnt dan een molentje en in het schermpje komt te staan dat weatherlink niet meer reageert. Na zo'n 1,5 a 2 min. verdwijnt dit en wordt de data verder verwerkt en de upload progress gestart. Dit is nog nooit geweest en dus vandaag ontstaan. Ik draaide de versie weatherlink 6.0. Ben nu weer terug gegaan naar 5.8.3 maar ik dit bied geen soelaas. ogenschijnlijk werkt vvp goed want Wswin en Cumulus verwerken de data wel goed.

Kortom de vraag waar kan dit aan liggen?

Willy
Door weerstationhoogeloon
Willy Peters schrijft:
...Als weatherlink de data via Vvp binnenhaald dan krijg je een scherm met een balkje te zien. Nadat het balkje aan het einde is moet dat schermpje weggaan. Echter bij mij blijft dat staan! Er verschijnt dan een molentje en in het schermpje komt te staan dat weatherlink niet meer reageert. Na zo'n 1,5 a 2 min. verdwijnt dit en wordt de data verder verwerkt en de upload progress gestart...

Hallo Willy,

ik ken dat verschijnsel. Duikt bij mij ook zo nu en dan op.
De oorzaak ken ik niet, maar ik stop dan alle weer s.w., defragmenteer de HD. Reboot de pc en start alle weer s.w. opnieuw.
Vaak gaat het dan goed, en draait alles weer voor een paar weken.
Waarom??? Ik weet het niet.

groet Remie

p.s. Misschien anderen die dit euvel herkennen????
Door Willy Peters
remie,

Dank voor je antwoord. Nu weet ik tenminste dat het vaker voorkomt. Echter, ik heb het al die jaren nog nooit bij de hand gehad. Ik merkte wel dat sartwatch de laatste tijd nog al eens een keer de PC liet rebooten. Tot gisteren, toen bleef de PC maar rebooten. Ik heb nu de tijd langer gezet in Startwatch.
De HD defragmenteren lijkt voor mij geen goede zaak want ik heb er een SSD in zitten. Ik ga maar eens met CCleaner aan de slag. Kijken wat dat wordt.

groet,

Willy