Algemeen forum voor discussie over de website
Door wvdkuil
Jan-mrt vrijwel geheel groen voor weerstation-wilsele
Wel iedere maand twee metingen N door meer dan 1 uur geen data.
Het is toeval dat er iedere maand 2 maal een N staat, in december was het nog 12 maal.
Blijkbaar valt de upload soms weg, ga ik nog uitzoeken.

Wim
Door nolversteeg
Hallo MeteoVrienden,

In eersel zijn de 3 maanden ook goed, buiten een paar x N. de reden is mij nu ook bekend.

Er ging meer fout, Dit was/is te wijten aan het wegvallen van de internetverbinding.

UPC is geweest voor een meting en controle van de bedrading (coax) welke in orde was.
Cysco modem vervangen, probleem nog steeds aanwezig, weer meting gedaan en nog steeds ok,

Ik heb nu bijna een maand een ping monitor lopen, op ip 8.8.8.8

En daaruit blijkt dat en diverse ping losses zijn, als dit binnen een minuut is komt de hele zaak op gang. zonder modem reset.
Als de loss langer dan een minuut duurt gaat de modem resetten en moet ik de zaak handmatig opstarten, omdat de hele zaak in de reset blijft hangen.

en ik ben er uiteraard niet altijd bij.

dus wordt vervolgd.

Groeten Nol
Door Rinus
Hallo weervrienden,

Belachelijk deze rapporten tot en met januari alles Ok en daarna alles geel.
Ze mogen nog wel eens goed kijken naar de software, dit heeft geen waarde voor een weer amateur.

Foei Hydrologic / Witteveen & Bos Shame to You.

Rinus Ws beijerlust (Heemskerk)
Door Overijse
nolversteeg schrijft:
Hallo MeteoVrienden,

In eersel zijn de 3 maanden ook goed, buiten een paar x N. de reden is mij nu ook bekend.

Er ging meer fout, Dit was/is te wijten aan het wegvallen van de internetverbinding.

UPC is geweest voor een meting en controle van de bedrading (coax) welke in orde was.
Cysco modem vervangen, probleem nog steeds aanwezig, weer meting gedaan en nog steeds ok,

Ik heb nu bijna een maand een ping monitor lopen, op ip 8.8.8.8

En daaruit blijkt dat en diverse ping losses zijn, als dit binnen een minuut is komt de hele zaak op gang. zonder modem reset.
Als de loss langer dan een minuut duurt gaat de modem resetten en moet ik de zaak handmatig opstarten, omdat de hele zaak in de reset blijft hangen.

en ik ben er uiteraard niet altijd bij.

dus wordt vervolgd.

Groeten Nol

Hoi Nol,

Is op te vangen met Startwatch, had ik ook voor.

Heb nu startwatch lopen die continu internetverbinding op poortmonitor in de gaten houdt. Eenmaal een bepaalde tijd geen respons, gaat startwatch alle weersoft afsluiten en herstart tenslotte de pc, waarna startwatch netjes terug alle soft één voor één opstart.

En werkt uitstekend, laatste 2 maand 1 automatische heropstart gehad omdat de modem gereset werd waardoor de weerpc de verbinding kwijt was.

Grtz
Kris
Door wsEpe
Maart gaat bij mij helemaal de mist in. Drie dagen goed en dan vanaf de 4e 00:00 alles twijfelachtig. Afgezien van 2 extremes waardes zou alles moeten kloppen.

Komt hier de vraag op wat deze twijfelachtig eigenlijk betekent. Heb je 1 twijfelachtige waarde, wordt dan de rest van de maand ook twijfelachtig? Want 1 twijfelachtige waarde kan altijd. Ook als deze wel correct is. Buien kunnen heel plaatselijk zijn. Dat deze week nog gezien.

Een twijfelachtig zou eigenlijk de waarde op dezelfde regel moeten beoordelen. Dus als in heel nederland het droog is en ik de hele dag geen neerslag constateer, dan mag er nooit een twijfelachtig achter de waarde staan.

Iemand die hier een licht op kan schijnen??
Door nolversteeg
Good thinking Kris, ik heb startwatch draaien, maar die ziet geen kans om de UPC modem uit te schakelen, en op te starten zonder router. het is hiet een beetje gecompliceerd, omdat mijn modem niet als bridge kan werken, vanwege een zakelijk abonnement, behoud van IP, kan wel in bridge, maar dan moet ik 5 vaste IP adressen huren. dus ik wacht even af wat zij er aan kunnen doen.

Groetjes Nol
Door jango
Mensen dit staat bij mij en ik denk bij jullie ook op het rapport.

Heeft u vragen over dit rapport?
Neem dan contact op met Witteveen+Bos:
ir. J.H. Boersma (Jochem)
tel. nr.: 0570 69 75 15
e-mail: j.boersma@witteveenbos.nl.

Bij mij is 99.9% groen maar;

Ik heb zo mijn bedenkingen bij deze rapporten.

Waarom word aangeleverde data als fout of twijfelachtig aangemerkt?
Hoe kan Witteveen&Bos beoordelen of data niet juist is?
Volgens mij alleen als het station uitval van data aanlevering heeft!

Niet omdat omliggende stations geen neerslag meten.
En ook niet omdat hun (al dan) niet goed werkende neerslag radar anders aangeeft.

De meeste stations op HWA weten drommels goed of hun neerslag meting klopt.
Vele vergelijken dagelijks of regelmatig met een Hellmann of andere manier of de hoeveelheid klopt.

Het enige wat ik kan bedenken waarvoor deze samenwerking om over onze data te mogen beschikken is het op een hele makkelijke manier data te verzamelen van heel veel stations met een goede spreiding over Nederland waardoor een vrij goed inzicht verkregen word van de neerslag situatie.

Wat ons er voor word aangeboden is in mijn ogen van zeer bedenkelijke kwaliteit.

Grtz, Jan
Door pdw112
van jan-maart 2x een B en een keer een N

Ik kijk zelden naar de rapporten.
En waarom vergelijken met een omliggend station?
Zeker met de buien van nu kan het zo een paar meter verder droog zijn.