Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Luc
Er is geregeld een storing bij buienradar in de feed. Helaas meestal als er veel neerslag valt. Het lijkt wel alsof ze deze service 'buiten gebruik stellen' om resources op andere plekken te sparen.

Nu is er weer een nieuwe storing in de feed. De tijden worden wel weergegeven, maar is de neerslag gewoon 'weg'. Dus het lijkt of er iets binnenkomt, maar er staat een lege waarde. HWA vertaalt dat naar 0 (mm/u). Dus lijkt het alsof er geen neerslag valt.

Ik zal dat aanpassen, zodat een lege waarde ook een foutmelding geeft (tijdelijk niet beschikbaar).

Gr,
Luc
Door jango
Het lijkt er dus op dat Buienradar niet wil dat wij deze feed gebruiken.

Ook vind ik het raar dat op de site van buienradar de neerslag verwachting wel altijd werkt.
Maar nog vreemder vind ik dat deze totaal niet overeenkomt met de feed van HWA.

Hydrologic zou de feed voor neerslag verwachting toch leveren als tegen prestatie?
Of is dat helemaal verleden tijd?

aanpassen, zodat een lege waarde ook een foutmelding geeft (tijdelijk niet beschikbaar).
Lijkt mij geen handigheid.
Het enige wat dit aangeeft is dat er dus een storing is.

Met andere woorden, als het droog is werkt de verwachting wel maar als het dan wat meer gaat regenen is hij vaak buiten werking.

Dan heeft het plaatsen van een neerslagverwachting weinig zin
Door Luc
jango schrijft:

Ook vind ik het raar dat op de site van buienradar de neerslag verwachting wel altijd werkt.

aanpassen, zodat een lege waarde ook een foutmelding geeft (tijdelijk niet beschikbaar).

Met andere woorden, als het droog is werkt de verwachting wel maar als het dan wat meer gaat regenen is hij vaak buiten werking.

Volgens mij werkt de feed alleen niet als de servers overbelast zijn bij Buienradar. Miljoenen mensen kijken dan op buienradar en op naar services die daarop gebaseerd zijn (zoals het verwachtingsplaatje van HWA).

Ik kan me niet voorstellen dat Buienradar niet wil dat wij deze gebruiken. Ze willen juist dat hun site/producten zoveel mogelijk gebruikt worden. Daar leven ze van...

Ik geef nu aan dat de verwachting tijdelijk niet beschikbaar is, als de feed onvolledig is. Dat is altijd beter dan aangeven dat er geen neerslag verwacht wordt.

Hydrologic zou de feed voor neerslag verwachting toch leveren als tegen prestatie?
Deze tegenprestatie is gewijzigd. Daarvoor in de plaats zijn de EPS verwachtingen gekomen. Zie ook een ander topic hierover...

Gr,
Luc
Door JPC
Luc schrijft:
Deze tegenprestatie is gewijzigd. Daarvoor in de plaats zijn de EPS verwachtingen gekomen. Zie ook een ander topic hierover...

Gr,
Luc

Komt de regenverwachting van Hydrologic nog een keer of is dat niet meer te verwachten.
Door jango
Luc schrijft:
jango schrijft:

Volgens mij werkt de feed alleen niet als de servers overbelast zijn bij Buienradar. Miljoenen mensen kijken dan op buienradar en op naar services die daarop gebaseerd zijn (zoals het verwachtingsplaatje van HWA).

Ik kan me niet voorstellen dat Buienradar niet wil dat wij deze gebruiken. Ze willen juist dat hun site/producten zoveel mogelijk gebruikt worden. Daar leven ze van...

Ik geef nu aan dat de verwachting tijdelijk niet beschikbaar is, als de feed onvolledig is. Dat is altijd beter dan aangeven dat er geen neerslag verwacht wordt.

Gr,
Luc

Heb al een hele tijd getwijfeld of het beter gaat.

Maar het antwoord heb ik nu en dat is NEE.

Zie op de buienradar(.nl) een vrij zware bui boven Zuid Limburg.

Kijk op HWA
Maastricht; neerslag 3.6mm snelheid 3.2mm
Bunde ; neerslag 1mm snelheid 0.4mm

Het regent in die plaatsen dus!!!!!

Wat geeft de neerslag verwachting daar Geen Neerslag verwacht

Om heel knullig te beoordelen niet meer te verwachten het regent al.
Maar dan zou de verwachting dat toch ook moeten aangeven????

Wat zie ik echter op zowel buinradar.nl als ook met de app van buienradar?
Daar word wel degelijk hoeveelheid van neerslag aangegeven.

Als buienradar wel zou willen dat we deze gegevens op deze manier weergeven dan moet die toch ook worden aangegeven op de neerslag verwachting.
En als buienradar de data wel aanlevert dan gaat er dus iets fout in de verwerking op HWA in het plaatje.

Of buienradar graag heeft dat wij deze data op deze manier gebruiken betwijfel ik.
Zij hebben daar helemaal niets aan.
Hun voordeel gaat pas op als we allemaal inloggen op hun site, dat is de enige manier waarmee zij wat inkomsten kunnen genereren.

Luc, ik hoop dat je snel hieraan iets kan veranderen.
Dus een wel goed werkende verwachting.

Is dat niet mogelijk dan kan het plaatje beter niet meer geplaatst worden op HWA.

Wat hebben we aan een neerslag verwachting die voor 0.0% te vertrouwen is.

Zou de neerslag verwachting graag weer op de startpagina van mijn site plaatsen maar met de betrouwbaarheid zoals die nu is maak ik er geen plaats voor
Ik wil mijn bezoeker zo veel mogelijk van betrouwbare info voorzien en dat gaat dus helaas niet op voor dit onderdeel.
Een wel goed werkende neerslag verwachting van HWA is geplaatst op welke site dan ook tevens reclame voor HWA en een niet goed werkende Anti reclame

Op hoop van zegen.

Grtz, Jan
Door jango
Leuk om deze verwachting te zien!!!!!

Echter lijkt het niet verstandig om nu naar buiten te gaan.
Of het moet zijn met een fles shampoo om eens een flinke wasbeurt te ondergaan.
En als muziek in de oren is het onweer erbij.

Grtz uit het natte Veghel
Bijlagen
neerslag__1_-867895e4e3574ba48a8cf56d9f84489b.png
neerslag__1_-867895e4e3574ba48a8cf56d9f84489b.png (6.25 KiB) 4013 keer bekeken
Door tvg
Ja, dit is inderdaad een brakke service geworden. Jammer hoor.
Ik heb wel zojuist het zoveelste e-mailtje over dit onderwerp aan Buienradar gestuurd met het verzoek om verbetering.
Ik neem aan dat iedereen, die hier mee werkt dat doet, zodat men bij Buienradar weet dat er veelvuldig gebruik van wordt gemaakt.

Theo