Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
De laatste versie download en dokumentatie vindt u op http://www.weerstation-leuven.be/demowarning/demoWarning.php
Misschien voor de gebruikers van de oude versies een goede gelegenheid om de laatste uitgebreide versie te proberen?

Handmatige wijzigingen:

Betrokken gebruikers: Alleen NL + "uitgebreide tekst" staat aan
Omdat de Nederlandse alarm leveranciers sinds kort een ander format van hun tekst gebruiken worden er vreemde characters in de alarmwaarschuwingen van meteoalarm.eu afgebeeld.

1. Pas de warning split characters aan
Template: wsSettings.php
Stand-alone: in eerste stuk warning script.
Code: Selecteer alles
$SITE['warningsXtnd']    = true;         // false =  one line per warning, true = also the long text description
$SITE['warningSplit']   = '%lf%lf';      // for NL  use '%lf%lf'  for belgium  'FR :'
                           ^^^^^^
$SITE['warningSplitNr']   = '0';         // 0= Nederlands in BE en NL  1= Engels in NL  en Frans in BE

Er zijn diverse alarm scripts in omloop.
Ik kan er dus 1 of enkele over het hoofd gezien hebben.
1. Stuur me a.u.b. dat script via wvdkuil at gmail.com
2. met in de email ook een URL van de pagina waarop dat script wordt gebruikt zodat ik de versie uit de html kan aflezen

2. Vervang correcte script:

Maak altijd eerst een backup/kopie van het te vervangen script!

Template 2.x
Laatste versies
wsWarning.php huidige versie: 2.5a 2014-04-30 ==> 2.5v2 2014-07-10
wsWarning.php huidige versie: 2.5b 2014-05-20 ==> 2.5v2 2014-07-10
Oudere versie
wsWarning.php huidige versie: 2013-01-31 ==> 2.00V2 2013-07-10
De naam van dit script is, i.v.m. dubbele namen in de download, iets anders, dus wel even de naam aanpassen

Template 1.x
incMeteoalarm.php versie 1.01k 2012-10-28 ==> 1.01V2 2014-07-10

Stand-alone script EU warning = huidige versie
wrnWarning.php huidige versie:: 2.5x 2014-01-27 ==> 2.5V2 2014-07-10
intern is het hetzelfde script als wswarning.php

Stand-alone script Meteoalarm = oude versie
warning.php ==== version: 1.01h 2012-08-03 ==> 1.01V2 2014-07-10
Zelfde script als versie 1.01 2012-08-20
Bijlagen
(30.4 KiB) 204 keer gedownload
Door wvdkuil
lammertsm schrijft:
Zie bijlage.

Om de tekst in tweeen te breken moet het splitsings-character nog veranderd worden.
Het was vroeger een / en is nu %lf%lf
Code: Selecteer alles
$SITE['warningSplit']    = '%lf%lf';        // for NL  use '%lf%lf'  for belgium  'FR :' 

Groeten, Wim
Door wvdkuil
lammertsm schrijft:
Wim,

Bedankt voor de reactie, maar die aanpassing heb ik gedaan.

Zie bijlage.
Er is 1 groot nadeel aan een programmeur, hij/zij denkt dat iets voor de hand ligt, en vergeet voldoende uitleg te geven. Assen zuid west gebruikt de template.

En template gebruikers passen die setting aan in wsSetting.php.

Staat in de eerste post, maat dus niet duidelijk genoeg.

De settings zijn in het script (en in je bijlage .txt) met een # op commentaar gezet, en werken dus niet. De instelling in je wsSettings.php staat nu op "NL :" verander die setting en de splitsing moet werken.

wim
Door lammertsm
Wim,

Je hebt het wel correct omschreven, ik heb het alleen niet correct gelezen. :blush:
Zal wel door de warmte komen.

De text wordt nu correct weergegeven, alleen wordt het symbool niet meer geladen.
Als ik via Goolge Chroome Inspect Element uitvoer, dan wordt geprobeerd om het symbool vanaf onderstaande locatie te laden:

info button

Echter op deze locatie staat het symbool niet.
Volgens mij werd voorheen lokaal op de webserver deze geladen: src="img/i_symbol.png

Martijn
Door wvdkuil
lammertsm schrijft:
Wim,

. . . ingekort . . .
De text wordt nu correct weergegeven, alleen wordt het symbool niet meer geladen.
Als ik via Goolge Chroome Inspect Element uitvoer, dan wordt geprobeerd om het symbool vanaf onderstaande locatie te laden:
info button
. . .
Martijn

De locatie wordt gezet in de wsSettings.php ongeveer regel 254 bij de instellingen voor Europa.
$SITE['warnImg'] = './img/warnflags/warn_';

Dit geldt dus voor alle waarschuwings symbolen en voor de i

De meteoalarm site is vooral bij slecht weer nogal druk bezet en daarom wordt de data in de cache opgeslagen en de symbolen van onze eigen servers geladen.

Om de een of andere reden is die setting bij jou veranderd.

Groeten, Wim
Door lammertsm
Wim,

Bedankt voor de oplossing.

In de wsSettings bij mij staat:
$SITE['warnImg'] = 'http://www.meteoalarm.eu/Bilder/warnflags/warn_';

Dit aangepast naar $SITE['warnImg'] = './img/warnflags/warn_';

Waar en hoe dit zo kan is mij even een raadsel, kan mij niet herinneren dat ik dit aangepast heb. Belangrijkste is dat het weer werkt.

Dank!