Algemeen forum voor discussie over de website
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik keek terug op de history van mijn station, en zag dat er gisteren 0,0 mm regen gevallen was. wel leuk, de zon heeft ook niet echt overdreven geschenen, maar de gemeten 39,2 mm en de max van 174 mm/u en de brandweer die heeft moeten pompen komt bij mij niet helemaal geloofwaardig over.

Ra,Ra

Kan natuurlijk dat ik een uitsluiting gehad heb, maar daar is mij niets van bekend.

Groetjes Nol.
Door wvdkuil
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

Ik keek terug op de history van mijn station, en zag dat er gisteren 0,0 mm regen gevallen was. wel leuk, de zon heeft ook niet echt overdreven geschenen, maar de gemeten 39,2 mm en de max van 174 mm/u en de brandweer die heeft moeten pompen komt bij mij niet helemaal geloofwaardig over.
Ra,Ra
Kan natuurlijk dat ik een uitsluiting gehad heb, maar daar is mij niets van bekend.
Groetjes Nol.
Hallo Nol,
Geen filtering in de afgelopen maanden. Dus dat is het niet.
In je oplaadbestand geef je aan:

$date = "---";
$time = "---";
$stationDate = "09/08/2014";
$stationTime = "08:43";
$dailyRain = "10.8";
$stormRain = "0.0";
$monthlyRain = "59.0";
$totalRain = "410.8";

Maar als ik naar dezelfde pagina: historie/2014/08/ kijk dan is er voor vandaag 10.8 mm en voor drie dagen geleden 3.2 mm. Totaal 14 mm.
Dus de andere dagen met 0.00 mm zijn niet correct, immers het toaal door gegeven mm (Extremen/totalen *1) moet gelijk zijn aan het aantal wat je in $monthlyRain (Extremen/totalen **2) opgeeft.

De datum tijd velden zijn leeg in je oplaadbestand, het lijkt erop dat de dagtotalen niet goed worden overgenomen. Zijn die datum/tijd velden altijd leeg geweest? Of is dat een recente wijziging?

Groeten, Wim
Door nolversteeg
Hallo Wim,

Die velden zijn altijd leeg geweest, en er is de afgelopen tijd niets aan het systeem en de software veranderd. Ik zie ze wel in de database, en op mijn site,
Die database is dezelfde die HWA krijgt.

En gisteren dus een record 39,2 mm door mijn neus laten boren.

Groeten Nol.
Door JozBaz
Hmm... ook hier in Son en Breugel fikse regen gisterenavond (23mm). Ik ben toen gaan kijken op het neerslagkaartje van HWA en ben er 90% zeker van dat ik toen WEL 39mm heb zien staan een beetje verder naar het zuiden (Eersel).

Dus als je het mij vraagt: het stond er wel op maar is om een of andere reden overschreven?

Groet,

Jos
Door nolversteeg
Hoi Jos,
Het is waarschijnlijk iets structureels, want 3 augustus is ook niet opgenomen in de lijst, dan klopt het totaal van 59 mm wel.