Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Soulmaster
Ik maak gebruik van het, in mijn ogen, prachtig werkend Leuven script maar had nog wel een layout vraagje hierover.

Aan de bovenkant zie je nu 5 grijze vlakken met de realtime gegevens, is het niet mooier als voor deze 5 mooie meters in de plaats kunnen komen? ikzelf ben wat scripten betreft wereldsgrootste noob maar wil toch eens kijken of iemand dit kan realiseren.
Door wvdkuil
Soulmaster schrijft:
Ik maak gebruik van het, in mijn ogen, prachtig werkend Leuven script maar had nog wel een layout vraagje hierover.

Aan de bovenkant zie je nu 5 grijze vlakken met de realtime gegevens, is het niet mooier als voor deze 5 mooie meters in de plaats kunnen komen? ikzelf ben wat scripten betreft wereldsgrootste noob maar wil toch eens kijken of iemand dit kan realiseren.

In het huidige release zit er al een geheel aanpasbare startpagina met wat kleinere "klokjes" / gauges.
In 2.6 wat over enkele weken beschikbaar komt heb ik er 5 naast elkaar gezet.
zie http://www.weerstation-wilsele.be/index.php?p=10 waar ik ze op proef heb draaien.

De klokjes kunnen nog veel kleiner voordat ze onleesbaar worden.

Groeten, Wim

Wijziging: Ik heb om te testen de klokjes ook in de header gezet:
http://www.weerstation-leuven.be/weather2/index.php?p=10&wp=MH
Als ze niet verschijnen even op de naam van de site (Demo Leuven-Template (2.5/6) Europe) klikken, dan worden alle gebruikers instellingen weer op 'default' gezet.
Ik moet dus nog wel wat doen aan de grootte van de grafieken bij het hooveren.
Door wvdkuil
Voor de moedigen onder ons die de nieuwe header met de klokjes willen gebruiken heb ik de twee nieuwe scripts met readme in de zip bijgesloten.

Het moet met alle versies van de template werken.

Succes, Wim
Bijlagen
(4.83 KiB) 226 keer gedownload
Door giantocr
Hoi Wim,

Heb hem er in staan, werkt perfect en ziet er mooi uit.
Alleen de scrol balk rechts moet ik er nog even uithalen.

Vr groet,

Piet
Door wvdkuil
giantocr schrijft:
Hoi Wim,

Hoe krijg ik de scrolbalk er aan de rechterkant uit?
Vr groet,
Piet
We moeten wel een iFrame gebruiken in de header omdat er ook een pagina is met alle gauges. En zonder iframe 'bijten" die elkaar.

Duurde even om een browser te vinden die een scroll-bar laat zien.
Opera op de Mac geeft inderdaad een scroll-bar rechts.
Nu had ik de overflow op hidden staan in de iFrame, maar dat is blijkbaar niet de juiste plaats voor alle browsers.
In de html van gaugeframe.php de regel
Code: Selecteer alles
<html lang="<?php echo $lang; ?> ">

veranderen in
Code: Selecteer alles
<html lang="<?php echo $lang; ?>" style="overflow-y: hidden;">

lost bij mij het probleem op.

Welke browser laat bij jou een scrollbar zien en is het opgelost met deze aanpassing?
Door nl12011
Hallo Wim,
Bij mij in firefox is de scrollbar met de aanpassing weg
maar krijg enkelt de klokjes te zien als ik bij uw voorkeuren alles naar standaard zet
pas ik de kleuren en style aan,weg klokjes,krijg ik enkelt maar tekst
groeten
Ronnie
Door giantocr
Hoi Wim,

De scrolbalk is nu weg, dus probleem opgelost op deze manier.
Ik heb gekeken met Firefox, Chrome en Internet Explorer.

Vr groet,

Piet