Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
lammertsm schrijft:
Opzich werkt het, echter wordt bij mij de forecast niet getoond in de balk.
De overige gegevens worden wel getoond.
De forecast wordt getoond als zowel het weer-programma als weer-station de voorspelling doorgeven.

Als die voorspelling NIET beschikbaar is wordt soms door de Leuven-template een boodschap "data wordt opnieuw geladen" door gegeven.

Jouw Davis levert die voorspelling ook. Maar bij de introductie van Meteobridge werd die weerstation-waarde nog niet met een "tag" ondersteund. Ondertussen is dit wel zo [forecast-text] . In release 2.6 is de tag ook voor het realtime-bestand toegevoegd. En zal die boodschap op de gauges pagina http://www.assenzuidwest.nl/weather2/index.php?p=25 verschijnen en dus ook op de afgeleide gauges scripts.

Wim
Door Soulmaster
Tot zover ik kan zien ondersteund de TFA-Nexus dit niet, hoe kan ik daarom die balk weghalen?
Door wvdkuil
Soulmaster schrijft:
Tot zover ik kan zien ondersteund de TFA-Nexus dit niet, hoe kan ik daarom die balk weghalen?
Dit is een beta versie van het script, die wel werkt maar nog niet uitgebreid getest is.
Dus maak eerst een kopie voordat je wijzigt.

Als je de lange balk wilt verwijderen:
script: gaugeframe.php (komt uit de download)
regel 100 helemaal verwijderen:
Code: Selecteer alles
<canvas id="canvas_status" style="width: 550px; height: 15px;"></canvas>  

Als je ook het statuslampje en de teller kwijt wil ook regel 99 en 101 weghalen.

Aanpassen zoals je wilt "voor eigen rekening en risico"

Groeten, Wim
Door Soulmaster
dank :) alles werkt weer heel erg goed. Beide duimen ver omhoog, prachtig programmeer werk.
Door wvdkuil
lammertsm schrijft:
Wim,

Met de nieuwe template (versie 2.6) wordt het nog steeds niet weergeven.
http://www.assenzuidwest.nl/weather2-6/ ... 25&lang=nl

P.S. de realtime gegevens komen uit weather2/uploadMB nog.
wel als je de template inclusief de realtime file zou installeren vanaf het begin.
Maar juist door deze wijziging heeft de demo ook maar 6 weerprogramma's in het lijstje staan.
De dokumentatie van hoe en wat wordt gemaakt.

Een bestaande gebruiker moet het iets ingewikkelder aanpakken om de huidige site niet te verstoren. Vanavond kan ik weer verder werken en dan zal ik hier een post met een beschrijving doen.

Als je in 2.6 de data uit de weather2.6 map gebruikt verschijnt de forecast wel.

Grt wim
Door lammertsm
Thanks, ik ga eens wat dingen proberen.
Ik hoor het wel. Eerste indruk is goed van de nieuwe Template.

Moet sowieso opletten en zaken goed testen, omdat ik een aantal eigengemaakt tags gebruik.
Door wvdkuil
lammertsm schrijft:
Thanks, ik ga eens wat dingen proberen.
Ik hoor het wel. Eerste indruk is goed van de nieuwe Template.

Moet sowieso opletten en zaken goed testen, omdat ik een aantal eigengemaakt tags gebruik.

De volgende stapjes moeten gedaan worden om de forecast text tegelijk op 2.5 en 2.6 te kunnen gebruiken;

1. weather2/gauges/
Maak een kopie van realtimeMB.php en vervang dan dit script door de versie uit weather2-6/gauges/

2. Meteobridge
De realtime upload moet opnieuw ingesteld worden in Meteobridge met de nieuwe versie uit de gauges map.
http://wiki.leuven-template.eu/doku.php?id=nl:uploadmb4#meteobridge_-_individual_http_upload_of_realtime_data

Daarna zal de forecast text verschijnen in zowel 2.5 als 2.6

=== Waarom:
Het bestand met de realtime gegevens is een CSV bestand. Comma Separated Values - de waardes worden gescheiden door een komma.
Dat gaat goed totdat de Davis forecast erbij komt. Die heeft soms ook een komma in de forecast-txt. Dus kunnen we de komma niet meer gebruiken om de velden te scheiden, anders zou de forecast-txt alleen voor het eerste stukje afgebeeld worden. En moet er een ander teken (een | in dit geval) gebruikt gaan worden. Als we dat zo maar doen zou de 2.5 versie geen komma's meer vinden en de data afkeuren.
Dus we nemen eerst de nieuwste versie van het script wat de gauges van data voorziet (realtimeMB.php) ook in gebruik voor 2.5. Pas daarna laten we MB de aangepaste realtime data opladen.

Wim