Deze tekst komt grotendeels van de engelstalige forums en is aangevuld met wat eigen slechte ervaringen. Ik heb het complete verhaal hier neergezet voor anderen die in de toekomst de zoek-functie wel gebruiken.
ALS de console de juiste waardes aan geeft
EN de PC niet
dan zijn er volgens de forums (ook deze) een flink aantal mogelijkheden.
Dit is het pad wat de weer gegevens volgen van console naar PC programma.
Console-connector => logger => usb kabel => usb-poort => windows driver => weer-programma.
Alles kan defect zijn maar gelukkig is meer dan 90% "eenvoudig" op te lossen:
Met stip op 1:
Een slechte USB kabel.
Vervang altijd de USB kabel voor een goed exemplaar met van die blokjes (ferriet kernen) aan de uiteindes. Het heeft geen zin, zoals velen al gemerkt hebben, om door te zoeken als dit niet eerst gebeurd is.
Ver meer dan 70% van de gevallen is opgelost met een goede ANDERE kabel.
Zelf heb ik dagen verspild met USB kabels (2 dus) die wel mooie plastiekblokjes hadden, maar die bleken leeg, nep.De twee kabels werden bij een zeer goedkoop hebbeding geleverd en ik was zo stom geweest mijn Raspberry er mee aan te sluiten. 1 andere goede kabel en sinds maanden werkt alles weer zonder storing.
Mogelijkheid 2
alleen bij Davis stations : De logger is wel goed gemonteerd (zie ook mogelijkheid 3) MAAR de console is niet spanningsvrij gemaakt. Dus batterijen uit de console, de netvoeding eruit, 1 minuut wachten (ja, dat is lang), batterijen erin en netvoeding. De setup kan afgebroken worden omdat er niets in je stations zelf veranderd is.
Mogelijkheid 3
alleen bij Davis stations: De logger moet RECHT naar beneden en STEVIG aangedrukt zijn. Een slecht vastzittende logger geeft vaak het soort wel / niet problemen door temperatuur wisselingen in de console.
Mogelijkheid 4:
Slaapstand PC. Als het scherm automatisch uitgaat op je PC kijk dan even HEEL goed of de USB poorten ook niet in slaapstand gaan.
Overige mogelijkheden, komen voor maar zijn zeldzaam:
5
. USB poort of ander apparaat op zelfde USB hub: andere USB poort op de PC gebruiken, wissel dan tussen voorkant en achterkant PC omdat er meerdere USB hubs in een desktop pc zitten. Soms is een bedraad USB appaat er al zolang dat het niet meer opvalt. En ieder ander apparaat kan de storing veroorzaken.
6. PC zelf: op andere (leen) PC / laptop tijdelijk ook het weer-programma installeren om de hele PC / Windows / slaapstand / andere USB apparaten uit te sluiten
7. Weer-programma bevat fouten: Gebruik NOOIT een beta versie, die zijn er voor techneuten om de fouten op te sporen om de ontwikkelaar te helpen. Niet om te gebruiken voor echte "produktie".
D. Weer-programma heeft slechte ondersteuning: Gebruik eens het bij het station meegeleverde programma. Als het zelfde probleem optreedt sluit je zo weer een heleboel mogelijkheden uit.
Succes, Wim