Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
De winter komt eraan, minder tijd buiten, meer tijd achter de computer.

Mijn vraag: voor welk weerprogramma moet de template ook geschikt gemaakt worden?

xml weatherlink.com
Ik had al en paar vragen gekregen om rechtstreeks de gegevens op te halen van Weatherlink.com en zo de template te grbuiken zonder pc of computer thuis. Dat werkt goed, demo op http://www.weerstation-leuven.be/weatherWLC/ Maar daar zoek ik nog een tester voor en het is ZEER stil op dat front. Geen interesse via HWa of de Amerikaanse fora. De vragenstellers hebben ondertussen een Meteobridge gekocht. Dus de tijd besteed aan WL.com, dat lijkt wat zonde van de tijd.

welk programma nu?
Graag hoor ik van geinteresseerde HWa forum leden (of buitenstaanders) voor welk programma de Template geschikt gemaakt moet worden. En of u bereid bent eventueel een paar test vertalingen van het benodigde "tag" bestand voor me te doen. Wellicht zijn er zelfs moedige zielen die zin, tijd en gelegenheid hebben om een beta installatie te doen. En of de WiKi pagina voor dat weer-programma te controleren.

Wat wordt wel al ondersteund?
Op http://leuven-template.eu/userlist.php?lang=nl staan alle bij mij bekende gebruikers van de Leuven-template met het weer-programma en een link naar hun website.Hieronder het totaal aantal gebruikers per weer-programma:

27 Cumulus
17 consoleWD
19 Meteobridge
21 Meteohub
10 WeatherCat
50 WeatherDisplay
10 weatherlink

Voor Weewx zijn er al 2 gebruikers, MAAR de ondersteuning wacht op release 3 van weewx.
Ook hiervoor kan ik wel wat hulp gebruiken omdat de tags-file op verschillende plaatsen aangemaakt moet worden zodat ik met verschillende files kan testen.

Groeten, Wim
Door Jaap
Hallo Wim,

Is het ook mogelijk om een eenvoudig HTML template te maken?
Dit voor de minder ervaren gebruiker.
Jouw PHP template is geweldig, maar voor een minder ervaren iemand erg lastig.

Wat is er b.v. mogelijk met een meteobridge of meteohub?

Is daar een eenvoudige template in html van te maken met liefst ook de mooie ss-meters?
En wel, op een zodanige manier, dat een starter er mee kan voortborduren en zo ervaring opbouwen!

M.a.w. Een cumulus achtige oplossing, maar dan met een raspberry pi of een asus(meteobridge)

Met vriendelijke groet,
Jaap
Door wvdkuil
Jaap schrijft:
Hallo Wim,

Is het ook mogelijk om een eenvoudig HTML template te maken?
Dit voor de minder ervaren gebruiker.
Jouw PHP template is geweldig, maar voor een minder ervaren iemand erg lastig.

Wat is er b.v. mogelijk met een meteobridge of meteohub?

Is daar een eenvoudige template in html van te maken met liefst ook de mooie ss-meters?
En wel, op een zodanige manier, dat een starter er mee kan voortborduren en zo ervaring opbouwen!

M.a.w. Een cumulus achtige oplossing, maar dan met een raspberry pi of een asus(meteobridge)

Met vriendelijke groet,
Jaap
Maar die gebruik je toch al?

Volgens je vorige post gebruik je Cumulus. En de Steelseries zijn 'bjna' standaard voor cumulus gebruikers.
Zo heeft bijna ieder weer-programma wel een standaard site of in ieder geval een aantal standaard pagina's.

1 niveau "mooier" maar iets ingewikkelder te installeren zijn er diverse basis-templates.
Eigenlijk teveel om op te noemen. Bijvoorbeeld de fraaie maar redelijk eenvoudige te installeren Awekas template http://www.weerstation-parkstad.nl/style1/ ook geschikt voor bijna ieder weer-programma is mij verzekerd.

Maar vaak komen er de wensen zoals een wxsim forecast of een ... pagina.

En voor die gebruikers zijn er de Saratoga-template en de Leuven-template. Als je voorkeur uit gaat naar een "kale" template waar je zelf kiest welke pagina's je wilt toevoegen is de Saratoga template eenvoudiger en sneller te installeren. Je hebt dus meer vrijheid in het uitbouwen, maar je bent langer onderweg tot je een eigen complete web-site hebt.

De Leuven-template neemt je heel veel aanpassingen uit handen doordat alle pagina's er al in zitten.
Maar inderdaad dat
1. zijn er veel te veel
2. zijn mijn keuzes.

Maar toch is het een ruim honder+ tal gebruikers gelukt om de Leuven-template te installeren en een ruim 800-tal de Saratoga template. En dat zijn toch echt geen duizend zeer ervaren php / html programmeurs.

Gewoon beginnen, naast de huidige website / home page. Er is extreem veel support door Ken True voor de Saratoga-template. Eigenlijk een heel compleet forum (wel in het Engels) http://www.wxforum.net/index.php

Ik probeer dat ook te doen voor de Leuven-template.

Wim
Door dlonink
Hallo Wim.

Als je dan toch tijd over hebt in de winter... Zou je de template aan kunnen passen voor WSWIN.

Ik heb een tijd WD gebruikt, speciaal voor jou template, maar ik ben weer terug bij WSWIN, dat werkt toch wat beter.

Als je specifieke vragen over WSWIN hebt hoor ik 't wel. Heel handig ben ik er niet mee, maar ik wil alles wel proberen.

Alvast bedankt!