Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Toulon7559
Als server voor meteo+PV gebruik ik een kleine Windows-PC:
WindowsXP omdat de betreffende PV-software dat vraagt.
Met System Mechanic als tool voor automatisch 'schoonhouden' en AlwaySync+SecondCopy voor FTP-upload en file-sync in diverse richtingen [heb ik op mijn andere computers goede ervaringen mee en geen problemen].
Voor Meteo met WsWin werkend op de info uit TFA_NexusPro, uiteraard continu-lopend om HWA, WU en mijn eigen website van actuele info te voorzien.

Probleem:
in de loop van de tijd wordt in WindowsXP blijkbaar het werkgeheugen incl. het virtueel geheugen niet netjes schoongehouden, en uiteindelijk krijg ik melding 'onvoldoende geheugen' en een vastlopende computer.
Moet zijn te verhelpen met periodieke reboot, maar :-( ik ben niet altijd in de buurt ....
Op zich kan een automatische reboot worden gepland met Taakplanner (bijv. met de microsoft-software Shutdown), maar dan moet je voordien wel WsWin uitschakelen, want dat krijgt Taakplanner (bij mij) niet voor elkaar met of zonder het microsoft-programma Shutdown.
Vraag:
Weten jullie een methode waarmee ik in WindowsXP WsWin wel periodiek, betrouwbaar kan uitschakelen, om daarna reboot te kunnen uitvoeren?
Door tvg
Dat kan in WSwin zelf, bij Bestand -> Opties -> Tijdscontrole.
Daar vindt je diverse opties.

Groet
Theo
Door Toulon7559
Dank voor de tip!
Weer te ver gezocht:
dat tabblad had ik nog niet ontdekt, maar dat zou goed mijn 'probleem' kunnen oplossen.
Door Toulon7559
De interne tijdscontrole van WsWin werkt voor herstarten van WsWin.
Als ik echter kies om periodiek (= wekelijks) Windows te herstarten, dan wordt de inhoud van Windows-folder 'Opstarten' soms wel/ soms niet uitgevoerd, en ook het automatisch zelf opstarten van Windows-programma's werkt niet altijd.
:angry: Onbetrouwbare herstarten is uiteraard niet gewenst voor een continu-bedrijf zoals uploaden van weer-info. :S Alleen vraag ik me af of dit probleem ligt bij WsWin of bij Windows.
Door Overijse
Startwatch eens proberen. Laat je pc rebooten als een soft of pc komt vast te hangen of teveel geheugen verbruikt. Kan zelfs je pc rebooten als je internetverbinding wegvalt.
Door Toulon7559
Free version van startwatch geïnstalleerd: eens kijken wat dat oplevert.

Nu laat ik 1 keer per week WsWin via tijdscontrole zichzelf herstarten, en een 2e keer laat ik zo door WsWin Windows herstarten.
Maar helemaal feilloos gaat dat niet, want soms verliest de PC dan de verbinding met de Nexus-console.
Dus nog even achter de oren blijven krabben ......
Door Toulon7559
Plaatje bij vorig bericht.
Gerpogrammeerde herstart van WsWin is om 05:30uur
Bijlagen
aktuell150225__Small_.GIF
aktuell150225__Small_.GIF (52.1 KiB) 4581 keer bekeken
Door Toulon7559
:blush: Een stel verse(re) batterijen in de Nexus-console blijkt ook te helpen.
Na een jaar gebruik is blijkbaar de batterijvoeding van de Console niet meer in staat de USB-interface te kunnen voeden, en opnieuw opstarten van WsWin veroorzaakt dan 'instorten' van de Console.
'k Gebruik wel een netvoeding, maar niet continu .........
Weer een aandachtspuntje.