Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door wsp
AenG schrijft:
Ik ben druk bezig om de cam een nieuwe plaats te geven. Vooral de utp-kabel trekken kost veel tijd.
Deze week zal de cam online komen met mijn bevindingen. Maar ik kan nu al zeggen dat de kwaliteit boven verwachting is.

gr Geert

Hallo Geert,

Dat weet ik wel met je mee hoor, kost wat, maar je hebt dan ook wat.
Eventjes door sparen of extra over uren maken, niet voor idereen, maar dan heb je ook vele dagen plezier ervan.
Vindt de kwaliteit en hoe Axis alles afwerkt en zo zo prachtig.
Weet je trouwens dat veel traject's controlle's hier in Nederland met Axis camera's uitgerust zijn?

Ik zou de beelden graag willen zien en die zullen er ook wel komen, zit nu toch vaak te kijken. Groetjes en tot tiks.
Door AenG
DEEL3 (ervaringen & conclusie)

De ervaringen met de cam zijn zeer positief. Hier een overzicht.

Pluspunten:
- Beeldkwaliteit
- Eenvoudige configuratie
- Veel opties (instellingen)
- Degelijkheid
- Klein
- Automatische omschakeling naar zwart/wit bij weinig licht

Negatieve punten:
-Prijs

Overdag geeft de cam een perfect beeld, zowel bij donker als helder weer. Bij absolute duisternis is er geen beeld te zien, maar een buitenlamp of lantaarnpaal is al voldoende om toch een beeld te tonen.

Prijzen:
Axis 207 260 euro bij verschillende webwinkels te koop. De mijne komt hier vandaan.
Axis 207 buitenbehuizing 128 euro inclusief verzendkosten. Hier aangeschaft.

Conclusie:
De axis 207 is een zeer veelzijdige camera met veel instelmogelijkheden. De beeldkwaliteit is uitstekend. Er zijn hier nog twee andere axis camera’s in gebruik voor beveiligingsdoeleinden, en ik moet eerlijk zeggen dat het beeld daar niet voor onder doet.
Met een verbruik van 2,5 wat is het ook geen grootverbruiker.

Of de buitenbehuizing het vocht zal tegenhouden zal de tijd uitwijzen. Maar een beschutte plek heeft natuurlijk de voorkeur. Een ander alternatief is om de cam achter enkel glas te plaatsen zodat je geen buitenbehuizing nodig hebt. Dubbel glas raad ik af ivm. de afnemende beeldkwaliteit.

De beelden zijn nu live te bekijken op mijn site. De instellingen van de cam zijn 1 fps, compression 5, 640x480 resolutie, max 10 users.
Dit zijn nog de test-instellingen. Mocht de uploadverbinding te traag worden dan switch ik over naar stilstaande beelden.

Gr Geert

Bijlagen
20081106_14_48_37.jpg
20081106_14_48_37.jpg (105.79 KiB) 3350 keer bekeken
Door AenG
De locatie van de cam. Hij zit gelukkig nog een beetje beschut.

Bijlagen
axis207.jpg
axis207.jpg (42.26 KiB) 3350 keer bekeken
Door jorissynaeve
leuk met de kerktoren. Nu als het donker is kan je met een beetje goede wil het uur op de klok van de kerktoren aflezen :)
Door wslangerak
Hoi Geert,

Dank je wel voor je zeer uitvoerige beschrijving en het delen van je ervaringen! Hier hebben we wat aan!
Keurig plaatje, ook nu het avond is. Je kan inderdaad bijna zien hoe laat het op de kerkklok is. Ik zal zeker af en toe ook even overdag kijken.

Ik gebruik zelf hier een Logitech Pro9000, is natuurlijk qua prijs veel goedkoper (USB-cam). Maar als ik ooit de aanschaf van een IP-camera overweeg zal ik je verhaal zeker nog eens doorlezen!

Groeten,
Kees.
Door AenG
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de axis 207. Nu nog een weekje nachtvorst en harde buien om te kijken of het beeld goed blijft.:unsure:

Ik ben nu op zoek naar software (voor joomla) waarmee je filmpjes kan maken van je cam-beelden. En een soort van archief, zodat je plaatjes kan bekijken van bv. gisteren.

Iemand nog een tip?
Door wsp
AenG schrijft:
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de axis 207. Nu nog een weekje nachtvorst en harde buien om te kijken of het beeld goed blijft.:unsure:

Ik ben nu op zoek naar software (voor joomla) waarmee je filmpjes kan maken van je cam-beelden. En een soort van archief, zodat je plaatjes kan bekijken van bv. gisteren.

Iemand nog een tip?

Hier sluit ik me bij aan, dat zou ik als uitbreiding ook erbij wwillen hebben.

Nog een kleine info over de Axis wat betreft IP adres.
Gisteren heb ik Ziggo aangesloten en dit ivm de hooge upload snelheid.
probleem is dat Ziggo je IP adres wel eens kan veranderen, daar heb je bij kabel problemen mee, bij adsl aansluitingen niet. Kabel = Dynamisch en ADSL = Statisch.
Maar goed, nu weet ik dus niet of dit ook mogelijk is bij de 207, maar bij de 214 PTZ zit in de instellingen een menu waar je jouw eigen cam via Axis via DNS kunt door linken.
Voordeel, jouw eigen IP staat niet meer op het net en is gemakkelijker tte onthouden.
Zou het IP adres veranderen, dan geeft de cam elke uur zijn ip door aan Axis, dus in de praktijk zou de cam wel eens een uur uit kunnen vallen.
Dat verwerkt de Cam allemaal zelf.

http://camvoor.axiscam.net:8081

http://camachter.axiscam.net:8082

Evenetjes knip en plak, hij pakt d ehele link niet als zijnde link, vreemd.

Deze links zijn gemakkelijker te onthouden als je eigen IP ;-) enn werkt perfect, heb het modem van Ziggo paar keer uit getrokken en gewach, kreeg een andere IP van Ziggo en naar een uur was er weer beeld.

Dit gewoon ter info omtrend de mogelijkheden van een Axis Ip cam.
Door Meteonoord
Hi Marcel,

Je link loopt niet goed door. .net:8081 neemt hij niet mee.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Meteonoord
Meteonoord schrijft:
Hi Marcel,

Groet,

Bert J. van Bergen

Je had het al gezien dus.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wsp
Meteonoord schrijft:
Hi Marcel,

Groet,

Bert J. van Bergen

Hallo Bert, klopt, vindt dit ook vreemd, maar het forum pakt het niet, vreemd.

Daarom heb ik eronder gezet knip en plak.
Hoe dit mogelijk is, is mij onbekend.