Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door nl12011
Hallo Mensen,
Ben net bezig met de conversie naar de nieuwe template 2.8 en de eerste indruk,draai hier met weatherdisplay is dat de regen vandaag/intensiteit/uur kortom dat hele blokje verkeerde gegevens toont,welke gegevens,file binnen weatherdisplay is verantwoordelijk voor dat stukje,hoe krijg ik het voor elkaar dat het wel juist wordt weer gegeven
In mijn oude template heb ik nogal wat bijgemaakt,dus logisch dat moet je allemaal overzetten,bij wijze van test zet ik de oude wsmenudata.xml over maar no way dan komt hij met de melding de site zit in een endless loop,in mijn oude template loopt dat prima
Zal dus alles handmatig moeten overbrengen naar de nieuwe,is dat correct dat de oude file niet meer werkt in de nieuwe template ?
Heel veel wordt gewoon goed overgenomen waarvoor hulde maar nog veel werk voor de boeg
Als iemand een suggestie heeft voor die genoemde gegevens hou ik mij aanbevolen
groeten
Ronnie
Door wvdkuil
nl12011 schrijft:
Hallo Mensen,
Ben net bezig met de conversie naar de nieuwe template 2.8 en de eerste indruk,draai hier met weatherdisplay is dat de regen vandaag/intensiteit/uur kortom dat hele blokje verkeerde gegevens toont,welke gegevens,file binnen weatherdisplay is verantwoordelijk voor dat stukje,hoe krijg ik het voor elkaar dat het wel juist wordt weer gegeven

[img]http://wiri.be/datetime.jpg[/img]
Op de startpagina in het dashboard of bij header1 in de header staan twee datums/tijden.
De linkse is de actuele tijd van de 5 minuten data (niet de oplaadtijd) zoals door WD opgeladen
In het midden staat de tijd van de data in het realtime bestand, clientraw bij WD. De tekst xx secondes geleden geeft aan wanneer de data voor het laats gecontroleerd is.

Uw test-site geeft de data/tijden
Bijgewerkt op: : [b]09-07-2015 17:25 => 23:19 4 secondes geleden[/b]
Dus dat alle gegevens niet kloppen, komt doordat dit de oude test gegevens zijn van weersatation Leuven van 9 juli. Ook uw status pagina geeft aan dat er geen nieuwe informatie wordt opgeladen naar de weather28/uploadWD map.

LET OP: De oplaadbestanden zijn sinds 2.7 ook gewijzigd.
geen: testtags.txt => testtags.php
maar: tags.wd.txt => tagsWD.txt

Dit omdat er altijd verwarring was i.v.m. dezelfde namen bij Saratoga en Leuven. En vaak problemen met PHP errors door extra quotes of ongeldige PHP characters in het oplaad-bestand.
In mijn oude template heb ik nogal wat bijgemaakt,dus logisch dat moet je allemaal overzetten,bij wijze van test zet ik de oude wsmenudata.xml over maar no way dan komt hij met de melding de site zit in een endless loop,in mijn oude template loopt dat prima
Daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt. Ik heb de veroorzaker hiervan ernstig toegesproken en het script aangepast.
@ALL Vanaf het 2.8 release hebben de pagina's op veler verzoek een naam i.p.v. een nummer. Dus pagina 10 is nu wsStartPage. Als er een volledig foute nummer/naam wordt ingevoerd in de URL dan herstart index.php en gaat naar de startpagina. Helaas moet die er wel zijn. En die is er niet in een oude 3.0Beta versie van wsMenuData.xml.
Zal dus alles handmatig moeten overbrengen naar de nieuwe,is dat correct dat de oude file niet meer werkt in de nieuwe template ?

@Ronnie
Een oude menu xml over zetten heeft deze keer geen nut. Alle pagina's die van belang zijn hebben een naam en die naam wordt gebruikt in de groene pijltjes en links naar partner pagina's e.d.
Heel veel wordt gewoon goed overgenomen waarvoor hulde maar nog veel werk voor de boeg
Als iemand een suggestie heeft voor die genoemde gegevens hou ik mij aanbevolen
groeten
Ronnie

Succes, Wim