Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Beste collega's

Ik ben sinds kort hier actief met mijn weerstation Vlist.
Omdat ik een eigen website aan het opzetten ben wil ik de welbekende Carterlake/Ajax/PHP templates daarbij gebruiken.

Ik heb WD eindelijk zover dat hij o.a. de file: testtags.txt upload naar de host. Hij wordt ook nog geconverteerd naar testtags.php. Zo kan ik hem ook terugvinden hij wordt ook elke X minuten geupdate.
Tot zover alles OK!

Als ik naar mijn homepage www.jvrijswijk.nl ga krijg ik echter de volgende foutmelding te zien: Parse error: syntax error, unexpected '%', expecting ']' in /domains/jvrijswijk.nl/public_html/www/testtags.php on line 519

Als ik het bestand open in Ultraedit staat het volgende in line 519: $current_icon = $icon_array[%iconnumber%]; // name of our condition icon

De editor vraag dat het bestand waarschijnlijk geen DOS-formaat is en vraagt of hij het moet converteren.

Als iemand een oplossing voor dit probleem heeft ben ik hem/haar zeer dankbaar.

Groet,
JanvR
Hallo Jan,

Zie je op je website als je daarvandaan testtags.php in een editor opent overal nog tag-namen staan, zoals in je bericht vermeld?
Voorbeeld: zie je in de testtags.php dit staan:

// General OR Non Weather Specific/SUN/MOON
// ========================================
$time = "12:39"; // current time
$date = "20/11/08"; // current date
$sunrise = "08:09"; // sun rise time (make sure you have the correct lat/lon
// in view/sun moon)
$time_minute = "39"; // Current minute
$time_hour = "12"; // Current hour

of zie je in plaats van de tijd e.d. de tags staan, zoals %time%, %date% enzovoort?

Als dat laatste het geval is gaat het creëren en uploaden nog niet goed.

Laat maar even horen. Als ik trouwens op je homepage naar testtags.txt kijk is dat eigenlijk je clientraw.txt (??) Dus ergens zit iets niet goed.
Je update op hwa ligt er ook al even uit, wist je dat? Komt misschien door het geëxperimenteer

Groeten,
Kees.

Aanvulling: ik zie al dat je van de Solcon-site aan het verhuizen bent naar je eigen domein. Dus op de "oude" locatie wordt de customtextout10.txt niet meer ververst. Op de nieuwe wel.

Ineens komt trouwens alle tekst in dit bericht achter elkaar....weet niet hoe dat nou weer komt.

Aha, de "Code" tag zorgde daar dus voor... bedankt, Luc ;)
Hoi Kees,

Dank voor je snelle reactie. Maar ja, je bent ook bijna m'n over(Lekse)buurman :-).

Ik heb de uploads nog eens nagekeken en je heb gelijk. Ik heb het aangepast en als ik nu de homepage open krijg ik geen foutmelding meer. Wel een berg andere code. De info is niet actueel zoals je ziet, ik ben ook bezig m'n apparatuur aan te passen. Ik miste de actuele info in de huiskamer, dus heb ik een Weather Envoy aangeschaft en aangesloten. Maar WD herkent het nieuwe apparaat niet meer.
Dus eerst dit probleem maar proberen op te lossen.

Voor verdere hulp hou ik me natuurlijk wel aanbevolen.

Groet, JanvR
Hoi Jan,

Ja, we zitten hemelsbreed niet ver van elkaar inderdaad. 't Is een aardige driehoek zo, Groot-Ammers, Bonrepas en Langerak.

Die rare code die je nu op je pagina ziet is de inhoud van de customtextout10.txt (de file die je upload voor hetweeractueel), dus die hoort daar niet.

Even nog een tip:

In WD > Control Panel> FTP & Connections METAR enz > Tabblad General FTP functions > even kijken of daar alles goed staat qua filenamen en regels. Het aantal regels in Remote filename en Local filename moet exact overeenkomen en gelijk zijn qua namen, anders gaat 't niet goed.

Uiteraard ben ik altijd bereid om mee te denken!

Succes
Kees.

AANVULLING:
Dus - ik heb nog even gekeken - je testtags.php wordt nu gecreëerd door de customtext10.txt ipv door testtags.txt. Door de include testtags.php komt nu die vreemde tekst op je pagina.
Zo, ik heb een paar aanpassingen gedaan bij het Tabblad General FTP functions: de filenamen komen nu exact overeen. Testtags.txt gaat met Internet file creation en upload. Data wordt elke 5 minuten geupload.
Al wordt de site niet automatisch ververst.
Is het mogelijk om de upload op te voeren naar iedere minuut of nog minder?

Verder werkt de thermometer niet en staat een blok buiten het frame.
Er is dus nog wel wat in te stellen. Maar hoe en waar?

Ik ben voor alle hulp dankbaar?

JanvR
Hallo Jan,

In ieder geval zijn je clientraw.txt en je customtextout10.txt nog steeds omgewisseld.

Ik adviseer om nog even op je PC in de directory c:\\wdisplay\\webfiles te checken of testtags.txt nog steeds de juiste file is. Op je eigen PC moet dan testtags.php als je die opent dezelfde file zijn, alleen voorzien van de actuele data in plaats van de tags.
Als dat goed is kan je nog even checken in dit scherm of alles goed gaat:

Control Panel > Web files/Web page enz > Tabblad Custom web page setup > controleren of rechts onder "Special file conversion" bij local file name "testtags.txt" is ingevuld en bij Remote file name "testtags.php".

Als dat allemaal klopt kun je via Control Panel > Internet file creation and upload > Tabblad Setup Page #2 bij file #29, Special custom file conversion, het vinkje aanzetten bij "1 minute". Dan de schakelaar rechtsboven op groen zetten (Override on). Dan moet verversing iedere minuut plaatsvinden.

Dan kan je nog even checken of de testtags.php vanaf dat moment goed op je website terechtkomt en wordt ververst. Dan kan niet in je browser maar alleen met een editor.

Ben benieuwd, gaat in ieder geval de goede kant op!
Succes,
Kees.
Hoi Kees,

clientraw.txt en customtextout.txt zijn in de webfiles inderdaad omgewisseld. Hoe dat kan is mij een raadsel. Alleen de bestandsnamen zijn verwisseld!

Bij de host staat de inhoud van clientraw.txt ook in customtextout.txt.

In testtags.php staat de data maar zijn niet actueel.
Hoewel alle instellingen zijn gedaan zoals je noemt vindt er geen upload plaats. Alleen als ik op de knop 'Upload this file now' druk wordt er geupload.

Beankt voor zover en tot morgen.

Groet, JanvR
Wat een toestand hè Jan :)

Het is erg onoverzichtelijk om in WD alles op de goeie plek en onder de goeie naam te krijgen, vertel me niks...

Misschien kan je me bij gelegenheid per E-mail wat schermafdrukken van je instellingen in WD sturen. Graag zie ik dan de volgende schermen:

Control Panel > FTP & Connections METAR enz > Tabblad General FTP functions

Control Panel > Web files/Web page setup > Tabblad Custom Webpage setup én Tabblad Realtime client FTP

Het probleem zit echt in de clientraw.txt, de Ajax template werkt zowel met die file als met de testtags.php, dus we moeten uitvinden wat daar fout gaat.

Tot morgen!
Kees.
Goedemorgen Kees en anderen,

Hierbij de schermen waar je om vroeg:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Vanmorgen heb ik de bestandsnamen van de clientraw en customtextout.txt bestanden handmatig verwisseld. Ik heb het nu even gecontroleerd maar de data komt weer in het verkeerde bestand terecht. Dus de data voor clientraw staat in customtextout en andersom.

Ik hoop dat we er uitkomen, bedankt voor je hulp.

Groet JanvR
Hoi Jan,

Het eerste scherm is goed.

In het tweede zie je in het venstertje Remote filename eerst een lege regel. Die moet eruit. Het aantal regels boven en onder moet gelijk zijn. Dus even alles weghalen en opnieuw er in zetten.
Dat is de oorzaak van het "omwisselen": hij pakt nu regel 2 van het onderste scherm en die noemt hij zoals in regel 2 van het bovenste scherm staat. En regel 1 doet hij niet, want de bovenste regel bij Remote filename is leeg.

Het derde scherm is goed, alleen moet de schakelaar aan worden gezet, die is nu rood ( "Off" ). Daarna op Start now klikken.

Dan moet alles (in principe...) goed gaan!

Groeten,
Kees.