Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door xray21
Hallo allemaal,

Als onweer liefhebber heb ik een tijdje geleden een iPhone/iPad app gemaakt (Lightning Alert) die waarschuwt voor naderend onweer. In de app kan de gebruiker zelf de afstand kiezen vanaf zijn huidige locatie wanneer gewaarschuwd moet worden (Vanaf 1 KM tot 100 KM). Ook zijn via de app alle blikseminslagen te zien op een kaart van de afgelopen 10 minuten, wereldwijd. De gegevens zijn afkomstig van lightningmaps.org.

Sinds 2 weken is de app online in de App Store en al 357 keer gedownload. Omdat de app al veel is gedownload door niet Nederlandse gebruikers heb ik een update ingediend die de Engelse taal ondersteund welke einde deze week beschikbaar zal zijn.

Graag hoor ik jullie mening en/of verbeteringen voor de app.

De app is volledig gratis en te downloaden via de Apple Store: https://itunes.apple.com/nl/app/lightning-alert/id1039867306?mt=8

Groet,

Alex
Door WeerStationWoerden
hoi Alex
zal deze app eens uitproberen
gebruik zelf de app van blitzortung
https://itunes.apple.com/en/app/live-li ... 68577?mt=8

ook daar zit de mogelijkheid op om een alarm in te stellen
van 0-500km

jou app gedownload moet zegen ziet er goed uit
vooral de inslagen staat goed en duidelijk aangegeven
en wat ook wel handig is dat het de lokale tijd is

mvg Gert

xray21 schrijft:
Hallo allemaal,

Als onweer liefhebber heb ik een tijdje geleden een iPhone/iPad app gemaakt (Lightning Alert) die waarschuwt voor naderend onweer. In de app kan de gebruiker zelf de afstand kiezen vanaf zijn huidige locatie wanneer gewaarschuwd moet worden (Vanaf 1 KM tot 100 KM). Ook zijn via de app alle blikseminslagen te zien op een kaart van de afgelopen 10 minuten, wereldwijd. De gegevens zijn afkomstig van lightningmaps.org.

Sinds 2 weken is de app online in de App Store en al 357 keer gedownload. Omdat de app al veel is gedownload door niet Nederlandse gebruikers heb ik een update ingediend die de Engelse taal ondersteund welke einde deze week beschikbaar zal zijn.

Graag hoor ik jullie mening en/of verbeteringen voor de app.

De app is volledig gratis en te downloaden via de Apple Store: https://itunes.apple.com/nl/app/lightning-alert/id1039867306?mt=8

Groet,

Alex
Door xray21
Hoi Gert,

Bedankt dat je de app wilt testen.

De app van Blizortung kende ik inderdaad ook.

Als het meezit komt deze week komt deze week een update. De update is al ingediend, het is alleen nog wachten tot dat Apple deze goedkeurt.
De volgende punten zijn verbeterd:

- Batterij verbruik gereduceerd
- Ondersteuning Nederlandse en Engelse taal
- Diverse verbeteringen

Op moment ben ik weer bezig met een volgende update waarbij de blikseminslagen nog beter zijn te onderscheiden. Nu worden alle inslagen getoond dmv een rood pinnetje. Dit zal vervangen worden een gele bliksem teken (Inslagen afgelopen minuut). De inslagen van de afgelopen 10 minuten zal vervangen worden door een rood bolletje.

Mocht je tegen bugs aanlopen of tips hebben dan hoor ik dat graag.

Groet,

Alex
Door xray21
Inmiddels is versie 1.2 klaar en ingediend bij Apple. Naar verwachting zal de update eind deze week beschikbaar zijn.

Versie 1.2 is op de volgende punten verbeterd.

- Toont blikseminslagen als geel bliksemsymbool (Afgelopen minuut)
- Toont blikseminslagen van de afgelopen 10 minuten als rode stip
- Button toegevoegd om de blikseminslagen van de afgelopen 10 minuten aan/uit te zetten
- Diverse kleine verbeteringen in de programmacode wat de snelheid ten goede komt.

Graag wil ik een ieder bedanken die via de mail feedback heeft gegeven.

Uiteraard zijn op of aanmerkingen nog altijd welkom.

Groet Alex
Door xray21
Hallo allemaal,

Versie 1.3 is vanaf nu beschikbaar met de volgende verbeteringen:

- Mogelijkheid om reclame te verwijderen toegevoegd
- Nieuw app icoon
- Verbeterd instellingen menu
- Klein bugs opgelost

Uiteraard sta ik open voor tips/verbeteringen.

Groet,

Alex

Bijlagen
screen322x572.jpg
screen322x572.jpg (72.55 KiB) 3217 keer bekeken
Door WSParkstad
Hallo Alex,

Wil wel testen, maar helaas geen Androide versie?
Komt dit nog wel of blijft het alleen een Apple versie?

Groetjes.
Door xray21
Hallo,

Helaas nog geen Android versie. Mogelijk dat ik de App ook zal maken voor Android. Maar dit zal dan wel even duren omdat programmeren voor Android toch wat anders is.

Groetjes,

Alex
Door xray21
Hallo,

Inmiddels is de app wereldwijd al duizenden keren gedownload en in gebruik. Met name in de USA wordt de app veel gebruikt. Hier kwam dan ook de vraag vandaan of de afstand in Miles kan worden weergegeven bij een push-melding.

Vandaag is de update in de Apple Store verschenen welke ondersteuning biedt voor Miles. Ook is er de update toegevoegd om te kunnen bekijken op welke afstand de ontlading vanaf uw locatie is. Klik hiervoor op de 'ontlading'.

Mocht er iemand nog suggesties of tips hebben dan hoor ik dat graag.

De app is volledig gratis en te downloaden via de Apple Store:
https://itunes.apple.com/nl/app/lightni ... 67306?mt=8

Groetjes
Door xray21
Bedankt voor het melden. De app lijkt inderdaad te crashen bij een nieuwe installatie. Er is inmiddels een nieuwe update ingediend bij Apple die dit probleem oplost. Naar verwachting zal deze binnen 7 dagen beschikbaar zijn. Ik ga kijken of ik de huidige update kan terugtrekken.

Groet,

Alex