Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door WSParkstad
@Leuven Template gebruikers.

Vraagje omtrent de gegevens die men ziet bij verversing.
Nu krijgt men dit te zien:

Waarom zie ik 2 tijden erstaan, weet iemand dit, kan het niet direct vinden.

Is het ook mogelijk om het zo in te stellen dat men gewoon een tijd ziet van de laatste update?

Krijg hier namelijk een vraag over wat het precies inhoudt deze 2 tijden.

Met vriendleijke groet,

Zeer tevreden Leuven Template gebruiker Marcel.
Bijlagen
Schermafdruk_2016_02_03_11.png
Schermafdruk_2016_02_03_11.png (12.32 KiB) 2238 keer bekeken
Door wvdkuil
WSParkstad schrijft:
@Leuven Template gebruikers.

Vraagje omtrent de gegevens die men ziet bij verversing.
Nu krijgt men dit te zien:

Waarom zie ik 2 tijden erstaan, weet iemand dit, kan het niet direct vinden.

Is het ook mogelijk om het zo in te stellen dat men gewoon een tijd ziet van de laatste update?

Krijg hier namelijk een vraag over wat het precies inhoudt deze 2 tijden.

Met vriendleijke groet,

Zeer tevreden Leuven Template gebruiker Marcel.

[b]Wat is het:

Dit is de periode waarbinnen de gegevens werden opgeladen. In jouw voorbeeld van 11:08 tot 11:09
De eerste tijd is die van de 5 minuten data, (b.v. min-max e.d) , in jouw geval tagsMH.txt.
De tweede tijd is de tijd van de realtime upload, in jouw geval clientraw van Meteohub.

Normaal ligt de realtime oplaadtijd NA die van de 5 minuten data, zo niet dan wordt die rood getoond.

Toelichting:
Is op verzoek ingebouwd zodat je niet telkens naar de status pagina moet om te controleren of alles goed loopt.
Staat heel "onopvallend" ergens uit de weg maar wel direct zichtbaar op de start-pagina.
Ook Saratoga heeft een dergelijke melding, juist om direct te kunnen controleren of de oplaad juist verloopt.

Wim.

P.S. Ik was nog vergeten ook de datum te vermelden als de oplaad NIET van vandaag is.
Wordt in een volgend release toegevoegd.
Door WSParkstad
Oké Wim,

Bedankt voor de mooie duidelijke uitleg, weer iets bij geleerd, top.

Echter heb ik de vraag kan het ook zo ingesteld worden, zodat bezoekers die niks van tagsmh.txt en Clientraw afweten gewoon enkel de tijd krijgen te zien van de laatste update?

Met vriendelijke groet,

Marcel.
Door wvdkuil
WSParkstad schrijft:
Oké Wim,

Bedankt voor de mooie duidelijke uitleg, weer iets bij geleerd, top.

Echter heb ik de vraag kan het ook zo ingesteld worden, zodat bezoekers die niks van tagsmh.txt en Clientraw afweten gewoon enkel de tijd krijgen te zien van de laatste update?

Met vriendelijke groet,

Marcel.

Script wsDataLoad.php regel 40 is nu:
Code: Selecteer alles
ajaxVars['ajaxtime']  = '".     string_date ($ws['actTime'],$SITE['timeOnlyFormat']).$extra_time."';
verander in
Code: Selecteer alles
ajaxVars['ajaxtime']  = '".     string_date ($ws['actTime'],$SITE['timeOnlyFormat'])."';

Dus alleen de tekst $extra_time. inclusief de punt weghalen.

Wim

P.S. Domme typefout aangepast :blush:
Door WSParkstad
Wederom bedankt voor de info.

Eerste instantie werkte het niet, heb toen de links punt terug gezet en toen werkte het perfect, ook de update zelf werkt perfect, eventjes fijn gren en dan d enieuwe tijd.

Super bedankt Wim.