Hallo een ieder
Och Bert het zal niet meer zo uit de hand lopen hoor
Ik ben inderdaad slecht in uitdrukkingen en om iets uit te leggen, ik zeg of schrijf zoals het in me opkomt.
Wat betreft Thierry contractje heel kort, als ik daar achter zou komen, ja, dan zou ik er een op stellen mits ze bron vermelding erbij zetten, maar bij Awekas is dit niet.
Awekas laat de naam Awekas en blijft Awekas en Wetterdienst wilt daar niks van hebben, die doen alleen zaken met Pro station's.
Dat is ook de kracht van Aweka's omdat het allemaal amateur's zijn en de temp precies door geven van op dat moment op die plaats.
Wat ik jammer vindt , maar daar is nederland heel goed in, alleen maar fuseren en daar ben ik dus ook bang voor bij HWA.
We hebben toch iets fijns als HWA, waarom eigenlijk die samen werking?
Ik zou als ik Luc was gewoon de strijd aan gaan met zulke bedrijven, dat zou ik als uitdaging zien, nu geeft hij het toch weg, want waarom zouden ze straks nog op HWA kijken, als het ook op MC staat.
Vindt het ook niet erg als MC het gebruikt, maar als ik dan zie Bron MC en HWA dan vindt ik dit niet reeël, het is nog van MC nog van HWA, het is van ons.
Als dan MC met het grote geld ervandoor gaat op onze data vindt ik dit niet gepast.
Mensen die het hier niet mee eens zijn en dat zijn er al merk ik, hahah, mogen dan plaats nemen op mijn werk en werken dan voor mij en ik krijg het geld, is toch een eerlijke deal, zelfde als nu met MC gebeurd.
amen werking vindt ik fijn en perfect, als het mes aan twee kanten snijd en in dit geval is het tot nu toe nog niet.
Ik hoef geen tonnen te krijgen, minimale bron vermelding vindt ik al ok, maar daar zal MC niet in trappen.
Nu op dit moment bij HWA staat wel een hele beschrijving en mooie plaatje met het puntje waar je zit, dat zal MC absoluut niet doen.
Maar zal wel aan de contracten wat hun aanbieden bij de klant vermelden van temperaturen van uw plaats, jouw weerstation die jij voor de hobby op internet zet.
Die opmerking van niet op internet zetten is......., dit staat dan wel onder de naam van je eigen station en iet van weet ik wie, dat is appelen met eieren vergelijken.
De volgende opmerking van dat ze er genoeg tijd aan besteed heben, ja vindt je gek, die ruiken money en als er money komt, danmag dat ook wel onder ons verdeelt worden, ja korting op cursus, waarom niet voor niks, puur alleen money en nog eens money en wij amateurs geven hun die data voor niks, daar komt het op neer punt.
Op mijn werk hebben ze ook een contract bij MC, over spoor en wegen, je wilt niet weten wat dit kost.
De data die ik op internet zet mag iedereen zien op mijn site, bij site's waar ik de data ook op zet en waar ik gevraagd ben of ze dit mogten doen heb ik zelf gewoon een afspraak van het plaatsen van een link en dat vindt ik al meer als genoeg en fijn.
Maar ben er niet kapot van als een ander met die data grof geld verdiend en mij niet laat mee genieten, daar werkt deze jongen niet aan mee.
Ik weet wel dat er andere nu anders denken, maar daarom is het een forum.
Mijn mening: Luc hou de eer aan je zelf en laat HWA als het is, jij hebt dadelijk meer correcte gegevens dan welke weer instantie dan ook, kijk maar naar Awekas, daar blijft het een matige hobby, geen geld lust maar puur hobby en ook de overige waar trouwens overal de naam en plaats bij staat, of het nu Awekas is, Weather Underground of VWK of CWOP.
Daar heb ik totaal geen probleem mee, maar het voorbeeld plaatje wat ik kreeg van Luc is puur eigen belang, kan zijn dat het verkeerde voorbeeld is, maar mensen kennende als er niks van gezegd wordt blijft het zo staan.
Hopelijk dat dit een beetje duidelijkheid schets hoe ik erover denk en absoluut niet negatief, maar als je ergens tegen in gaat ben je al snel negatief.
Als ik die kennis had van Luc wat betreft PHP en de site onderhouden, bleef ik lekker mijn eigen HWA draaien zonder MC want wat mij zo op komt wat is het belang van HWA dat samen werken met MC?
Zo ben ik en zal zo blijven en als mij iemand kan overtuigen van iets waar hij gelijk in heeft , dan krijg je die ook van mij, maar je moet het wel goed onderbouwen en er over kunnen praten, hoe ik en de tegen partij denkt, heb je gelijk, dan krijg je gelijk bij mij.
Daarom de vragen:
1 wat is het belang voor MC om onze data te gebruiken
2 wat is het belang voor HWA om die data door te geven
3 wat is het belang voor ons om die data door te geven aan HWA die door sluisd aan MC
4 wat krijgen we ervoor terug? opendag is al gratis, ook al speel ik geen data voor en d ekorting op cursus? 10 euro op een cursus van 1000 euro?
Zeer bot, maar wil wel eens kijken hoe jullie hier over denken.