Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteo Simpelveld
Goedemiddag,
Wanneer ik naar beheer ga zie ik 'nog' niets van wel of geen gegevens leveren.
Tevens wil ik even op het stukje van Marcel ingaan. Het is zeker niet negatief bedoeld maar deze man is niet naief.
Tevens denkt hij positief.

Groet Bert
Door weerzoetermeer
Hoi Bert!

Dat je nog niets kan invullen dat klopt. Dat komt pas als de samenwerking daadwerkelijk van start gaat dus nog even geduld... ;-) .

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat Marcel naief is toch? Ik stel hem alleen een weder vraag....

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door Meteo Simpelveld
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Bert!

Dat je nog niets kan invullen dat klopt. Dat komt pas als de samenwerking daadwerkelijk van start gaat dus nog even geduld... ;-) .

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat Marcel naief is toch? Ik stel hem alleen een weder vraag....

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

Goedemiddag Thierry,

Dat zeg ik ook niet, en ik weet dat jij dit ook niet suggereert maar in het verleden is het hier op het forum al eens uit de hand gelopen dat lezers het anders opnamen dan wat Marcel bedoelde.
En ik wil dit niet nog eens.

Groet Bert
Door Roelof
Goed gedaan luc

Ik wil het graag van de positieve kant bekijken en me ook eens verplaatsen in de situatie van MC. Ze hebben ook tijd(lees Geld) in dit project gestopt terwijl het voor hen ook maar afwachten is wat voor vlees ze in de kuip hebben met al die verschillende weerstations.Als het project van beide kanten goed bevalt zijn er in de toekomst misschien best wel mogelijkheden.En zoals al vaker opgemerkt is een ieder vrij om te beslissen of hij of zij meedoet of niet.

M.v.gr. Roelof Smeenge (meteo-sleen.nl)
Door keesweer
Helemaal eens met meteo-sleen. Ik zal zeker mee doen en hoop dat er in de toekomst een goede samenwerking zal zijn tussen meteo consult en hwa en dus met de meedoende weeramateurs.
Om nog even in deze tijd van het jaar te blijven.
Vol verwachting klopt mijn hart.

Groetjes vam kees.
Door sparkle
Nou ik doe lekker mee, van mij mogen ze doen met mijn gegevens wat ze willen. Ik ga me er niet druk om maken. En als je echt niet wilt dat je gegevens gebruikt worden. haal je toch je gegevens van internet af...:)
Zo zie ik het maar weer...
Door wsp
Hallo een ieder ;-)

Och Bert het zal niet meer zo uit de hand lopen hoor ;-)

Ik ben inderdaad slecht in uitdrukkingen en om iets uit te leggen, ik zeg of schrijf zoals het in me opkomt.

Wat betreft Thierry contractje heel kort, als ik daar achter zou komen, ja, dan zou ik er een op stellen mits ze bron vermelding erbij zetten, maar bij Awekas is dit niet.
Awekas laat de naam Awekas en blijft Awekas en Wetterdienst wilt daar niks van hebben, die doen alleen zaken met Pro station's.
Dat is ook de kracht van Aweka's omdat het allemaal amateur's zijn en de temp precies door geven van op dat moment op die plaats.

Wat ik jammer vindt , maar daar is nederland heel goed in, alleen maar fuseren en daar ben ik dus ook bang voor bij HWA.

We hebben toch iets fijns als HWA, waarom eigenlijk die samen werking?
Ik zou als ik Luc was gewoon de strijd aan gaan met zulke bedrijven, dat zou ik als uitdaging zien, nu geeft hij het toch weg, want waarom zouden ze straks nog op HWA kijken, als het ook op MC staat.

Vindt het ook niet erg als MC het gebruikt, maar als ik dan zie Bron MC en HWA dan vindt ik dit niet reeël, het is nog van MC nog van HWA, het is van ons.
Als dan MC met het grote geld ervandoor gaat op onze data vindt ik dit niet gepast.

Mensen die het hier niet mee eens zijn en dat zijn er al merk ik, hahah, mogen dan plaats nemen op mijn werk en werken dan voor mij en ik krijg het geld, is toch een eerlijke deal, zelfde als nu met MC gebeurd.

amen werking vindt ik fijn en perfect, als het mes aan twee kanten snijd en in dit geval is het tot nu toe nog niet.
Ik hoef geen tonnen te krijgen, minimale bron vermelding vindt ik al ok, maar daar zal MC niet in trappen.

Nu op dit moment bij HWA staat wel een hele beschrijving en mooie plaatje met het puntje waar je zit, dat zal MC absoluut niet doen.

Maar zal wel aan de contracten wat hun aanbieden bij de klant vermelden van temperaturen van uw plaats, jouw weerstation die jij voor de hobby op internet zet.
Die opmerking van niet op internet zetten is......., dit staat dan wel onder de naam van je eigen station en iet van weet ik wie, dat is appelen met eieren vergelijken.

De volgende opmerking van dat ze er genoeg tijd aan besteed heben, ja vindt je gek, die ruiken money en als er money komt, danmag dat ook wel onder ons verdeelt worden, ja korting op cursus, waarom niet voor niks, puur alleen money en nog eens money en wij amateurs geven hun die data voor niks, daar komt het op neer punt.

Op mijn werk hebben ze ook een contract bij MC, over spoor en wegen, je wilt niet weten wat dit kost.

De data die ik op internet zet mag iedereen zien op mijn site, bij site's waar ik de data ook op zet en waar ik gevraagd ben of ze dit mogten doen heb ik zelf gewoon een afspraak van het plaatsen van een link en dat vindt ik al meer als genoeg en fijn.
Maar ben er niet kapot van als een ander met die data grof geld verdiend en mij niet laat mee genieten, daar werkt deze jongen niet aan mee.

Ik weet wel dat er andere nu anders denken, maar daarom is het een forum.
Mijn mening: Luc hou de eer aan je zelf en laat HWA als het is, jij hebt dadelijk meer correcte gegevens dan welke weer instantie dan ook, kijk maar naar Awekas, daar blijft het een matige hobby, geen geld lust maar puur hobby en ook de overige waar trouwens overal de naam en plaats bij staat, of het nu Awekas is, Weather Underground of VWK of CWOP.
Daar heb ik totaal geen probleem mee, maar het voorbeeld plaatje wat ik kreeg van Luc is puur eigen belang, kan zijn dat het verkeerde voorbeeld is, maar mensen kennende als er niks van gezegd wordt blijft het zo staan.

Hopelijk dat dit een beetje duidelijkheid schets hoe ik erover denk en absoluut niet negatief, maar als je ergens tegen in gaat ben je al snel negatief.

Als ik die kennis had van Luc wat betreft PHP en de site onderhouden, bleef ik lekker mijn eigen HWA draaien zonder MC want wat mij zo op komt wat is het belang van HWA dat samen werken met MC?

Zo ben ik en zal zo blijven en als mij iemand kan overtuigen van iets waar hij gelijk in heeft , dan krijg je die ook van mij, maar je moet het wel goed onderbouwen en er over kunnen praten, hoe ik en de tegen partij denkt, heb je gelijk, dan krijg je gelijk bij mij.

Daarom de vragen:
1 wat is het belang voor MC om onze data te gebruiken
2 wat is het belang voor HWA om die data door te geven
3 wat is het belang voor ons om die data door te geven aan HWA die door sluisd aan MC
4 wat krijgen we ervoor terug? opendag is al gratis, ook al speel ik geen data voor en d ekorting op cursus? 10 euro op een cursus van 1000 euro?

Zeer bot, maar wil wel eens kijken hoe jullie hier over denken.
Door weerzoetermeer
Hallo Marcel,

Ik heb je reactie 10 keer gelezen maar kom er maar niet uit op wie en wat je nou reageert. Wellicht is het wat handiger om de quote tag te gebruiken zodat je een stukje van wat iemand heeft gezegd letterlijk kan overnemen. Ik begrijp er nu helemaal niets van. :S

De laatste vragen zijn natuurlijk wel duidelijk:

Daarom de vragen:
3 wat is het belang voor ons om die data door te geven aan HWA die door sluisd aan MC
4 wat krijgen we ervoor terug? opendag is al gratis, ook al speel ik geen data voor en d ekorting op cursus? 10 euro op een cursus van 1000 euro?

vraag 1: Lijkt mij dat of Luc of MC deze kan beantwoorden
vraag 2: Lijkt mij meer bekendheid voor het Weeractueel. De rest van de eventuele voordelen kan Luc waarschijnlijk beantwoorden.
vraag 3: Dat is een vraag die je natuurlijk zelf moet beantwoorden.
vraag 4: Opendag lijkt mij inderdaad ook een dooddoener. Korting op cursus? Lees de overkomst nog eens even door, daar staat 20% korting. Dat zou op een cursus van 1000 euro, 200 euro korting geven en niet de door jou vermelde 10 euro. De rest staat in de overeenkomst.

En als laatste:

Hopelijk dat dit een beetje duidelijkheid schets hoe ik erover denk en absoluut niet negatief, maar als je ergens tegen in gaat ben je al snel negatief.

Als je ergens tegen in gaat hoef je natuurlijk niet altijd negatief over te komen. Maar als ik jou reactie lees kan ik in alle eerlijkheid maar weinig positieve opmerkingen vinden :dry: . Maar goed....daar is het forum voor...om te discussiëren ;)

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door wsp
weerzoetermeer schrijft:
Hallo Marcel,

Ik heb je reactie 10 keer gelezen maar kom er maar niet uit op wie en wat je nou reageert. Wellicht is het wat handiger om de quote tag te gebruiken zodat je een stukje van wat iemand heeft gezegd letterlijk kan overnemen. Ik begrijp er nu helemaal niets van. :S

De laatste vragen zijn natuurlijk wel duidelijk:

Daarom de vragen:

vraag 1: Lijkt mij dat of Luc of MC deze kan beantwoorden
vraag 2: Lijkt mij meer bekendheid voor het Weeractueel. De rest van de eventuele voordelen kan Luc waarschijnlijk beantwoorden.
vraag 3: Dat is een vraag die je natuurlijk zelf moet beantwoorden.
vraag 4: Opendag lijkt mij inderdaad ook een dooddoener. Korting op cursus? Lees de overkomst nog eens even door, daar staat 20% korting. Dat zou op een cursus van 1000 euro, 200 euro korting geven en niet de door jou vermelde 10 euro. De rest staat in de overeenkomst.

Ja tik foutje, ik tik eenmaal blind en snel en kijk het niet na, des ondanks nog te weinig die korting. Een ruil met data als weer alarm of zoiets zou leuker zijn voor ons, iets waar MC niks aan verdient.

En als laatste:

Als je ergens tegen in gaat hoef je natuurlijk niet altijd negatief over te komen. Maar als ik jou reactie lees kan ik in alle eerlijkheid maar weinig positieve opmerkingen vinden :dry: . Maar goed....daar is het forum voor...om te discussiëren ;)

Nou negatief ben ik echt niet, ik haal alleen maar een thema aan en schrijf dat wat ik denk, hier komt commercie om de hoek en ik ben maar een amateur die iets waarneemt, niet alleen temepraturen en andere mooie gegevens maar ook een waarneming hoe amateur data gebruikt gaat worden voor money voor de rest niks.
Dat jij denkt dat ik negatief ben maak jij ervan, ik lach me alleen maar dubbel hierzo hoe dom een mens kan zijn. Ik zal maar zo zeggen, heb niet volledig geleerd, maar mijn vader heeft me altijd geleerd om eerlijk geld te verdienen en niet zoals het nu gaat met HWA en MC.

Vindt het gewoon jammer dat het zo gaat en vindt het vreemd dat jij zo in de bres springt, heb jij ook jouw belangen in dat systeem, erg direkt, maar wel eerlijk in mijn ogen. Zo ja dan begrijp ik jouw schrijven van deze kant.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

Met vriendelijke groet, Marcel die op de achtergrond gaat en de kat uit de boom gaat kijken

B)
Door Brandwijk
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik Luc bedanken voor zijn enorme inzet voor deze website!!
Luc, ook je vele en langdurige inzet voor het tot stand brengen van de overeenkomst met MC waardeer ik!

Ik ben van mening dat de samenwerking met MC een mooie stap vooruit is!
Volgens mij is dit de eerste echt grootschalige erkenning van onze hobby vanuit de professionele hoek.

Vanaf het allereerste moment dat er sprake was van een mogelijke samenwerking was ik al een voorstander.
Als ik nu het samenwerkingsdocument zo lees zie ik het iets anders als enkele reacties die mij voor zijn gegaan.

De MOS verwachting is afzonderlijk voor ieder station en na 2 jaar is deze helemaal specifiek gemaakt voor het desbetreffende weerstation met de data van dat weerstation. Je kan de MOS verwachting eenvoudig op je eigen website gebruiken en door de de XML versie ook nog eens helemaal in de stijl van je eigen website! MC levert hiervoor de servercapaciteit en software om dat mogelijk te maken. Dat scheelt de HWA deelnemers bij elkaar alleen al 165 keer een software licentie om het zelf te maken (tel uit je winst).

MC verkoopt onze gegevens niet aan derden. Prima, anders wil ik er ook een gedeelte van hebben.... lijkt me logisch.
Dat onze gegevens ook in de media gebruikt kunnen worden is toch alleen maar mooi en ik zie dat niet als levering aan derden. Wat is het probleem als de dames en heren van MC in het RTL weerbericht zeggen dat er bij Weerstation Parkstad de meeste neerslag is gevallen of dat het in Luyksgestel het hardst gevroren heeft vannacht?
We sturen daar toch ook onze weerfoto's heen zonder er geld voor te krijgen?

Bovendien kan ik me voorstellen dat er op de achtergrond nog wat extra's geleverd wordt door MC. Tot nu toe heeft Luc alles uit eigen zak betaald, inclusief een eigen server voor HWA! Niemand van de deelnemers hoeft hier nu maar iets voor te betalen om zijn gegevens landelijk goed en overzichtelijk te presenteren. Wat mij betreft mag Luc nog wat extra's krijgen voor al zijn inzet. Al is het bijvoorbeeld maar een extra server rechtstreeks op de Amsterdam Internet Exchange. Daar hebben we allemaal profijt van!
Van MC verwacht ik dat zij in de toekomst ook meer techniek, rekencapaciteit en modellen ter beschikking gaan stellen aan HWA om deze website nog verder te perfectioneren.

Verder zie ik de genoemde "open dag" niet zozeer als een reguliere open dag van MC. Ik lees hier eigenlijk een HWA-meeting bij MC! Lijkt me leuk om iedereen daar te ontmoeten!

En tot slot nog even voor de mensen die bang zijn dat hun gegevens ergens anders gebruikt zouden kunnen worden: Haal je weerstation maar gelijk van internet af! Met een simpel script trek ik zo je gegevens van je website af en presenteer ze ergens anders ;-) Mijn webcam wordt ook op een aantal websites gebruikt, maar so what! Het is mijn hobby en het levert nog steeds extra bezoekers op en ik hoef er geen geld mee te verdienen, daarvoor heb ik een baan.

Om dit alles kort samen te vatten: Luc, Keep up the good work en laten we onze hobby een hobby laten!

Elmar,

Weerstation Brandwijk - www.geenweer.nl
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 45