- 01 dec 2008, 21:12
huins schrijft:
Dan zal ik dit wel verkeerd zien, maar wat anders, jij mag mijn werk gaan doen en ik krijg betaald, ok?
Bron blijft het weerstation zelf en geef de data ook graag aan Luc en niet een instantie die hier grof geld aan gaat verdienen.
Wat betreft voorspellingen heb ik MC niet nodig.
Wat ik ook nog kwijt wil, jij zegt wel van wat een gedoe, maar waarom krijgen wij als weerstation's zowel van MC als KNMI dan ook geen data?
Wij wel leveren en niks terug krijgen, nou ja een MOS hahahaha, die heb ik al een tijdje, heb ik geen MC voor nodig hoor en die is zelf's gratis en die organisatie mag wel mijn data gebruiken, 1 op 1 en verkeer in beide richtingen en niet een richting verkeer.
Maar zal wel allemaal aan mij liggen
Ik wacht gewoon eenbericht van Luc af, dat wel nu weer eens heel lang op zich laat wachten!
wsp schrijft:Toch nog iets kleins zeggen.
De andere waar ik de data aan geef zetten wel de originele bron eronder en gebruiken niet hun zelf als bron, dat is het verschil, dat jullie dit niet zien, zal wel aan mij liggen.
Dat Luc reclame op zijn site zet vindt ik helemaal geen probleem, want bij de data staat wel de juiste bron al laat hij er tich duizend popup's verschijnen, dat boeit mij totaal niet.
Bij awekas blijft de bron jouw weerstation met naam bij WU ook precies het zelfde en alle andere ook.
Op het voorbeeld van Luc staat duidelijk Bron meteo Consult en HetWeerActueel en totaal niks van de naam van het weerstation, dus ook jullie namen niet, dat is wat mij dwaars zit.
Als meteo Consult samen met Luc besluiten om de juiste bron vermelding erbij te zetten, heeft deze jongen totaal geen problemen, ook al niet als ze miljoenen krijgen, als er maar de juiste bron vermelding bij staat.
En dat is nu net wat ik nergens terug zie, nou als er Parkstad of kerkrade staat vindt ik dit niet voldoende, gewoon Bron: www.weerstationnaam.nl
Misschien is het nu duidelijk wat ik bedoel, na al die mail's die ik via info krijg. Ik vraag me wel af of jullie uberhaups goed door lezen wat ik schrijf en ook precies weten wat ik bedoel, zal wel aan mij liggen. Gelukkig is 80% van het mail verkeer het met me eens en hoef ik niet de fout bij mij zelf te zoeken.
Gewoon de juiste bron vermelding gebruiken, is dit teveel gevraagd?
Ik denk zelf als je inderdaad besluit om die data door te geven aan Meteo en er geen bron vermelding is dat ze strafbaar zijn? Hoe dat zit weet ik niet zo precies, maar die ervaring heb ik met meteo Limburg gehad.
Ook ik zal afwachten hoor en dan zien we wel verder.
Vindt het plan nog altijd goed hoor, als er maar de juiste vermelding bij komt te staan.
Maar toch voor de positive berichten bedankt mede weeramateurs en ja er zal een moeten zijn die het gewoon schrijft, een moet het zwarte schaap zijn en dat ben ik al mijn hele leven, hahahaha, groetjes.
Wat een gedoe over bron vermelding zeg!!
Volgens mij gaat dit samenwerkingsverband over het beschikbaar stellen van onze weerdata aan meteoconsult tot het verkrijgen van een weersverwachting.
Ik zie het zo, wij leveren onze data vrijwillig aan "het weer actueel" die gaat een samenwerkingsovereenkomst aan met "Meteo Consult".
"Meteo Consult" gebruikt onze data van "het weer actueel" om een weersverwachting te maken voor onze locatie, zodat we die op onze eigen website kunnen plaatsen.
Als er over bron vermelding gesproken wordt, dan zie ik "het weer actueel" als bron!!!
Dan zal ik dit wel verkeerd zien, maar wat anders, jij mag mijn werk gaan doen en ik krijg betaald, ok?
Bron blijft het weerstation zelf en geef de data ook graag aan Luc en niet een instantie die hier grof geld aan gaat verdienen.
Wat betreft voorspellingen heb ik MC niet nodig.
Wat ik ook nog kwijt wil, jij zegt wel van wat een gedoe, maar waarom krijgen wij als weerstation's zowel van MC als KNMI dan ook geen data?
Wij wel leveren en niks terug krijgen, nou ja een MOS hahahaha, die heb ik al een tijdje, heb ik geen MC voor nodig hoor en die is zelf's gratis en die organisatie mag wel mijn data gebruiken, 1 op 1 en verkeer in beide richtingen en niet een richting verkeer.
Maar zal wel allemaal aan mij liggen

Ik wacht gewoon eenbericht van Luc af, dat wel nu weer eens heel lang op zich laat wachten!