Algemeen forum voor discussie over de website
Door roybrattinga
Goede morgen.

Aller eerst ik hoop dat ik deze vraag ik het goede gedeelte stel
Op her forum.

Na de her installatie van mijn iPhone is de app van Het Weer Actueel verdwenen.
Ook kan ik deze niet terug vinden in de App store van Apple.

Is dese tijdelijk verwijderd?
Alvast bedankt voor de reactie.
Door Luc
De HWA app is gemaakt met een platform dat niet meer wordt onderhouden (applicationcraft). Helaas zijn de onderliggende libraries sterk verouderd. Voor de Playstore van Google betekent dit dat ik geen updates/vernieuwingen meer kan toevoegen. Voor de appstore van Apple kan ik de applicatie helemaal niet meer aanbieden.

Ik moet de app dus opnieuw ontwikkelen op een ander/nieuw platform. Ik ben inmiddels ervaring aan het opdoen met een ander platform waar een grote organisatie achter zit. Dat garandeert continuïteit.

De app moet opnieuw ontwikkeld worden, maar de webservices die op de HWA server draaien kan ik wel hergebruiken. Dat gedeelte is een heleboel werk geweest dat niet 'nutteloos' is geworden.

Het ontwikkelen van de nieuwe app zelf, vergt toch een x aantal dagen ontwikkeltijd. Voordeel is wel dat ik de app dan ook wat moderner kan maken. Helaas is het lastig om veel uren vrije tijd hieraan te besteden. Dus ik ben bang dat het nog wel even duurt voordat er weer een app beschikbaar komt :(

Of ik moet er een 'crowdfunding' project van kunnen maken. Maar of er zoveel behoefte is aan een HWA app betwijfel ik.... :unsure:

Gr,
Luc