Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Bedankt voor de complimenten, Wim :blush:

Helaas is de onweer-/sneeuwkans en ook de neerslagkans niet beschikbaar in de Met.no feed. Daarom kan ik deze ook niet aanbieden zoals via MeteoGroup wel kon. Het is niet anders. Mocht deze in de toekomst beschikbaar komen bij Met.no, dan zal ik deze uiteraard toevoegen.

Gr,
Luc
Door AenG
Ik ben erg gehecht aan de bijgesloten verwachting.
In hoeverre blijft dit werken?

Bijlagen
Knipsel-ca150369a36685174c8aeaf80772a414.jpg
Knipsel-ca150369a36685174c8aeaf80772a414.jpg (41.96 KiB) 3743 keer bekeken
Door Luc
Als ik het goed interpreteer, heb je dit zelf gemaakt op basis van de XML feed die er nu is.
Klopt dit?

Zeer waarschijnlijk blijft dit gewoon werken. Alleen de neerslagkans zit straks niet meer in de feed. Als je niks aanpast aan het script dat dit plaatje maakt, zal daar waarschijnlijk 0% komen staan.

Heel misschien gaat er iets mis met de verwachting voor het eerste deel van de huidige dag. MeteoGroup geeft tot ongeveer het middaguur de verwachting voor afgelopen nacht/ochtend nog mee in hun feed. Met.no geeft alleen verwachting in de toekomst mee, dus rond de middag zijn er geen gegevens meer in de feed over afgelopen nacht/ochtend.

Of dit impact heeft, is afhankelijk van het script dat de data gebruikt. Maar waarschijnlijk zal dit geen hele grote impact hebben.

Gr,
Luc
Door AenG
Dus als ik het goed begrijp dat mis ik zo de onderste twee regels in de verwachting. De neerslagkans en het aantal MM?

Dat is toch een groot gemis?
In de verwachting staan dan alleen nog maar de verwachte temperaturen en windsterkte/richting.

Bijlagen
Knipsel-2886e8ede349adc9d775d4ae0a694437.jpg
Knipsel-2886e8ede349adc9d775d4ae0a694437.jpg (41.96 KiB) 3743 keer bekeken
Door wvdkuil
AenG schrijft:
Dus als ik het goed begrijp dat mis ik zo de onderste twee regels in de verwachting. De neerslagkans en het aantal MM?

In de verwachting staan dan alleen nog maar de verwachte temperaturen en windsterkte/richting.
Alleen de regel met de kans percentages vervalt. De hoeveelheid regen is er gewoon.
Grt. Wim
Bijlagen
mos2.jpg
mos2.jpg (63.8 KiB) 3743 keer bekeken
Door JPC
In de Met.no xml feed staan wel geen onweer, regen en bliksem kans,
maar er staat wel een minimum en maximum Neerslag, relative vochtigheid, kans op mist en percentage wolkendek (ook van diverse hoogten).
De laatste is soms in tegenspraak met het gekozen weerplaatje.
Komt er nog iets van deze extra info in?
(Zelf gebruik ik de XML van met.no)
Door wvdkuil
JPC schrijft:
In de Met.no xml feed staan wel geen onweer, regen en bliksem kans,
maar er staat wel een minimum en maximum Neerslag, relative vochtigheid, kans op mist en percentage wolkendek (ook van diverse hoogten).
De laatste is soms in tegenspraak met het gekozen weerplaatje.
Komt er nog iets van deze extra info in?
(Zelf gebruik ik de XML van met.no)

Luc heeft geprobeerd zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke MOS structuur te blijven zodat de plaatjes, grafieken en xml zoveel mogelijk hetzelfde blijven.

De verschillen voor de script-schrijvers zijn zo klein mogelijk gehouden. Extra structurele wijzigingen in de xml (extra velden bijvoorbeeld) zullen het testen en aanpassen onnodig moeilijker maken.

Volgens mij zijn dit de gebruikers van de MOS-data
1. Grote groep gebruikt .png plaatjes: MOS en / of meteogram
2. Kleinere groep gebruikt "algemene MOS-xml" scripts zoals die van mij (geen L* woord deze keer)
3. Nog kleinere groep gebruikt de MOS-xml voor een eigen MOS-plaat (zoals de zeer fraaie van AenG)

4. En omdat de oude MOS-xml ook niet alle data levert, gebruiken we met zijn allen diverse andere xml-feeds (yrno metno WU) en hebben daar leuke producten mee ontwikkeld. Maar punt 4 staat buiten de discussie hier. Net zoals de MOS-xml uitbreiden.

Immers het gaat erom de groepen 1-3 aan een vervangend product helpen zodat met zo weinig mogelijk inspanning aan hun kant de websites blijven "zoals ze waren".

Wim
Door AenG
wvdkuil schrijft:
AenG schrijft:

Alleen de regel met de kans percentages vervalt. De hoeveelheid regen is er gewoon.
Grt. Wim

Daar kan ik wel mee leven.
Is er al een datum bekend wanneer alles wordt omgezet?
Door wvdkuil
AenG schrijft:
. . . ingekort . . .
Daar kan ik wel mee leven.
Is er al een datum bekend wanneer alles wordt omgezet?

Het zal wel voor 30 juni allemaal klaar zijn, maar Luc heeft het wel druk.

De xml feed is al (vrij)wel gereed. Ik heb een PM gestuurd met de nieuwe link

Wim
Door mvwissen
Fraai dat er weercollegae bezig zijn om onze websites up and running te houden.

Ter voorbereiding op het niet meer beschikbaar zijn van de MeteoGroup xml, per einde van de maand, heb ik vandaag het HWAMOS stand-alone script van Leuven gedownload en actief gemaakt op mijn website.

Ik zie echter dat eerder gerapporteerde fouten zoals de kolom indeling en de vreemde A karakter in de grafiek nog steeds bij mij voorkomen.

Zie http://www.meteo-gouda.nl/wsHwaSA/demoFull.php

Zie de afbeelding van de bestandsversies. Gezien het feit dat ik de download vandaag heb gedaan, via de link uit het bericht in het forum zouden dit de goede moeten zijn.

Doe ik iets verkeerd?

Ik zou het fijn vinden als iemand mij uit de brand weet te helpen.

Groet, Michel
Meteo Gouda
Bijlagen
Knipsel-bbbf5bb424b26f82e9d5738df4571d85.JPG
Knipsel-bbbf5bb424b26f82e9d5738df4571d85.JPG (56.06 KiB) 3743 keer bekeken