Algemeen forum voor discussie over de website
Door Toulon7559
Wim,

Je argumenten tegen/voor toepassing OWM gaven me reden om nog eens wat verder te kijken (en te denken).
OWM claimt in zijn netwerk 40.000 PWSen te bedienen, maar als ik de Benelux bekijk, dan is dat gebied maagdelijk .......
Dus (nog afgezien van de kosten), welke specifieke informatie zou je voor de Benelux bij OWM willen opvragen zonder eerst een grote hoeveelheid PWSen aan hun netwerk toe te voegen?
Als een 'persoonlijke' xml-file bij OWM alleen afgeroepen kan worden met een persoonlijke OWM-API-key, dan moet je naar een 'individuele' implementatie gaan, en kun je de HWA-methode met 'collectief-en-toch-individueel' opvragen vergeten.

;-) Kortom, je hebt me overtuigd dat OWM als 'collectieve' HWA-oplossing een brainwave is, want teveel complicaties .....
Door mvwissen
Hallo Luc,

Is er al een demo verswie beschikbaar van de mos plaatjes gebaseerd op net.mo?
We zijn vooral nieuwsgierig naar de verwachting 60 uur vooruit grafiek!

Groet, Michel
Meteo Gouda
Bijlagen
Knipsel-501cf56d98de5dc13711562ef678741f.JPG
Knipsel-501cf56d98de5dc13711562ef678741f.JPG (49.56 KiB) 3989 keer bekeken
Door Luc
Hoi Michel,

Die ziet er zo uit:

Niet veel anders als de huidige MOS verwachting. Belangrijkste verschil is neerslag over blokken van 3 uur verdeeld i.p.v. over 6 uur.

Verder alleen data uit andere bron en natuurlijk een andere naamsvermelding...

Gr,
Luc
Bijlagen
mos60_1.png
mos60_1.png (24.57 KiB) 3989 keer bekeken
Door mvwissen
Dat ziet er helemaal goed uit Luc! Klasse. Wordt er automatisch oer 1 juli omgeschakeld naar deze nieuwe versie? Heel veel dank voor al je inspanningen!

Groet, Michel
Meteo Gouda
Door Luc
mvwissen schrijft:
Dat ziet er helemaal goed uit Luc! Klasse. Wordt er automatisch oer 1 juli omgeschakeld naar deze nieuwe versie? Heel veel dank voor al je inspanningen!

Groet, Michel
Meteo Gouda
Ja, er wordt (semi)automatisch omgeschakeld. Dat wil zeggen dat jullie hier niks voor hoeven doen ( maar ik wel :laugh: ). Ik zorg er dus voor dat de programmatuur met de huidige aanroep, de nieuwe plaatjes laat zien. Waarschijnlijk doe ik dat woensdag 29 juni, omdat ik donderdag mijn verjaardag hoop te vieren.

Gr,
Luc
Door mvwissen
Grote klasse Luc, wij zijn er blij mee!
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van.
En nogmaals dank voor al je inspanningen!

Groet, Michel
Meteo Gouda
Door mvwissen
Hi Luc,

Ik zie dat opeens de 60 uur verwachting voor Gouda nu gebaseerd is op de data van met.no!
Ben je begonnen met omschakelen? Was daar een noodzaak toe? Want die gebaseerd op de data van MeteoGroup werkte tot op heden nog prima!

Ga je dat ook doen voor de MOS verwachting?
Die van MeteoGroup werkt nml nog steeds en lijkt mij toch wat betrouwbaarder dan die van met.no!

Ik hoor graag van je!

Groet, Michel, Meteo Gouda
Bijlagen
Knipsel-f316c3204ff42315797cc703b49aa7c7.JPG
Knipsel-f316c3204ff42315797cc703b49aa7c7.JPG (46.57 KiB) 3989 keer bekeken
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9