Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Het heeft er bij mij wel opgestaan, heb dit dus aangevinkt, en prompt was het weer verdwenen.

Waar ik het meest vanop kijk is, dat Luc normaal binnen 24 uur reageert, maar nu hoor ik dagen niets van hem.

Gr.
Ad

Ad,

Wat je zegt klopt. Ik was bezig met de ontwikkeling van het aanvinken van deze optie. Nadat ik dit getest had, heb ik dit online gezet. Daarna bleek het niet te werken met alle browsers. Daarom heb ik de functionaliteit snel daarna weer uitgezet. Inmiddels heb ik de fouten opgelost.

Vanaf nu kan iedereen aangeven of hij meedoet aan de samenwerking!

Na mijn vorige reactie blijven er nog een aantal kritische opmerking overeind. Zoals ook door anderen verwoord heb ik daar geen problemen mee.

Wat ik wel jammer vind, is dat er een tendens lijkt te ontstaan dat de weeramateur te weinig terug krijgt. Hier kan ik helaas weinig mee. Het zou voor mij makkelijker zijn om concrete voorstellen te ontvangen. Ik wil wel graag benadrukken dat de samenwerkingsovereenkomst is ontstaan naar aanleiding van alle input die ik in het voortraject van iedereen heb mogen ontvangen. Bijna alle punten hebben we in de overeenkomst verwezenlijkt.

De volgende punten merk ik op uit de reacties:

Mosverwachtingen
Zoals gezegd ga ik de bronvermelding in de MOS verwachtingen overleggen.

Extra toegang tot betaaldiensten
Toegang tot specifieke weergegevens waar bijvoorbeeld Bert uit Simpelveld graag gebruik van wil maken, gaat niet lukken. Dit heb ik al in het voortraject met Meteo Consult besproken.

Open dag
De open dag wordt een speciale open dag voor de deelnemende weeramateurs. Meteo Consult zal hier ook een praatje/lezing houden over een onderwerp toegespitst op onze doelgroep.

Luc
Door Wietse
Toegang tot specifieke weergegevens waar bijvoorbeeld Bert uit Simpelveld graag gebruik van wil maken, gaat niet lukken. Dit heb ik al in het voortraject met Meteo Consult besproken.

Waarom gaat dat bijvoorbeeld niet lukken dan, is toch niet zo moeilijk voor Meteo Consult?
Door wsp
Wietse schrijft:

Waarom gaat dat bijvoorbeeld niet lukken dan, is toch niet zo moeilijk voor Meteo Consult?

Dit is mijn idee ook. Wat betreft opendagen, krijgen we dan ook de kilometer's vergoed?
Ik weet een domme vraag, maar niet iedereen is in de gelegenheid om daarnaar toe te gaan, dus vindt ik geen mooie ruil.

Ik hoop dat de bronvermelding je gata lukken Luc, dan heb ik nog mijn vrede ermee.

Misschien een idee, laat op MC site ook zien, net zoals jij dit op HWA zet, waar de weer amateurs zitten, met www vermelding en zo, als dit mogelijk is.

Ik kom er eerlijk voor uit Luc, als het mij niet bevalt en dat is het op dit moment, dan zal ik helaas niks meer aanleveren en zou ik het zeer jammer vinden dat onze wegen gaan scheiden door dat MC niet veel los laat voor ons.
Door Luc
Wietse schrijft:

Ik heb geprobeerd dit tijdens de onderhandeling met Meteo Consult voor elkaar te krijgen. Echter Meteo Consult heeft aangegeven dat ze dit niet willen bieden als tegenprestatie. Als dit een criterium is voor jouw deelname, dat moet ik je helaas teleurstellen.
Door Luc
wsp schrijft:
Wietse schrijft:

Dit is mijn idee ook. Wat betreft opendagen, krijgen we dan ook de kilometer's vergoed?
Ik weet een domme vraag, maar niet iedereen is in de gelegenheid om daarnaar toe te gaan, dus vindt ik geen mooie ruil.

Ik hoop dat de bronvermelding je gata lukken Luc, dan heb ik nog mijn vrede ermee.

Misschien een idee, laat op MC site ook zien, net zoals jij dit op HWA zet, waar de weer amateurs zitten, met www vermelding en zo, als dit mogelijk is.

Ik kom er eerlijk voor uit Luc, als het mij niet bevalt en dat is het op dit moment, dan zal ik helaas niks meer aanleveren en zou ik het zeer jammer vinden dat onze wegen gaan scheiden door dat MC niet veel los laat voor ons.
Marcel,

Ik weet dat je vaak iets roept in een opwelling. Ik snap ook dat je niet tevreden bent met wat Meteo Consult jouw biedt. Daar heb ik respect voor. Ik vind het wel jammer dat je dreigt te stoppen met het aanleveren aan HWA.

Zie de samenwerking met Meteo Consult als iets extra's. Het is niet verplicht. Indien je niet deelneemt verandert er niks op HWA. Dat probeer ik steeds te verkondigen. Als jij dat anders ziet, dan vind ik dat jammer.

Luc
Door Meteonoord
Na het tweede antwoord van Luc heb ik besloten NIET mee te doen aan het MC gebeuren en wel om puur juridische redenen. Ik verklaar dan ook nadrukkelijk dat er geen gegevens van mij naar MC mogen worden gestuurd.

Mijn deelname aan HWA hou ik in beraad. Van een redelijke inspraak in de procedure t.o.v. WC is niets gebleken, de privé mening van Luc geniet voorrang. Natuurlijk waardeer ik de inzet van Luc tot heden maar de huidige voortgang getuigd niet alleen van een amateuristische aanpak maar kan, naar mijn bescheiden mening, ook nog de nodige juridische gevolgen hebben.

Je zou je eens moeten voorstellen : Iemand kijkt op de MC site, daar staan immers jouw gegevens ook, wat heeft hij dan vervolgens nog op de HWA site te zoeken ? Gevolg, minder hits bij HWA.

Ook moet ik MC feliciteren met het door hun behaalde resultaat in dezen echter ik vind het werkelijk jammer voor HWA.

Ik ben niet boos maar bijzonder teleurgesteld.

Des al niet te min, een collegiale groet,

Bert J. van Bergen.
Door Luc
Goed idee Marcel. Ik schat in dat dit wel haalbaar is.

Overigens wil Meteo Consult niet alle gegevens publiceren zoals we dat hier doen op HWA. Waarom zou een bezoeker dan nog HWA willen bezoeken? Dat is niet de insteek van de samenwerking. Ook daar is over gesproken met Meteo Consult. Hoe en wat ze precies gaan publiceren is nog niet bekend. Ze willen natuurlijk ook eerst kijken wat de kwaliteit van de data is.

Luc
Door Luc
Meteonoord schrijft:
Na het tweede antwoord van Luc heb ik besloten NIET mee te doen aan het MC gebeuren en wel om puur juridische redenen. Ik verklaar dan ook nadrukkelijk dat er geen gegevens van mij naar MC mogen worden gestuurd.

Mijn deelname aan HWA hou ik in beraad. Van een redelijke inspraak in de procedure t.o.v. WC is niets gebleken, de privé mening van Luc geniet voorrang. Natuurlijk waardeer ik de inzet van Luc tot heden maar de huidige voortgang getuigd niet alleen van een amateuristische aanpak maar kan, naar mijn bescheiden mening, ook nog de nodige juridische gevolgen hebben.

Je zou je eens moeten voorstellen : Iemand kijkt op de MC site, daar staan immers jouw gegevens ook, wat heeft hij dan vervolgens nog op de HWA site te zoeken ? Gevolg, minder hits bij HWA.

Ook moet ik MC feliciteren met het door hun behaalde resultaat in dezen echter ik vind het werkelijk jammer voor HWA.

Ik ben niet boos maar bijzonder teleurgesteld.

Des al niet te min, een collegiale groet,

Bert J. van Bergen.
Bert,

Iedereen is vrij zijn mening te verkondigen. Ik begrijp dat je niet achter de overeenkomst staat, dat is je goed recht.

Ik ben het niet eens met jouw redenering, maar ik wil daarover niet in discussie gaan. Laten we elkaar respecteren zoals we zijn.

Luc
Door Meteonoord
Luc, hierbij een korte reactie :

Is dit nu niet een zwakte bod ? Je geeft wel aan het niet eens te zijn met mijn redenering maar wenst niet te zeggen waarom of is het misschien zo dat de juridische gevolgen bij jou bekend zijn ? Of is het misschien zo dat er gedacht wordt door MC en door jou : Wie zwijgt stemt toe ?

Luc, je zet mij op deze manier in een figuurlijke boksring met een blinddoek voor.

Ik denk dat een beetje meer openheid naar de weerwaarnemers toe wel op zijn plaats is.

Met een collegiale groet,

Bert J. van Bergen
www.meteonoord.nl
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 45