- 24 jun 2016, 18:23
mvwissen schrijft:
MeteoGroup XML
- 2x per dag ververst, zodra ecmwf data binnen is. Daarop worden nog de MOS ervaringen van MeteoGroup toegepast.
- eventueel bijsturing op grove lijnen door meteoroloog.
- Hierdoor waarschijnlijk beter voor de lange termijn, maar voor korte termijn niet actueel.
Met.no XML
- Vaker geupdatet. Data uit de oper van ecmwf voor lange termijn.
- Data korte termijn uit een ander (ik dacht eigen?) model met hogere resolutie.
- Hierdoor waarschijnlijk beter voor de korte termijn, maar meer schommelingen op lange termijn.
Gr,
Luc
Hallo Wim,Even mijn visie hierop in het kort:
We houden de nieuwe versie van het wsHwaSA script nauwlettend in de gaten en lijkt goed te functioneren!
Echter,..... we vinden de verschillen tussen de oude mos verwachting geleverd door MeteoGroup en de nieuwe geleverd door met.no wel heel groot.
Daar kan jij uiteraard niets aan doen!
Hoe is jullie ervaring?
MeteoGroup XML
- 2x per dag ververst, zodra ecmwf data binnen is. Daarop worden nog de MOS ervaringen van MeteoGroup toegepast.
- eventueel bijsturing op grove lijnen door meteoroloog.
- Hierdoor waarschijnlijk beter voor de lange termijn, maar voor korte termijn niet actueel.
Met.no XML
- Vaker geupdatet. Data uit de oper van ecmwf voor lange termijn.
- Data korte termijn uit een ander (ik dacht eigen?) model met hogere resolutie.
- Hierdoor waarschijnlijk beter voor de korte termijn, maar meer schommelingen op lange termijn.
Gr,
Luc