Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteo Simpelveld
De samenwerking welke nu waarschijnlijk aan gegaan wordt tussen HWA en MC is voor een aantal toeleverende weeramateurs niet acceptabel.
De data welke door de amateurs wordt aangeleverd zal met goed bevinden van deze amateurs door gesluisd worden naar Meteo Consult, terwijl zij zelf zeggen dat de data van de weeramateurs slechts geringe waarde heeft.
Citaat: “Tot slot kunnen de waarnemingen (van die stations die goede metingen doen) in incidentele gevallen een kleine meerwaarde hebben voor de verwachtingen op korte termijn. Denk bijv. aan extreme neerslag.”
Commercieel klopt nu het verhaal in mijn ogen van Meteo Consult niet, want ze stellen zelf ook dat ze een commercieel bedrijf zijn en wanneer er niet veel zakelijk gewin verwacht wordt zal je zeker als bedrijf geen contact zoeken met HWA voor een samenwerking.
Zelf heb ik het grote vermoeden dat Luc het goed bedoeld maar dat hij erg naïef is.
Wanneer ik het contract bekijk valt mij ook op dat wij niets met de aangeleverde MOS verwachting mogen doen, we moeten zelfs reclame maken voor Meteo Consult. Terwijl wij niet mee mogen bepalen aan wie we de MOS verwachting beschikbaar stellen, terwijl Meteo Consult onze data mag vermelden in o.a. de media en kan gebruiken in bijvoorbeeld korte termijn verwachtingen en beoordelingen..
Het valt me op dat de meeste kritische amateurs min of meer oude rotten zijn en vanaf de aanvangsfase van HWA reeds data verstrekken, terwijl er de nodige nieuwe garde juist een andere mening hebben.
Wij zouden het jammer vinden dat er amateurs zich terug gaan trekken ook van het HWA door deze samenwerking.
Wij zijn van mening dat de amateur alleen mag aanleveren en dat er niets terug verwacht mag worden vanuit Meteo Consult, een autorisatie naar een aantal onderdelen op hun site was een welkome geste geweest. Een open dag is normaal gesproken voor iedere belangstellende toegankelijk. Een korting van 20% op cursussen is ook een schijntje want op verschillende manieren kan men bij Meteo Consult korting hierop krijgen.
In deze topic roep ik iedereen op om alles nog eens goed te bestuderen en duidelijk de mening te geven.
Door de gehele gang van zaken hebben wij nu ook onze twijfels aan de integriteit van het HWA wat ons zeer aan het twijfelen brengt om de data leveranties met het HWA te staken.

Groet Bert Peeters
Door wslangerak
Hallo Bert,

Ongetwijfeld goed bedoeld, maar in mijn ogen niet nodig. Nu krijgen we weer al die verhalen in een nieuw topic. Ik heb dagen geleden mijn mening gegeven. Die is niet veranderd en is nog altijd te lezen op dit forum.

In je betoog spreek je regelmatig in de "wij" -vorm. Wie bedoel je precies met "wij"?

Groeten,
Kees.
Door Meteo Simpelveld
wslangerak schrijft:
Hallo Bert,

Ongetwijfeld goed bedoeld, maar in mijn ogen niet nodig. Nu krijgen we weer al die verhalen in een nieuw topic. Ik heb dagen geleden mijn mening gegeven. Die is niet veranderd en is nog altijd te lezen op dit forum.

In je betoog spreek je regelmatig in de "wij" -vorm. Wie bedoel je precies met "wij"?

Groeten,
Kees.

Goedemiddag Kees,

Als eerste antwoord op "goed bedoeld", deze topic is o.a. bedoeld voor alles op een rij te krijgen. In het andere is zeer veel gediscuseerd, door de bomen zie je het bos niet of vrijwel niet meer.
Op de vraag wie is wij, ook deze vraag is kort te beantwoorden. Wij is Meteo Simpelveld.

Hopende voldoende te hebben ingelicht.

Groet Bert
Door Eckie76
Meteo Simpelveld schrijft:
De samenwerking welke nu waarschijnlijk aan gegaan wordt tussen HWA en MC is voor een aantal toeleverende weeramateurs niet acceptabel

Bert, ik heb liever dat iedereen dat ZELF kenbaar maakt, en dat men zodoende voor zichzelf blijft spreken.
.

De data welke door de amateurs wordt aangeleverd zal met goed bevinden van deze amateurs door gesluisd worden naar Meteo Consult, terwijl zij zelf zeggen dat de data van de weeramateurs slechts geringe waarde heeft.

Ja, dat is toch ook niet meer dan logisch, gezien het feit dat er nogal wat mankeert aan de kwaliteit van menig weerstation. Dat komt, omdat wij amateurs zijn, en geen professionals. Hierbij spreek ik ook over mijn eigen weerstation in Sint Odiliënberg, dat alleen al door de invloeden van de bebouwde kom en lichte hinder bij windmetingen door bomen vanuit noordelijke richting, nooit een waterdicht resultaat kan geven. Ook al benader ik de werkelijkheid erg goed, het is voor een professionele instantie geen garantie.

Het feit alleen al, dát Meteo Consult interesse toont, verbaast mij al genoeg. Ik denk niet dat je het als professionele instantie gaat riskeren, amateur-data 'door te verkopen'. Wat dat laatste dan ook moge zijn.

Citaat: “Tot slot kunnen de waarnemingen (van die stations die goede metingen doen) in incidentele gevallen een kleine meerwaarde hebben voor de verwachtingen op korte termijn. Denk bijv. aan extreme neerslag.”
Commercieel klopt nu het verhaal in mijn ogen van Meteo Consult niet, want ze stellen zelf ook dat ze een commercieel bedrijf zijn en wanneer er niet veel zakelijk gewin verwacht wordt zal je zeker als bedrijf geen contact zoeken met HWA voor een samenwerking.

Ik vermoed, dat Meteo Consult ons netwerk uitsluitend interessant kan vinden, om zo nog sneller ( laatste )aanpassingen in hun verwachtingen te kunnen maken op basis van een landelijk dichter netwerk.
Wat dat betreft verbetert men dan als bedrijf zijn eigen product, door gratis data in de schoot geworpen te krijgen. Daar kan je over discussieren uiteraard.
Als tegenprestatie ziet men dan de Mosverwachting voor elke deelnemer aan HWA.

Zelf heb ik het grote vermoeden dat Luc het goed bedoeld maar dat hij erg naïef is.

Eerlijk gezegd denk ik absoluut niet dat Luc naïef is, en dat hij wel wat meer credits verdient voor het hele project in plaats van aangevallen te worden.

Vergeet niet wat het allemaal aan arbeid gekost heeft om HWA op te zetten.

Wanneer ik het contract bekijk valt mij ook op dat wij niets met de aangeleverde MOS verwachting mogen doen, we moeten zelfs reclame maken voor Meteo Consult.

Kijk, dat vind ik dus naïef. Wel een banner aanleveren, en dan niet voor jezelf mogen adverteren? Als ik een granietvloer in jouw huis leg, moet ik mijn beletterde bus dan om de hoek parkeren, zodat je het niet ziet?

Het is jouw weerstation, dus alleen jij als eigenaar mag het gebruiken. Of wil je dat half Nederland ons gaat sourcen, zodat we nog meer bandbreedte verkrachten bij onze host??

Terwijl wij niet mee mogen bepalen aan wie we de MOS verwachting beschikbaar stellen, terwijl Meteo Consult onze data mag vermelden in o.a. de media en kan gebruiken in bijvoorbeeld korte termijn verwachtingen en beoordelingen..

Het valt me op dat de meeste kritische amateurs min of meer oude rotten zijn en vanaf de aanvangsfase van HWA reeds data verstrekken, terwijl er de nodige nieuwe garde juist een andere mening hebben.

Ik ben pas 32 :) Nieuwe leden, verkondig je mening maar! Of moet ik ze als ouwe rot uit de tent lokken? Durven jullie soms niet?? :)

Wij zouden het jammer vinden dat er amateurs zich terug gaan trekken ook van het HWA door deze samenwerking.

Ik ook, maar ik kan niemand tegenhouden. Vrijheid, blijheid.

Wij zijn van mening dat de amateur alleen mag aanleveren en dat er niets terug verwacht mag worden vanuit Meteo Consult, een autorisatie naar een aantal onderdelen op hun site was een welkome geste geweest. Een open dag is normaal gesproken voor iedere belangstellende toegankelijk. Een korting van 20% op cursussen is ook een schijntje want op verschillende manieren kan men bij Meteo Consult korting hierop krijgen.
In deze topic roep ik iedereen op om alles nog eens goed te bestuderen en duidelijk de mening te geven.
Door de gehele gang van zaken hebben wij nu ook onze twijfels aan de integriteit van het HWA wat ons zeer aan het twijfelen brengt om de data leveranties met het HWA te staken.

Ik weet niet wat je voor eisen hebt, maar maak eens een lijst en leg het ons voor.
Als je wil stoppen, ook dan zal niemand jou tegenhouden, zoiets beslis je helemaal zelf.

Groet Bert Peeters
Door Meteonoord
Hi Olaf,

In het verleden hebben wij nogal eens contact gehad en meningen uitgewisseld. De inhoud van die gesprekken blijft tussen ons, ik vind dat niet meer dan billijk.

Maar kun je dan voorstellen dat ik verbaasd je reactie heb gelezen ?
Ik vind de reactie ook beetje te kort door de bocht. Reageren is geen zaak van durf maar van o.a. betrokkenheid. Waarom mag er geen kritiek zijn op Luc ? Ik herinner me jouw reactie in het verleden nog als de dag van gisteren.

Tot slot wat bedoel je met sourcen ? Oorsprongen van wat ?

Of zit er misschien oud zeer ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Meteo Simpelveld
Reactie op Olav,
Ik weet niet wat je voor eisen hebt, maar maak eens een lijst en leg het ons voor.
Als je wil stoppen, ook dan zal niemand jou tegenhouden, zoiets beslis je helemaal zelf.

Mijn voorwaarden zijn reeds meerdere malen vermeld.

Groet Bert
Door Eckie76
Meteonoord schrijft:
Hi Olaf,

In het verleden hebben wij nogal eens contact gehad en meningen uitgewisseld. De inhoud van die gesprekken blijft tussen ons, ik vind dat niet meer dan billijk.

Maar kun je dan voorstellen dat ik verbaasd je reactie heb gelezen ?
Ik vind de reactie ook beetje te kort door de bocht. Reageren is geen zaak van durf maar van o.a. betrokkenheid. Waarom mag er geen kritiek zijn op Luc ? Ik herinner me jouw reactie in het verleden nog als de dag van gisteren.

Tot slot wat bedoel je met sourcen ? Oorsprongen van wat ?

Of zit er misschien oud zeer ?

Groet,

Bert J. van Bergen

Hallo Bert,

er mag zeker kritiek zijn op een ieder.
Maar is het niet beter dat man op man te doen?
Ik denk van wel.

Met sourcen bedoel ik: bestanden van andermans websites plukken, zoals plaatjes etc.
Nu is sourcen niet altijd negatief; in het geval van Buienradar.nl wordt het sourcen zelfs aangemoedigd. In feite levert het de aanbieder alleen maar meer hits.

Over oud zeer gesproken; iemand die anderen beschuldigt van plagiaat terwijl hij zich er zelf schuldig aan maakt vind ik bijzonder eng.

Graag zou ik in deze topic erachter komen wat er verlangd wordt van Meteo Consult door diegenen die niet akkoord gaan met het huidige aanbod.

Als je gaat klagen over een link in de MOS-verwachting van de maker zelf, ben je niet realistisch bezig.

Hier dan een zeer gewenste voorwaarde:

In de MOS wil ik ongetwijfeld een link naar mijn eigen website.
Moet te regelen zijn..
Door Eckie76
Meteonoord schrijft:
Olaf zeg nu eens wat je wil.

Aan de hand van wat stel je nu je vraag ?

Ik ken je als iemand die recht door zee is maar wees nu eens wat duidelijker.

Groet,

Bert

Ik heb het over de eisen van Bert Simpelveld.
Bert maakt er zich te gemakkelijk vanaf om op deze manier mijn vraag te dodgen.