Frits schrijft:
Luc,
Gewoon doorgaan. Over een maand kunnen we bekijken wie de weerdata wel willen doorleveren aan MC. Waarschijnlijk is dit de grote meerderheid van de aangesloten HWA-weeramateurs.
Iedereen heeft het recht op de eigen mening en die respecteer ik. Alle weeramateurs zijn ook vrij om zelf te besluiten de weerdata wel of niet aan te leveren bij MC.
Op dit forum kan en mag/moet daarover worden gediscussieerd en de toon mag soms ook fel zijn in de discussie. Allemaal niet erg.
Maar ik vindt het toch wel erg teleurstellend als enkele HWA-weeramateurs nu dreigen te (of daadwerkelijk) stoppen met HWA als men niet direct de zin krijgt in de samenwerking met MC. Ze hebben toch een keuze om niet aan te leveren en dan veranderd er voor hen toch helemaal niets? En volgens mij kun je deze keuze ook op een later tijdstip nog herzien.
De samenwerking met MC moet zich eerst nog in de praktijk gaan bewijzen en verder ontwikkelingen.
Dus waarom nu niet allemaal eerst de komende ontwikkelingen afwachten en op een later tijdstip (bv over een maand) in alle rust een goed overwogen besluit nemen? Een besluit dat dan is gebaseerd op de eerste ervaringen in de samenwerking met MC.
Lijkt me zinvol om hierover eind januari verder te discussiëren.
Alvast prettige kerstdagen en de beste (weer)wensen voor 2009!:laugh:
Groeten,
Frits
Hi Frits,
Ik ben blij met je reactie, daaruit blijkt je betrokkenheid echter......
lees dan de reacties wel goed.
Ik heb duidelijk gemotiveerd waarom ik ook afscheid neem van HWA. Als jouw reactie een reactie is om te reageren dan spijt mij dat weer.
Zojuist is ook een reactie van meteo Simpelveld op het forum binnengekomen. Ook ik was al op de hoogte van de juridische gevolgen.
Ik denk dat Luc wel in de gaten heeft waar de knelpunten liggen maar dit nooit publiekelijk zal toegeven. Dat verklaard ook waarom hij met de tegenstanders niet in discussie gaat. In een telefonisch gesprek met Luc heb ik aangeboden tot een persoonlijk gesprek met hem te komen om het één en ander door te spreken. Dat heeft hij ook geweigerd.
Daar zou het vermoeden kunnen ontstaan dat er wel een aanzienlijk bedrag aan Luc wordt uitbetaald. Niet erg, gezien de voorgeschiedenis, maar ga dan niet de onschuld spelen. Gelukkig ben ik in materieel opzicht niet afhankelijk van HWA en ben ik zeker niet uit op persoonlijk gewin maar ik hou wel mijn oren en ogen open.
Ten overvloede nog een keer :
WIJ ZIJN NIET TEGEN SAMENWERKING maar niet in deze vorm.
Reacties zoals "ik begrijp het niet om ook van HWA afscheid te nemen" etc. zijn mij inmiddels bekend maar reageer nu ook eens inhoudelijk op onze argumenten. Het is zeker niet mijn bedoeling om mijn zin door te drijven maar ik wil het beste voor HWA. Wellicht dat mijn kennis en ervaring daar wat beter zijn ontwikkeld in dezen.
Zoals een gentleman betaamt,
Met vriendelijke collegiale groet,
Bert J. van Bergen.