Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Kees,

Dit is mijn screendump, dat is goed volgens mij:

Als ik naar, vieuw, tides ga dan komt het volgende venster in het scherm

Dan wordt het tide prg buiten WD dus opgestart, klopt dat??

Er worden nog steeds geen bestanden, aangemaakt in WD\\webfiles

Ik begrijp het niet waarom dat niet gebeurt.

Mvg mente
Bijlagen
(397.5 KiB) 216 keer gedownload
Kees,

Vraag met niet hoe, maar ik heb het voorelkaar. Er staan nu nog meer bestandjes in de webfiles dir inclusief de tidegraph.bpm.

Maar nu de vervolg vraag, als via view, view a web page dan staat het tidegraph.bmp er niet op. Als dat wel, zichtbaar gemaakt kan worden. Waar moet ik dat aangeven cq instellen??

Mvg Mente
Door wslangerak
Mente,

Als het goed is heb je nu ook een tideprediction.html in de bewuste directory van WD staan. Bovenaan die pagina staat het plaatje (tidegraph.bmp of gif) als je een vinkje hebt gezet bij:

View > Tides > "Show graph at top of page"
Kees,

Ik was nog even in WD, bezig. Toen liep WD vast, en moest alles weer opnieuw instaleren. Met andere worden, het hier genoemde probleem was weer actueel. Het blijkt onder instaleren van Vista, dat de instalatie erg moeizaam gaat. Oorzaak is de beveiliging UAC in Vista. Ik heb deze uit gezet, en klikt je update tide graphic. Komt het schermpje in een flits op het scherm en sluit zich zelf af.

Dit is dan een tip voor de mensen die dit ook willen instaleren onder Vista, sluit de UAC beveliging, start Vista opnieuw op. En installeer WXtide programma.

Mvg Mente
Hallo Mente

Ik geloof ook dat Vista veel problemen met de weerprogrammatuur en de hardware geeft, al de hard en software is geupgrate en Vistaproof gemaakt
dus oorspronkelijk zijn het nog XP programma,s.
Met de hardware is het zelfde en geeft ook de zonodigge problemen.
Het is jammer dat een leek niet zomaar een weerstation installeren kan
zonder de nodigge problemen.

John van Os
Ik ben al jaren WS Win-gebruiker en wilde laatst weer eens gaan experimenteren met Weather Display.
Het blijft opvallend hoeveel problemen er optreden.

1. Telkens als ik WD opstart duurt het eeuwen voordat de datalogger van mijn Vantage Pro is uitgelezen.
2. Uploaden doe ik met een extern programma ( Fling).
Nu dacht ik dus: WD hoeft dan ook geen commando tot uploaden te geven. Doet het programma echter wel, omdat het noodzakelijk is om ook de lokale bestanden te herschrijven in de subfolder Webfiles. Zet ik de Main InternetSwitch op OFF, wordt plotseling niets meer overschreven.
Door wslangerak
Heren,

Eerlijk gezegd is dit een van de belangrijkste redenen dat ik Vista nog altijd links laat liggen. Onder XP heb je eigenlijk geen van genoemde problemen.

Als je bij de FTP-instellingen geen provider e.d. invoert zal WD niets gaan uploaden maar de betreffende files/plaatjes alleen genereren en opslaan in de webfiles directory.

Mocht dat niet naar je zin werken kan je altijd nog via Control panel > Internet file creation & uploads per item vastleggen of dat item alleen gecreëerd wordt of ook ge-upload (de lampjes groen of rood dus). Zo wordt er bij mij bijna niets meer ge-upload maar wel in de webfiles-directory opgeslagen. Ideaal als je een eigen server draait.

Het lange uitlezen is uiteraard afhankelijk van het type weerstation wat gebruikt wordt. Ik heb de Nexus en het externe iroxdata.exe wil uit zichzelf wel alle data uitlezen die zich in het geheugen van de console bevinden, maar op het moment dat je constateert dat WD "up-to-date" is kan je het uitlezen stoppen. Ik weet niet of dat bij andere weerstations ook mogelijk is.

WXTide tenslotte creëert inderdaad een plaatje d.m.v. screencapture, vandaar dat je hem even voorbij ziet flitsen. Beetje irritant kan dat zijn als er per ongeluk een of andere foutmelding op je scherm staat. Want dan wordt die (gedeeltelijk) gecaptured...

Groeten,
Kees.