Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door weerzoetermeer
Hoi Wisse,

Ik gebruik een Boltek. Ik heb hem gekocht bij Provantage. Hier een directe link: http://www.provantage.com/boltek-stormt ... OLT001.htm

Op zich werkt hij redelijk maar verwacht er geen wonderen van. Vergeet niet dat je ook nog wat software moet hebben. Zie ook de site van Boltek zelf. Daar is ook veel info te vinden over software en kaarten etc. http://www.boltek.com

Het is dat je zover bij mij vandaan woont anders had je even langs kunnen komen om het één en ander te zien....

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Hoi Thierry

Ik heb inderdaad al wat foto's gezien op je site. Ga wel even wat rondneuzen op die sites.

Zijn er ook nog betere systemen dan? Maar daar zal de prijs ook wel naar zijn.

Een voormalig station bij mij in de buurt gebruikte het ook.

Weerstation Kollumerzwaag, en ik moet zeggen dat ging zomers wel erg goed....

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Hoi Thierry,

Is een tijdje geleden, maar geen tijd gehad eerder.

Het systeem van Boltek vind ik toch wat mooier, kun je je bezoekers weer wat meer bieden.

Weet je ook waar het in NL te koop is? Kan het tot nu toe alleen vinden via Provantage of The Weathershop in UK.

En welke software. Nexstorm neem ik aan?

En kan dit draaien op dezelfde PC waar bij mij Weather display op draait. Wat ik zo'n beetje heb begrepen vergt het erg weinig van het system...

Als ik zo een beetje rondkijk zijn er een site of 10 in nederland die het gebruiken.

Hier o.a. is ook nog Marcel (WSP) die het gebruikt volgens mij...

In afwachting van de reacties....Want het is niet goedkoop, dus dat beslis je niet zomaar even....

Enne, blitzortung is leuk, maar zelf meten is leuker...

Wisse,

Door weerzoetermeer
Hoi Wisse,

Volgens mij verkoopt Toolsnmore uit Leiden de PCI versie (PCI versie is aan te raden) en Eko power de USB versie. Maar Provantage is stukken goedkoper!

Volgens mij wordt er tegenwoordig Nexstorm lite bij geleverd, zou je even op de site van Boltek moeten nakijken. Bij mij draait het ook in combinatie met WD op één pc. Echter bij veel onweersactiviteit kan het de computer behoorlijk belasten!

Gr.
Thierry
forsurh schrijft:
Hoi Thierry,

Is een tijdje geleden, maar geen tijd gehad eerder.

Het systeem van Boltek vind ik toch wat mooier, kun je je bezoekers weer wat meer bieden.

Weet je ook waar het in NL te koop is? Kan het tot nu toe alleen vinden via Provantage of The Weathershop in UK.

En welke software. Nexstorm neem ik aan?

En kan dit draaien op dezelfde PC waar bij mij Weather display op draait. Wat ik zo'n beetje heb begrepen vergt het erg weinig van het system...

Als ik zo een beetje rondkijk zijn er een site of 10 in nederland die het gebruiken.

Hier o.a. is ook nog Marcel (WSP) die het gebruikt volgens mij...

In afwachting van de reacties....Want het is niet goedkoop, dus dat beslis je niet zomaar even....

Enne, blitzortung is leuk, maar zelf meten is leuker...

Wisse,

Hallo Wisse,

Klopt ik maak er ook gebruik van.
Mijn nadeel is denk ik toch dat ik de sensor onder het dak heb en dat ik naast een steenberg lig, waar tegenwoordig Snowworld ook gelegen is.
Daar heb ik ook last van met de NOAA satelieten, niet met de eumetsat, dat gaat via satelliet en een schotel dus.

Ik gebruik ook de Boltek met nexstrorm, de prijs durf ik zo niet meer te zeggen, ik heb hem hier gekocht:

http://www.s-p-a-c-e.de/

Voordeel is dat ik hem zo daar kan gaan ophalen, is in Deutschland Aken, 10 minuten ben ik daar zo.
Stel je wilt hem daar kopen, ik weet de prijzen echt niet en het zou een probleeem zijn, wat ik wel nioet denk wil ik hem ook nog wel ophalen en dan in Nederland verzenden aan jouw, is maar een voorstel en ik zou het eens allemaal berekenen.
Hij zal het ook wel op kunnen sturen naar Nederland.

Mijn ervaring is het zelfde als die van Thiery, veel onweer belast hij toch goed de pc, daarom draait hij hier helemaal alleen op een eigen pc.

Mijn ervaring is wel dat hij binnen de 200 KM goed werkt, daar buiten heb ik zelf mijn vraagtekens, vergelijk ik hem met Blitz dan zie ik een kleine afwijking, maar dan heb ik het ecvht dus ver buiten de 200 km.

De mening eigen meting ben ik het volledig met je eens. In die tijd dat ik geen eigen had gebruikte ik ook geen andere site's die het wel gebruikte, dan maar geen onweer, die discussie is door mij al eens aan gehaald van het kopieëren, veel site's zijn bijna het zelfde of je op a of op z kijkt. Het kost wat, maar vindt dat je de naam weerstation of waarneming station dan wel meer de eer aan doed.

Ik heb er veel plezier van.
Hoi Wisse,

Ik heb voor de goedkope oplossing gekozen, ik wil alleen maar onweer hier in de buurt registreren 50 tot 150 kilometer.
En voor het plaatsgerichte overzicht gebruik ik blitzortnung.de
Volgens mij gebruik je ook WDisplay en die kun je heel goed samen laten werken met een 1wire bliksem teller. WD maakt hier een grafiek en logbestanden voor aan en aktiveert ook het onweer-icoon in WDLive.
De kosten bedragen met telefoondraad en 9volt batterij ongeveer 70 euro.
Kijk eens op mijn onweerpagina http://www.meteohuins.nl/onweer.html

Groet, Ronald
Marcel en Ronald bedankt voor de reactie. Mijn eerste intentie is eens te kijken voor de boltek, vind ik allemaal wat professioneler eruit zien.

Systeem van Ronald, dat dat allemaal kan voor € 70,-

Goedkoopste site is tot nu toe die van weathershop in uk, heb ik al eens wat besteld en was er best tevreden over.

Daar kost ie 411 pond, dat is een 450,- euro/....

En als er nog meer mensen zijn met reacties... Welkom!

Groeten
Wisse

Off topic:
P.S. Marcel, satellietbeelden via schotel? Dat gaat vast niet met een huis tuin keukenschotel....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10