Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door wthus
Met een beetje geluk morgen avond weer online! Men is het huis weer ingetrokken (moet nog veel aan gebeuren, nog lang niet klaar) en ga morgen als goed is met een kennis het adsl er weer in orde maken. Als alles goed verloopt ben ik morgenavond weer online :)
Door wslangerak
Nou, Wilbert, succes alvast! En ik hoop dat je nu voorlopig verschoond blijft van die terugkerende toestanden! Geen brand, geen beesten enzo...

Gr,
Kees.
Door Luc
wthus schrijft:
Met een beetje geluk morgen avond weer online! Men is het huis weer ingetrokken (moet nog veel aan gebeuren, nog lang niet klaar) en ga morgen als goed is met een kennis het adsl er weer in orde maken. Als alles goed verloopt ben ik morgenavond weer online :)
Welkom terug!
Door wthus
Luc schrijft:
wthus schrijft:
Welkom terug!

Welkom terug was van korte duur, de webserver ligt er al de gehele namiddag uit waardoor uploaden niet mogelijk is voor HWA. Weerwoord.be heeft er ook hinder van (zelfde server).

Maar de kabels liggen er, was nog een hoop werk om dat in orde te krijgen gezien installatie werk in huis niet helemaal goed was uitgevoerd. installateur had de bekabeling in de muren van de telefoon niet correct uitgevoerd. Moest eerst nog weer gewijzigd worden voordat ik een nieuwe kabel kon trekken richting stations-pc in nabije schuur.

Zolang muizen en ander gespuis ervan af blijven, verwacht ik geen uitval meer van het adsl signaal :) :) :) :)
Door wthus
Kreeg net sms dat het weer 2 uur niet meer geüpdatet is, kan de PC op afstand ook niet bereiken. Hoop dat het niet ernstig is en dat de kabels niet het probleem zijn, anders...

Nouja... ben dus alweer 2 uur offline waarvan de oorzaak onbekend is. Hoop vannavond te zien dat hij het plots weer doet en of dat de pc gewoon uit staat... :blink: :unsure:
Door wthus
wthus schrijft:
Kreeg net sms dat het weer 2 uur niet meer geüpdatet is, kan de PC op afstand ook niet bereiken. Hoop dat het niet ernstig is en dat de kabels niet het probleem zijn, anders...

Nouja... ben dus alweer 2 uur offline waarvan de oorzaak onbekend is. Hoop vannavond te zien dat hij het plots weer doet en of dat de pc gewoon uit staat... :blink: :unsure:

4 uur offline geweest en plots doet ie het weer! Geen idee wat het geweest moet zijn.. spook in de bekabeling denk ik.
Door wthus
Afgelopen weekeind weer druk geweest met het meetveld. Opstelling staat midden in een weide, maar door de winter bevat dat nog maar weinig gras en was het een modderige bende geworden door paarden. Om meetveld is afgerasterd met halfronde palen waarvan we in september een hekwerk hadden gemaakt. Nu hadden die beesten honger en dus maar besloten om het hekwerk kapot te drukken. Gevolg dat der heel wat nieuw hout moest komen en vervangen moest worden. Meteen maar schrikdraad eromheen gemaakt. Eens kijken of ze nu ervan af blijven. Iemand ook nare ervaringen met paarden die alles menen te moeten vernielen en wijden kapot lopen?
Door Wietse
wthus schrijft:
Afgelopen weekeind weer druk geweest met het meetveld. Opstelling staat midden in een weide, maar door de winter bevat dat nog maar weinig gras en was het een modderige bende geworden door paarden. Om meetveld is afgerasterd met halfronde palen waarvan we in september een hekwerk hadden gemaakt. Nu hadden die beesten honger en dus maar besloten om het hekwerk kapot te drukken. Gevolg dat der heel wat nieuw hout moest komen en vervangen moest worden. Meteen maar schrikdraad eromheen gemaakt. Eens kijken of ze nu ervan af blijven. Iemand ook nare ervaringen met paarden die alles menen te moeten vernielen en wijden kapot lopen?

Ik denk dat de meeste, niet op zo'n plek wonen als u.
Ik woon in de stad, maar wel mooi en goede metingen heb je daar.
Door wthus
Wietse schrijft:
Ik denk dat de meeste, niet op zo'n plek wonen als u.
Ik woon in de stad, maar wel mooi en goede metingen heb je daar.

Haha, tot 2 jaar terug woonde ik het platteland, maar inmiddels sinds 2 jaar gewoon binnen de bebouwde kom van Doetinchem. Wegens scheiding van ouders moest het huis verkocht worden. Vind het wonen binnen de bebouwde kom maar niets, hoop ooit weer buitenaf te kunnen gaan zitten. Het station staat nu in een weide net achter mijn oude woonlocatie op grond van ex-buurman. Elke avond dus maar een fietstochtje plegen naar het meetveld.
Door wthus
Ben inmiddels weer even een paar dagen voor langere duur offline nadat alles eindelijk al een paar maanden vlekkeloos draaide. De PC lijkt een probleem te hebben en hoop dit ergens in het weekeinde te kunnen oplossen. Zit te denken om Windows er opnieuw op te zetten om te kijken of het probleem daarmee wordt verholpen. Trachte voor die tijd alleen een andere FTP server te testen, maar ik krijg die nog niet aan de praat. Daarbij ben ik ook al ruim 2 weken druk bezig met het opknappen van de weerhut. Ding is al heel wat jaartjes oud en er bleek wat rotting gaande te zijn wat op het oog niet direct zichtbaar was, maar in het houd bleek te zitten. Ben daar nog wel een paar weken zoet mee.

Dus ben helaas nog even een tijdje offline totdat ik de PC weer heb weten te fixen.

Snel fototje HTC Touch Diamond 2:
Afbeelding