Algemeen forum voor discussie over de website
Door tvg
Dit forum werkt echt niet goed hoor..:(
Op welke link ik ook klik en in welke browser ik het probeer, ik kom niet op de meest recente berichten.
Ik kan ook niet zien of dit bericht goed geplaatst is

Groet
Theo
Door wslangerak
Luc,

't Werkt hier ook niet echt zoals het zou moeten. Wat mij wel opvalt - misschien heb je daar wat aan - is dat het uitmaakt of je bent ingelogd of niet. Als je niet bent ingelogd kom je wel op de laatste berichten. Als je wel bent ingelogd is het nog steeds het oude probleem: je komt altijd op de eerste pagina van het topic. Ook al klik je dan op pagina 2 ofzo, kom je toch altijd op pagina 1. Browser (IE7 of FF) maakt bij mij niet uit.

Gr,
Door Meteonoord
Luc schrijft:
Meteonoord schrijft:
Na mijn mening zit het in het feit dat ik tweede pagina niet kan bereiken. Overigens werk ik, met FF en de rest werkt wel.
Ik heb beide links in IE7 als FF getest en daar werkt het.

Er zit wel een probleempje in IE. IE gaat altijd naar het eerste artikel op de pagina.

Bijvoorbeeld een topic heeft een 2e pagina en bovenaan staat een artikel van een week oud. Daarna komt er een reply. Hiervan krijg je een email met link.

In dat geval zal IE naar het eerste artikel gaan op pagina 2 en dat kan een week oud zijn.
FF gaat wel direct naar het artikel en niet naar de bovenkant van de pagina.

Wellicht heb je dit ervaren met een ander topic, dan de twee genoemde.

-

Schijnbaar zijn er meerdere mensen met klachten, Luc. Het is waar dat als je niet ingelogd bent er minder storingen zijn. Ook als je na de software wisseling een nieuwe gebruiker aanmaakt zijn er veel minder problemen.

Ik vermoedt nu toch wel dat er schijnbaar problemen zijn met de nieuwe software. Op zich niet erg maar nu de oplossing.

Aan mijn mede forum klanten : Besef dat een bericht plaatsen wellicht door een groot aantal niet gelezen kan worden. Is het belangrijk ? Stuur dan ook even een e-mail of PM.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wslangerak
Meteonoord schrijft:
Aan mijn mede forum klanten : Besef dat een bericht plaatsen wellicht door een groot aantal niet gelezen kan worden. Is het belangrijk ? Stuur dan ook even een e-mail of PM.

Een tip kan voorlopig zijn: stel de boomweergave in, dan zie je alle berichten en een klik op het bericht wat je wilt zien brengt je direct naar het juiste bericht.
Zoals Wilber zou zeggen: tis maor daje 't wiet (of zoiets, sorry Wilber)

Gr,
Door wthus
Als ik op HWA kom en op het forum klik boven in de menu balk dan wordt het forum tevoorschijn getoverd. Je komt dan uit op de pagina met recente discussies die een lijst met recente schrijvingen toont.

Vervolgens zoek ik naar een bericht dat ik wil zien en klik dan rechts op het laatste bericht. Ik kom dan heel netjes uit bij het laatste geposte bericht, op de laatste pagina, onder aan de pagina. Dit in Firefox.

In IE doe ik dezelfde handeling nogmaals en kom ook op de laatste pagina, echter dien ik hier even naar benenden te scrollen voor het laatste bericht. Maar dat is niet veel werk.

Heb verder nog niks geen fouten in het forum ontdekt. Het loopt hier als gesmeerd en beter dan voorheen. :)
Door wthus
wslangerak schrijft:
tis maor daje 't wiet (of zoiets, sorry Wilber)

`t is maor da`j `t wet ;) :P
Door SpeedyGJ
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet heel erg aan kan wennen, veel gescroll wordt een beetje onoverzichterlijk. Ook de avatars op de index pagina neemt veel ruimte in. In mijn ogen was de oude versie beter en overzichterlijker. Sinds het begin van deze nieuwe forum software moest het indd even wennen, maar tot nu toe lukt het mij niet echt.
Door pb2rdf
@all

Ik heb geen enkele probleem met Firefox 3.04, 3.05 (net geupdate)

Alles wordt weergegegeven, bediening forum is iets anders als vorige versie.

Als je nu een tijdsperiode wilt selekteren is het niet een link aanklikken, maar eerst tijdsperiode selekteren (bovenaan).

Ik heb FF standaard geïnstalleerd, geen wijzigingen in layoutmatige zaken geïnstalleerd.
Misschien moeten de mensen met problemen het daarin zoeken.

Ook IE7 geeft bij mij geen problemen.

Het is net als met andere fora, oudste berichten staan boven aan, laatste staan achteraan.

En dan moet je nu eenmaal door de berichten scrollen, zo ging dat bij mij ook met de vorige versie.

Merk net wel als je tekst met een kleur geselekteerd hebt en deze kleur voor een ander stuk tekst wilt gebruiken, de selektie niet werkt.

De tekstkleur selektie gaat na keuze niet automatisch weer naar de default waarde, wat ik bij andere fora wel tegenkom.

grtn, Peter.
Door Eckie76
Ik heb in het begin wel problemen gehad, maar dan met het oude forum!?
In het nieuwe forum werkt bij mij alles prima.

Over Firefox: Men beweert dus, dat Joomla-pagina's in alle browsers perfect worden weergegeven. Klinklare onzin!
Kijk voor de grap eens op mijn website met IE, en vervolgens Firefox.
Ziet u het verschil?
Ik heb maanden werk geïnvesteerd om mijn sites 'foutloos' te maken, en dan nog steeds blijft dat gehannes met verschillende browsers bestaan...:unsure:
Door wthus
Eckie76 schrijft:
Over Firefox: Men beweert dus, dat Joomla-pagina's in alle browsers perfect worden weergegeven.

Klopt, Firefox houdt zich namelijk aan de webstandaarden en Microsoft doet dat niet. Zij menen de webstandaarden te moeten wijzigen waardoor alles in IE er dus anders uitziet. Vervolgens wordt Firefox als schuldige aangewezen en dat alleen door de marktleiding van Microsoft. Microsoft implementeert de codes niet correct! Ze zeggen al jaren hierin te gaan verbeteren, maar Microsoft is eigenwijs.