- 02 jun 2023, 19:23
Voor UVI-bepaling maak ik gebruik van eigenbouw-uitlezing door ESP8266>Domoticz van sensoren type ML8511 en SI1145,
met pragmatische inschaling m.b.v. de clearsky-waarden opgegeven door OpenUV.io voor de opgegeven geolocatie.
Daarnaast gemeten UV-data van Weatherflow_Tempest: die toont vaak waarden die hoger zijn dan die uit de Domoticz-benadering komen.
.
Van VWK kreeg ik een tijdje geleden de opmerking dat mijn upload uit Domoticz voor UVI constant te laag is t.o.v. 'officiële' meetwaarden, met verzoek tot betere afregeling.
.
Wat is in dit geval 'praktische wijsheid'?
Waar vind ik een goede, lokale referentie voor afregelen?
met pragmatische inschaling m.b.v. de clearsky-waarden opgegeven door OpenUV.io voor de opgegeven geolocatie.
Daarnaast gemeten UV-data van Weatherflow_Tempest: die toont vaak waarden die hoger zijn dan die uit de Domoticz-benadering komen.
.
Van VWK kreeg ik een tijdje geleden de opmerking dat mijn upload uit Domoticz voor UVI constant te laag is t.o.v. 'officiële' meetwaarden, met verzoek tot betere afregeling.
.
Wat is in dit geval 'praktische wijsheid'?
Waar vind ik een goede, lokale referentie voor afregelen?
Config = TFA_Nexus/WS7000/Tempest + Domoticz/GW1000/Meteobridge
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor Meteo als liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, in eigen vrije tijd, zover als passend ....
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor Meteo als liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, in eigen vrije tijd, zover als passend ....