Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Als ‘rechttoe, rechtaan’ FTP/SFTP niet lukt,
dan toch al in categorie waarin ‘iets meer kennis gewenst dan gebruikelijk’.
ProxySFTP zoals Meteobridge heeft, is misschien ook zo’n kandidaat.
egmondaanzee schreef: 17 feb 2025, 07:14 Ik zal alles vanavond even goed bekijken
Anders lijkt het mij wel iets om CUtils te gaan installeren.
Ik houd jullie op de hoogte.
Bedankt voor de antwoorden.
Daar ben ik altijd blij mee natuurlijk maar als het probleem echt in FTP/SFTP ligt gaat dat je niet helpen helaas. En het is een addon op CMX dat functionerend aanwezig moet zijn.

Laat maar weten als ik moet helpen maar zorg eerst dat CMX functioneert, eventueel moet je in overleg met je provider.
egmondaanzee schreef: 17 feb 2025, 20:36 Cumulus MX 4.3.3 b 4070
Dit is volgens mij de laatste
En OS gewoon raspbian neem ik aan. Laatste versie bookworm?

Dat zou allemaal gewoon moeten werken.
Een beetje testen met die RPi kan geen kwaad dan.

Je grafieken doen het gewoon? Als dat zo is worden de json data goed verzonden en werkt iig die overdracht.
Ik ben weer online. De regel naar mijn ftp adres was te kort. Ik had alleen de map ingevoerd, maar dat moest het complete pad zijn. Nu nog even wachten tot HWactueel m weer opneemt en dan werkt alles weer. Bedankt voor de hulp.
egmondaanzee schreef: 17 feb 2025, 22:19 Ik ben weer online. De regel naar mijn ftp adres was te kort. Ik had alleen de map ingevoerd, maar dat moest het complete pad zijn. Nu nog even wachten tot HWactueel m weer opneemt en dan werkt alles weer. Bedankt voor de hulp.
Ik zie nog geen actuele gegevens van jouw station hier.
egmondaanzee schreef: 17 feb 2025, 22:19 Ik ben weer online. De regel naar mijn ftp adres was te kort. Ik had alleen de map ingevoerd, maar dat moest het complete pad zijn. Nu nog even wachten tot HWactueel m weer opneemt en dan werkt alles weer. Bedankt voor de hulp.
Kun je de link naar jouw hwactueel.txt hier neerzetten?
Als wij 'm kunnen binnenhalen, zou de HWA-server dat ook moeten kunnen.
egmondaanzee schreef:Ik ben weer online. De regel naar mijn ftp adres was te kort. Ik had alleen de map ingevoerd, maar dat moest het complete pad zijn. Nu nog even wachten tot HWactueel m weer opneemt en dan werkt alles weer. Bedankt voor de hulp.
Het hangt er dus inderdaad vanaf, welke base map je FTP account van cumulusmx heeft, zo'n vermoeden had ik al....
Zelf ervaring mee :lol:
In ieder geval mooi dat het weer werkt