Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Ik heb een probleem, kan iemand me misschien helpen?

Ik heb een nano SD in een VP2-console geplaatst. De metingen van de stations zijn zichtbaar op de console, maar de Meteobridge Nano SD toont de metingen niet bij de Live Data of bij de Min/Max.

Ik heb de ISS op poort 6 en de Temp/Hum op poort 4.

Kan dat een probleem zijn?
Of zou het kunnen dat de batterijen in de stations bijna leeg zijn?

Weet iemand het antwoord?

Bij voorbaat dank!
Ik gebruik ook een Nano SD met stations op kanaal 1,5 en 6 en dit werkt prima
Verder nog een luftdaten en GW2000 en een Airlink via de Nano SD in gebruik
Is de gebruikte SD kaart wel van het voorgeschreven type?
Zit de Nano SD goed aangedrukt in de console?
Staat bij station instellingen het type op Vantage en verbinding op serial?
Staat bovenaan use internal console connection wel aangevinkt?
Indien alles goed staat dan eens de MB rebooten en de logfile bekijken op tabblad system-->logging
Kijk of het station gevonden wordt
Bijlagen
Schermafbeelding 2025-07-27 213922.png
Schermafbeelding 2025-07-27 213922.png (116 KiB) 133 keer bekeken
Dank je wel! Ik heb het idee dat het waarschijnlijk aan de stroomvoorziening ligt. Ik kwam het probleem namelijk elders op internet tegen met de reden dat de Nano er niet goed ingedrukt zat. Dat is bij mij absoluut niet het geval. Het is een station dat we aan het testen zijn en in een weiland staat op zonne-energie. Dus eerst maar eens kijken dat we de stroomtoevoer stabiel krijgen.
Een extra temperatuur sensor geeft stappen van 0,6 graden Celsius indien via een 6312 console uitgelezen
Dat komt omdat de waarde wordt omgerekend van Fahrenheit naar graden Celsius
Dus er wordt gemeten in hele eenheden Fahrenheit 1 Fahrenheit is ongeveer 0,6 graden celsius
Ik gebruik ook een weatherlink live en dan is het wel gewoon in 0,1 graden Celsius resolutie
Ook de nieuwe 6313 console toont de data gewoon met een resolutie van 0,1 graden Celsius
De weatherlink live levert data aan mijn CumulusMX programma
Ik denk dat het te maken heeft met de beperkte opslagruimte voor firmware in de 6312 console en zijn er keuzes gemaakt....

Een Nano heeft inderdaad wat meer power nodig dan een console zonder Nano SD erin, de standaard 500mA is niet voldoende voor console en Nano SD, dan kans op connectie problemen etc
1000mA is voldoende en werkt prima