Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Hallo Allemaal,
Ik ben op zoek naar mensen die ook een Vevor 7 in 1 weerstation bezitten.
Ik zal de link delen over welk weerstation het gaat.
Ik bezit het wat duurdere model met het TFT display.
Ik heb daar een serieus probleem mee.
Het reset namelijk op onverklaarbare tijden en alle regendata wordt op 0 mm gezet.
Inmiddels heb ik reeds een geheel nieuw weerstation ontvangen van Vevor Customer Service.
Na veel wikken en wegen overigens.
Maar deze doet precies hetzelfde, wordt er gek van.

Alvorens ik dieper in ga op de materie, zouden jullie je misschien willen melden, ook als jullie de versie met het andere display hebben.
Hier is de link naar het betreffende model.
https://www.vevor.nl/weerstation-c_1207 ... 0423729613

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reactie.
Onderaan blz. 2 van de gebruiksaanwijzing staat een waarschuwing dat je beter o.a. het display meer dan 3 meter van mogelijke stoorbronnen kunt zetten.
Moderne huizen zitten barstensvol apparatuur die r.f.-storing kan veroorzaken, zoals TV (en ook audio/radio), computers, schermen, lampen & lichtregelaars, magnetrons, netwerkapparatuur en mobieltjes.
Zou dat aspect van toepassing kunnen zijn?
Omdat het zo onvoorspelbaar is een gekmakend probleem als het optreedt.

Te testen door het display op een vermoedelijk 'rustige' plek te zetten,
hoewel je dan weer moet opletten dat de verbinding met de sensoren en het LAN in orde blijft,
want anders daar weer een 'verrassing'.

Is echt 'try&error' .......
Ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Even wat meer info, ik ben al in het bezit van een Davis VantageVue, Ecowitt Wittboy en een oude Weatherflow Sky en Air.
Ik kwam dit weerstation tegen op een youtube kanaal dat ik volg en vond het wel een aardig en mooi weerstation voor niet te veel euros.
Jammer dat het zo tegen zit.
Na vele emails en info te hebben opgestuurd naar Vevor kreeg ik dan eindelijk een nieuw display opgestuurd.
Althans, dat was de bedoeling. Na de vele emails die je krijgt van Vevor dat het onderweg is en bij een warehouse vlak bij je in de buurt is, bleek dat het pakketje ineens tijdens de shipping zoek was geraakt.
Ik vermoed dat zij tegen mij hebben gelogen en dat er nooit sprake is geweest van een verzonden display.
Ergens anders op het web had ik al gelezen dat zij geen onderdelen kunnen versturen.
Zij verkopen dit weerstation alleen kompleet, het is rebranded, op het web kom je verschillende namen voor dit zelfde weerstation tegen.
Ik zou 20 euro vergoeding krijgen en dan zou ik zelf een display moeten kopen of laten repareren.
Dat wilde ik natuurlijk niet, ik heb gewoon garantie.
Vervolgens kreeg ik een vergoeding van 37 euro.
Heb ik ook afgeslagen.
Vervolgens een bod van 74 euro en mocht ik het weerstation houden of ze zouden mij een kompleet nieuw weerstation toesturen. Het oude weerstation mocht ik ook houden.
Ik heb voor het laatste gekozen, ik heb dus 2 komplete weerstations.
Helaas treedt hetzelfde probleem op, alle regendata wordt gereset op willekeurige tijden.
Tevens wordt het log (5 minuten) gereset en begint weer op record 1.
Ik upload naar weatherunderground om de 5 minuten.
Wat me opvalt is dat de reset gelijktijdig plaatsvindt als de barometerdruk een sprong maakt naar boven of naar beneden.
Op het display kan je kiezen voor relatieve druk of absolute druk.
Welke waarde (relative of absolute) geupload wordt naar weatherunderground weet ik niet.
Ik heb wel eens gelezen, dacht ik, dat hier een probleem mee was op weatherunderground.
Iets met omrekenen of welke druk nu moet worden gebruikt. Het fijne weet ik daar niet van, misschien jullie.
Wat ik ook niet weet, krijgt het display/console soms commandos binnen van weatherunderground om data up te loaden en treed daardoor soms een fout op of gaat alleen data van mij richting weatherunderground.
Ik sluit even een screenshot bij van WeatherUnderground van vandaag toen de storing weer optrad.
Sorry voor het lange verhaal maar wilde even duidelijk zijn en wil graag een oplossing.
Even terugkomend op jullie antwoorden.

Ik heb dus een kompleet nieuw weerstation ontvangen.

De console staat op een andere plaats dan voorheen.
Aan interferentie heb ik ook gedacht. Ik heb hier ook nog een regensensor van Ecowitt WH40 met console die op dezelfde frequentie zitten. Tevens Ecowitt Lightning detector. Ecowitt hub staat boven. Maar deze staan redelijk ver van elkaar af nu.
Vreemd vind ik het dat de reset plaatsvindt bij plotselinge verandering van barometerdruk.
Bijlagen
vevor2reset14112025.jpg
vevor2reset14112025.jpg (210.17 KiB) 28 keer bekeken