Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Toulon_wx
Na crash van mijn webserver was herinstallatie nodig van allerlei software.
Herinstallatie is ook aanleiding om eerst te kijken of er misschien een nieuwere release is opgekomen, een aanvulling of een betere uitleg,
o.a. voor de software beschikbaar gemaakt en ondersteund door Wim_vdKuil.
Voor zijn dashboardsoftware PWSDashboard dan kijken op https://pwsdashboard.com en in de PWSDashboard-sectie op het WeatherWatch-forum
De extra software voor 'simple'-versie van dat PWSDasboard vindt je in het Weatherwatch-forum
Voor goed gebruik van die software aanbevolen om de PWSDashboard-sectie in dat forum te doorzoeken op hints, zoals bijv.
- bericht over neventoepassingen van PWSDashboard als infoverdeler naar diverse bestemmingen
- update van software voor upload naar WOW-BE i.v.m. wegvallen van de upload naar MetOffice_WOW
Zijn andere dashboardsoftware wsfct4 is een aparte, zinvolle aanvulling op je website voor voorspelling-vertoning:
te vinden & downloaden via https://pwswd.be/wsfct4/
Nauwgezet de aanwijzingen uit de documentatie volgen voor instelling van die pakketten!
Door Toulon_wx
Software wsfct4 lang geleden geïnstalleerd als support voor mijn website,
en tot de genoemde crash nooit meer aangeraakt,
en :( 'uiteraard' nu geen backup meer te vinden van de toepassingsfiles.

Mijn streven is standalone toepassing van wsfct4 aangeroepen door url-call uit mijn website,
met info van mijn HWA-weerstation als input.
Al e.e.a. geprobeerd, maar krijg de software wsfct4 in die opzet niet draaiend.
Foutcode is
Code: Selecteer alles
Foutcode: 500 Internal Server Error
Aangepaste instelling van script _ca_settings.php en _metric_settings.php lijkt niet moeilijk.
Bij de scripts wsFctHwaPage4 en wsFctHwaSmall4 echter gestuit op een vraag.
Werking lijkt voor databron-instelling af te hangen van de volgende 2 regels in de scripts wsFctHwaPage4 en wsFctHwaSmall4:
Code: Selecteer alles
$wsHwaID        = '_NOT_YET_SET_'
$wsHwaKey       = '_NOT_YET_SET_'
Wat is de correcte invulling van bovengenoemde 2 regels?

Dan nog aanwijzing 6. van readme.html in de hoofdfolder van wsfct4
Test the pages you want to use.
If you want to include them in your own pages, DO NOT forget the setting to NOT generate the enclosing html
$?????_html = false; // if not in a template, do you want enclosing html?
Waar staat de genoemde script-regel?
Door dehoutalkmaar
Antwoord op vraag 1: op de beheerpagina van je weerstation staan je stations id, invullen bij $wsHwaID en security code, invullen bij $wsHwaKey (aanhalingstekens laten staan).
Antwoord op vraag 2: regel 86 van zowel wsFctHwaPage4.php als wsFctHwaSmall4.php -> $needs_html = true;