Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Ik heb de oude cumulus nog eens terug gevonden was er vroeger wel fan van. Maar ondertussen heb ik een Ecowitt weerstation met meteobridge. Is er een manier om dit toch met cumulus te laten werken ? Ik heb gezien dat je cumulus via weathercloud.net kunt laten werken wat ik ook heb. Maar daarvoor heb je het bestand cumulus-weathercloud.zip nodig en dat is niet meer te downloaden. Daar zitten onder andere de bestanden weathercloud_realtime.txt en weathercloud_realtime.txt in. (uitleg link : https://weathercloud.net/nl/compatibele ... ns/cumulus Heeft nog iemand dit bestand staan. Of kent nog niemand anders een manier om Cumulus op mijn Ecowitt weerstation aan de praat te krijgen. Ik weet dat het wel kan op de nieuwe versie van cumulus maar was dat niet zo gek van eigenlijk vond de oude versie wel toffer. dankjewel voor de hulp.

Mvg Alexander
Cumulus I wordt niet meer ondersteund en is vanwege gebruiksrechten van de software out of date en werkt niet met Ecowitt.

Het beste kun je upgraden naar CumulusMX v4. CMX4 kan rechtstreeks de Ecowitt stations uitlezen (Windows, Raspberry, Mac of Synology - andere Linux/Unix implementaties zijn ook mogelijk). Geen noodzaak voor meteobridge. Upload naar Weathercloud is standaard aanwezig.

Zie deze Gemini samenvatting.
Het vereist wel wat technische kennis, support is in het Engels.