Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
alexuskoi schreef: Gisteren, 17:45 Het zip bestand is gedownload en in de Utils directory geplaatst. Misschien stomme vraag maar hoe start ik nu Utils voor 1 ste keer op (op een Mac)vooraleer ik alles begin in te stellen? Mvg
Oh sorry, bij mijn eerste poging was ik vergeten op enter te drukken :shock:

Je moet een command window openen - geen idee hoe dat op de Mac gaat - ga naar de directory waar CMX is geïnstalleerd en geef:
Code: Selecteer alles
dotnet utils/bin/cumulusutils.dll website
Dat zou het moeten doen.
Als je niet in een command window kunt komen moet ik contact met die andere gebruiker opnemen.

NB: Ik ben vandaag weg, morgen eind vd dag ben ik weer achter de computer.
Hallo Hans,

Het is gelukt maar weliswaar niet op de goede manier denk ik. Ik kan alleen maar de utils starten als cmx4 niet gestart is. Als ik met het terminal venster het commando om utils te starten wil ingeven dan gebeurd er niks. Als ik eerst voordat Cmx4 gestart is het commando in het terminal venster ingeef. Dan lukt het wel. Maar dan natuurlijk wel met wat fouten in de log. Ik zal je de log doormailen want hier zal dat nogal wat veel zijn. Mvg Alexander
alexuskoi schreef: Vandaag, 16:08 Hallo Hans,

Het is gelukt maar weliswaar niet op de goede manier denk ik. Ik kan alleen maar de utils starten als cmx4 niet gestart is. Als ik met het terminal venster het commando om utils te starten wil ingeven dan gebeurd er niks. Als ik eerst voordat Cmx4 gestart is het commando in het terminal venster ingeef. Dan lukt het wel. Maar dan natuurlijk wel met wat fouten in de log. Ik zal je de log doormailen want hier zal dat nogal wat veel zijn. Mvg Alexander
Als je een commando wil geven in het venster waarin je CMX hebt gestart dan kan dat niet omdat dat venster bezet is zolang CMX draait. Open een nieuw venster dan kun je wel starten terwijl CMX draait (hetgeen gewenst is)
Hi Alex,

Kun je mij de logbestanden als bestand opsturen en niet als quotes in de tekst van een email?
Dank. Je kunt de logs ook als bestand bijsluiten in een post in dit draadje. Dat heeft de voorkeur.

Ik zie dat Microsoft.Data.Sqlite.SqliteConnection een fout genereert. Dat houdt in dat die ws niet de goede versie heeft of niet goed is geïnstalleerd. Ik zal even navragen of er andere gebruikers daar ook een probleem hebben.

Geeft CMX geen fouten (check de MXdiags de meest recente logfile, stuur de eerste 15 minuten op als je fouten vindt)