Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
alexuskoi schreef: Gisteren, 09:59 Hoe doe ik die upgrade? Is de 1 ste keer dat ik een upgrade ga uitvoeren. Mvg
Voor CMX: uitpakken van de distributie en alle bestanden en folders naar je CumulusMX directory schrijven. Overschrijf alle bestanden en folders. Als je je niet zeker voelt, maak een backup van de hele CumulusMX folder. Dit is een major release (v4 naar v5). Lees de release post en de extra informatie.

Voor Cutils: gebruik de distributie v8.2.2 .NET10. uit het release topic, eerste post. Pak de zip uit en kopieer alles bestanden en folders naar de utils directory. Er zijn verder geen bijzonderheden.

Gegeven de database wijziging is het noodzakelijk CMX naar v5 te brengen en CUtils minimaal naar v8.2.1 .NET10. De releases zijn gekoppeld.

That's it.
alexuskoi schreef: Gisteren, 17:47 De Upgrade is zonder problemen verlopen. Ging redelijk makkelijk. Nu moet ik dringend eens de website aan de praat krijgen maar die is wel redelijk moeilijk .
:shock: de cutils site zou juist erg mqkkelijk moeten zijn.
Anders is er iets grondig mis.
Ik gebruik nu de laatste versie van de 4 serie van CumulusMX op een raspberry Pi
Als ik het goed begrepen heb dan is versie 8 van .net genoeg en hoef ik niet te upgraden naar versie 10 hiervan?
Ik zal wel een back up maken van de huidige versie inclusief de datalog bestanden, want deze worden vanaf versie 5 veranderd heb ik gelezen

Voornaamste reden om te upgraden naar versie 5, voor mij, van cumulusmx is wel dat de grafieken weer beschikbaar zijn

Komende week maar eens mee bezig

Gr. Tjeerd