- Gisteren, 23:06
#76555
Vanmiddag om 15:43 uur trok een relatief kleine onweersbui over ons huis. Ik stond alles op de 2e etage eens goed te bekijken bij het openstaande raam. Er viel nog geen regen en het was nagenoeg stil. Wel veel flitsen en gedonder. Toen bleef het een klein minuutje stil, totdat ik door een enorme knal en flits een hakverzakking kreeg. Na alle commotie bleek de inslag 30 meter verderop te zijn geweest.
De buren links en rechts van mij hadden een defecte omvormer van de zonnepanelen. Het lijkt erop dat die van mij is beschermd door de anemometer die 1,5 meter boven het platte dak uitsteekt. De ISS is verder gelukkig niet defect geraakt. Het lijkt erop dat we nog redelijk geluk hebben gehad.
Inmiddels heb ik een oudere anemometer kunnen monteren zodat ik weer windmeting heb.
De buren links en rechts van mij hadden een defecte omvormer van de zonnepanelen. Het lijkt erop dat die van mij is beschermd door de anemometer die 1,5 meter boven het platte dak uitsteekt. De ISS is verder gelukkig niet defect geraakt. Het lijkt erop dat we nog redelijk geluk hebben gehad.
Inmiddels heb ik een oudere anemometer kunnen monteren zodat ik weer windmeting heb.
Davis Vantage Pro 2 - Davis AirLink - Meteobridge PRO2
Tweede Vantage Pro 2 voor referentiemeting in de tuin
Hellmann regenmeter - Ecowitt bliksemdetector
Meteo Naaldwijk
Tweede Vantage Pro 2 voor referentiemeting in de tuin
Hellmann regenmeter - Ecowitt bliksemdetector
Meteo Naaldwijk
