Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door WS-Merkelbeek
Ik heb me een tijdje geleden hier al aangemeld, maar nog niet voorgesteld. ;)

Ik ben Maurice (55 jaar) uit Merkelbeek (L). Het weer is één van mijn hobby's. Ik heb nu bijna 3 jaar een Ecowitt weerstation met een aantal uitbreidingen. Misschien ga ik mijn weerstation hier wel aanmelden. Ik moet me eerst nog even inlezen over hoe en wat. Als ik me niet vergis, kan ik HWA de gegevens van mijn station bij Wunderground laten ophalen.
Door Toulon7559
Hartelijk welkom!

Inderdaad is WUnderground een geschikte (tussen)databron voor HetWeerActueel en heel eenvoudig te regelen volgens deze handleiding.
Een alternatieve weg is via StationForwarder, maar dat vraagt wel zelfwerkzaamheid, i.c.m. een account bij Google.
StationForwarder kun je daarnaast gebruiken als dataverdeler naar nog meer organisaties.
FOSHKplugin is vergelijkbaar, maar vraagt ook nog inrichten van een platform.
Door SpeedYGJ
Welkom bij de club!
Ik neem aan dat dit inderdaad de weg is om je station te kunnen aanmelden, ik zie namelijk op de aanmeldpagina niet iets van wunderground :)
Door Toulon7559
Er ligt al heel lang een voorstel bij Luc voor een aangepaste Aanmeldwebpagina (en alle webpagina's daaromheen) voor 'bediening'van alle soorten aanmelding genoemd in de Handleidingen-sectie.
Maar zoals bekend, zit Luc nogal krap in zijn tijd voor HWA,
niemand anders kan in de krochten van de HWA-software iets veranderen,
en dus moeten we ons helaas behelpen met doordacht/provosorisch gebruik van de huidige Weatherlink-gebaseerde Aanmeldpagina .....

In de Handleidingen staat nu vaak hoe je deze verouderde Aanmeldpagina 'aangepast' moet gebruiken.
Zodra Luc dus tijd vindt om de Aanmeldpagina met zijn aanhangsels te vernieuwen,
moet daarna de hele Handleidingen-sectie wordt doorlopen opgelijnd daarmee,
en kan dan hopelijk op veel gebieden worden ingekort.