Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Enige tijd zat ik te wachten op de update en gisteren kreeg ik de melding dat er een nieuwe update aanwezig is.
Op de website heb ik al een aantal dingen draaien, zo wordt de live data in de gaten gehouden over de 2 station, mocht 1 van de stations geen data uploaden dan wordt dit voor de bezoeker weergeven als offline. Dit systeem werkt verder prima :)

Nu werkt alleen de melding (groene knop gaat rood branden) niet als er een nieuwe update aanwezig is. Nu haalde deze van de github af alleen na inzien in de foutenconsole wordt deze helaas geblokkeerd. Na een korte zoekwerk was dit ook gelijk duidelijk waarom en heb dit dan ook verwijderd.

Nu weet ik dat de lokale CMX dit wel kan aangeven, maar is dit ook mogelijk om door te sturen naar de website toe? Ik heb al geprobeerd wat op te zoeken maar ik kan hier weinig over vinden helaas. Hopelijk weten jullie hier iets op, zo niet dan houd het natuurlijk op :)
Door HansR
In het hoofdstuk miscellaneous van de full webtag list vindt je twee webtags:
Code: Selecteer alles
<#NewBuildAvailable>	This gets the value 0 or 1 and is checked on start-up and once a day thereafter at a random time
<#NewBuildNumber>	It is checked on start-up and once a day thereafter at a random time. Displays the latest public release build number - eg. b3089
Die kun je gebruiken om de informatie op je website weer te geven.

Hoe je dat het beste kunt doen hangt van je website af maar een beschrijving vindt je hier

Overigens heeft de standaard CMX website die informatie. Je kunt wellicht die site bestuderen hoe e.e.a. werkt (en dan bedoel ik niet de interface).