Algemeen forum voor discussie over de website
Door overijse
Dien je een Moderator te contacteren, dan gaat dit op HWA 2.0 het best als volgt in zijn werk. Je kan een PM verzenden naar de moderatorgroep, zo krijgen alle moderatoren en Luc tegelijkertijd je bericht en de eerste die online komt op HWA kan aktie ondernemen of er op reageren.

Hoe doe je dit door een PM naar de moderatorgroep te sturen zie screenshot hieronder :
Afbeelding
  • Selecteer "Algemene moderators" zoals hierboven aangegeven
  • Klik op toevoegen er net boven
  • Geef je bericht een onderwerp
  • type je bericht
  • verstuur je bericht
  • wacht op reaktie
PS: alvorens je een PM kan versturen dien je minimum 1 goedgekeurde post (antispam functionaliteit) op het forum hebben.

Grtz
Kris
Goedendag,

Al sinds 2010 lid, maar ik krijg mijn datalogger WUS02 TP link ( zie afbeelding) niet meer werkend. Heb al veel geprobeerd. Mo et ik alles vernieuwen? Apparatuur is ook inmiddels 16 jaar oud. Ik denk dat ik per ongeluk alles op de datalogger heb gewist. Wie kan me advies geven of moet ik een nieuwe datalogger pro 2 aanschaffen? Maar dan moet ik ook een nieuw console van Davis kopen. Samen zeker E 900,=
Wie weet krijg ik de datalogger nog werkend? Heb al kabel geregeld voor WUS02 TP link om verbinding te maken met datalogger en computer. Hoor graag want mijn weerhobby is me veel waard.
Dank voor het lezen en wie weet kan iemand me helpen of ondersteunen.

Vriendelijke groet,
Reinhard Zinger
www.meteopijnacker.nl ( ZUID HOLLAND - PIJNACKER)
Tel: 0627186534
Bijlagen
20260914_181933.jpg
20260914_181933.jpg (90.21 KiB) 13 keer bekeken
Door SpeedYGJ
reinhardsweersite schreef: ↑32 minuten geleden Goedendag,

Al sinds 2010 lid, maar ik krijg mijn datalogger WUS02 TP link ( zie afbeelding) niet meer werkend. Heb al veel geprobeerd. Mo et ik alles vernieuwen? Apparatuur is ook inmiddels 16 jaar oud. Ik denk dat ik per ongeluk alles op de datalogger heb gewist. Wie kan me advies geven of moet ik een nieuwe datalogger pro 2 aanschaffen? Maar dan moet ik ook een nieuw console van Davis kopen. Samen zeker E 900,=
Wie weet krijg ik de datalogger nog werkend? Heb al kabel geregeld voor WUS02 TP link om verbinding te maken met datalogger en computer. Hoor graag want mijn weerhobby is me veel waard.
Dank voor het lezen en wie weet kan iemand me helpen of ondersteunen.

Vriendelijke groet,
Reinhard Zinger
www.meteopijnacker.nl ( ZUID HOLLAND - PIJNACKER)
Tel: 0627186534
Aller eerst lijkt me dat deze bericht verkeerd staat, geen probleem natuurlijk en misschien dat deze nog wel wordt verplaatst.
Dan even naar jou probleem, als een datalogger niet meer wilt werken moeten we kijken of het de datalogger is die geen contact meer wilt maken of dat het aan hub ligt die geen verbinding meer wilt maken.
Is het een IP of USB versie, ik ga vanuit van een USB versie.

Een datalogger leeg halen moet geen effect hebben op de werking.

Als je een eigen PC hebt, installeer even weatherlink, koppel jou datalogger aan de PC, open het programma en dan via de setup naar de datalogger laten zoeken via USB.
Mocht deze werken, dan ligt het aan de hub instellingen, check dit voor de zekerheid even na, of reboot de hun even.
Mocht het via PC niet werken, ontkoppel de console van stroom, en ja ook alle batterijen!!! Verwijder de usb en wacht even 1min, plug daarna de USB er weer in, doe de batterijen er weer bij en sluit de snoer weer aan! Check voor dat je uit de setup gaat even de tijd, deze wil nog wel eens verspringen.
Herhaal dan de bovenstaande stappen.
Door T.J.
Het lijkt mij op een omgebouwde tp link mini router, ik heb ook zo een gehad, een TP link TL wr703n in mijn geval
Deze was geflashed met andere software nl meteobridge software en heb ik ook lange tijd gebruikt, ben later overgestapt op de meteobridge Nano SD
Kan zijn dat de licentie is verlopen van de WUS, ik neem aan dat daar ook meteobridge op stond?
Anders even weerhuisje contacteren?
Er zijn goedkopere oplossingen dan een dure meteobridge pro oid
Bijvoorbeeld een Raspberry Pi met meteobridge software erop of CumulusMX oid

Succes