Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door deja46
Ik heb twee vragen m.b.t. WD, misschien kan iemand mij helpen:

1. In de kop van WD Live overlappen de tekst van de datum/tijd en de beschrijving van de huidige bewolkingssituatie elkaar gedeeltelijk. Hoe kan ik dat voorkomen?

2. Is het mogelijk om in WD bij de buiten vochtigheid de binnenwaarde weer te geven? Mijn vochtmeter is namelijk defect en de console van mijn weather monitor II hangt buiten (in een waterdichte kast). Dus die geeft ook de juiste vochtwaarde aan.

Graag suggesties

www.meteoijsselenlek.nl
Door petergroeneveld
Hallo deja46

Antwoord op vraag 1: verander in je wdlconfigxml de x waarden van heatbeat en stationName door deze b.v. met 10 te verminderen. Deze mogen ook negatief zijn bij mij staan ze op -90 en -80.
Antwoord op vraag 2: ?

Succes,

www.leudalweer.nl
Door petergroeneveld
Hallo deja46,

Dat veranderen lukt alleen als je de premium versie hebt. heb je deze niet dan zul je je stationnaam heelaas moeten inkorten.

Groetjes,
Peter.
Door osjohn
Hallo deja46

Bij mij en ik werk met InternetExplorer staat deels zowel L en R van de live buitenbeeld.

BV Het vooruitzichten icon rechtsboven, zo heb ik het staan:

520 Deze waarden moet je veranderen
262 Deze waarden moet je veranderen
1
100

temp

John van Os
Door osjohn
Sorry, dit moet voor Petergroeneveld zijn:

Hallo deja46

Bij mij en ik werk met InternetExplorer staat deels zowel L en R van de live buitenbeeld.

BV Het vooruitzichten icon rechtsboven, zo heb ik het staan:

520 Deze waarden moet je veranderen
262 Deze waarden moet je veranderen
1
100

temp

John van Os
Door petergroeneveld
John, heb de instellingen van WDL zo staan dat veel mensen met een breedbeeld monitor of met een laptop het wel kunnen zien. Met deze instellingen kan ik ook veel meters op een rij zetten. Als je de WDL page een beetje op breedbeeld insteld, ik neem aan dat je een gewone 15 of 17 inch monitor hebt dan kun je wel alles zien. Deze keuze heb ik gemaakt i.v.m. breedbeeld monitoren en door veel laptop gebruik tegenwoordig.
Door osjohn
Hallo Peter

Zo zie je maar dat je elke dag bij wijzer wordt, ik heb zelf een 17inch tft monitor en geen breedbeeld daarom dus het probleem.

Bedankt voor je uitleg

John van Os