Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wslangerak
Hallo Joris (e.a.)

Misschien wil je de php-code gewoon hier als bericht publiceren?
Ik ben hier ook mee bezig geweest maar liep iedere keer vast op 8 of 9 dagdelen en het "omwisselen" van dag- en nachttemperaturen.
Ik wil het met name voor een tabel gebruiken, zie bijvoorbeeld:

http://www.weerstationlangerak.nl/php-xml.php

Ik hou me aanbevolen voor een script zonder dag/nacht en min/max temp problemen...

Gr,
Door jorissynaeve
Ik zal je de code doorsturen indien je mij via pb jouw emailadres geeft.
De code is nogal groot om hier te posten en via mail weet ik wie de code gebruikt :) (ik heb graag controle over dingen :cheer: )

Mijn script leest gewoon alle data uit die hij vind (al zijn dat 8 of 9 dagdelen) en kijkt dan gewoon welk uur het is per dagdeel. Indien het dagdeel om 6uur is, dan zal in de xml-code minimumtemperatuur aangegeven staan en dan sla ik de waarde voor de minimumtemperatuur op in een minmax-temperatuur array. Indien het uur 18u is, dan steekt hij maximumtemperatuur in diezelfde array.
Door wslangerak
Je hebt gelijk, Joris...controle over houden ;)

Zoiets had ik ook gemaakt, maar ik loop toch tegen die wisselende dag-nacht toestanden aan. Ik ben benieuwd hoe jij dat hebt opgelost en heb je dan ook een PB gestuurd met mijn adres.

Groeten,
Door weerstation
Hallo Joris,

Dank voor je oplossing betreffende de XML verwachting.
In eerste instantie kreeg ik het script niet werkend. Mijn website wordt gehost op een php4 server. Nadat ik het script naar een website op een php5 server had verplaatst werkte het wel.

Klopt het dat het script alleen onder php5 draait.
Ik gebruik de niet Joomla versie.
Door jorissynaeve
Het zou inderdaad kunnen dat het script enkel op php5 werkt. Dit ivm het inlezen van xml, waarbij enkele functies enkel werken vanaf php5.
Door wslangerak
Nog een punt van aandacht: het gebruik van de letters voor de weericonen is niet consequent. Bijvoorbeeld de "T" wordt gebruikt voor "nevel" én "onbewolkt". Dat zijn toch twee verschillende dingen lijkt me.... Zie zaterdag (of vrijdagnacht eigenlijk) en dinsdag.

... en de MOS-image laat volgens mij op maandag regen zien ipv sneeuw?
Door jorissynaeve
wslangerak schrijft:
Nog een punt van aandacht: het gebruik van de letters voor de weericonen is niet consequent. Bijvoorbeeld de "T" wordt gebruikt voor "nevel" én "onbewolkt". Dat zijn toch twee verschillende dingen lijkt me.... Zie zaterdag (of vrijdagnacht eigenlijk) en dinsdag.

... en de MOS-image laat volgens mij op maandag regen zien ipv sneeuw?

De sneeuw/regenicoontjes zijn inderdaad niet zo duidelijk. Was mij ook al opgevallen.

Het is inderdaad zo dat "nevel" en "onbewolkt" dezelfde code hebben. Zo kan "nevel" ook de code van zwaar bewolkt hebben dacht ik gezien te hebben. Dit hoef ik niet te implementeren in de php-parser, maar wel in de MOS-image-generator. Maar daarvoor wacht ik dus op de officiële codes etc.
Door tjabine
Wat betreft de scherpte van de mos(of juist niet)
In Opera is het een stuk duidelijker dan in IE!
Door Wietse
@Wslangerak, hier precies het zelfde. Bij mij staat er in de XML versie Sneeuw, terwijl er in de standaard verwachting regen staat. Naja, zo zie ik het icoontje.

Kan hier iets aan gedaan worden, want dit levert verwarring op!
Door Meteo Simpelveld
Wietse schrijft:
@Wslangerak, hier precies het zelfde. Bij mij staat er in de XML versie Sneeuw, terwijl er in de standaard verwachting regen staat. Naja, zo zie ik het icoontje.

Kan hier iets aan gedaan worden, want dit levert verwarring op!

Goedemoren Wietse,

Bekijk ook eens de discrepantie (verschil tussen verwacht en werkelijk gemeenten data) eens, ook bij andere weerstations. En niet alleen de iconen.

Groet Bert
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8