Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Donk
Goedendag allemaal (en een goed 2009)

Ik heb sinds kort een Oregon WMR200 met software van weather display. (onervaren gebruiker)

Met de software heb ik ee klein probleempje. Als ik de gegevens van de WMR heb gedownload naar mijn laptop (via usb)dan verschijnen de actuele weerdata op het WD scherm. De gegevens van de windmeter en de binnentemp en de barometer zie je wijzigen en zijn gelijk met de scherm van de WMR.
De buitentemp. en de vochtigheid veranderanderen echter niet en houden de waarde vast van de laatste download.
Waar kan dit in zitten ?

PS de gedownloade gegevens van de WMR kloppen wel als ik in de grafieken kijk. De gegevens komen dus wel aan komen alleen niet in de actuele data op laptop scherm.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Jaap.
Door jansmit
Donk schrijft:
Goedendag allemaal (en een goed 2009)

Ik heb sinds kort een Oregon WMR200 met software van weather display. (onervaren gebruiker)

Met de software heb ik ee klein probleempje. Als ik de gegevens van de WMR heb gedownload naar mijn laptop (via usb)dan verschijnen de actuele weerdata op het WD scherm. De gegevens van de windmeter en de binnentemp en de barometer zie je wijzigen en zijn gelijk met de scherm van de WMR.
De buitentemp. en de vochtigheid veranderanderen echter niet en houden de waarde vast van de laatste download.
Waar kan dit in zitten ?

PS de gedownloade gegevens van de WMR kloppen wel als ik in de grafieken kijk. De gegevens komen dus wel aan komen alleen niet in de actuele data op laptop scherm.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Jaap.

Staat de tijd van je weerstation en Weather Dispay wel gelijk en 24 uurs ingesteld ?
Ik heb de PC geheel uitgeschakeld en weer opnieuw gestart.

ik heb in de buitenvochtigheid een verschil van 1% (WMR 82% en scherm 83%).

De buitentemperatuut is op dit moment moeilijk wat van te zeggen omdat de temperatuur stabiel blijft op 0,4 graden.

De binnentemperatuur en vochtigheid volgen wel direct (geen veschillen in).

PS Ik gebruik windows XP.

Zodra ik meer gegevens (temp. wijzigigngen) heb zal ik weer een bericht doen.

Jaap.
Tot op heden werkt WD niet goed.

Nog dezelfde problemen, ook na opstarten van de laptop en herstarten van WD.

Een enekele keer veranderd er 1 keer wat in de buitentemp. of vochtigheid maar daarna veranderen de gegevens niet meer.

De overige gegevens wijzigen wel (direct).

Zou resetten van de sensor (buiten) kunnen helpen. Eventueel basisstation ook resetten. Ik weet niet wat de gevolgen dan zijn.

Jaap.
Door Boutje
Hier ongeveer dezelfde afwijking gehad. Ik had de versie geinstalleerd die op de bijgeleverde cd-rom stond.
Na enige tijd heb ik versie 10.37N vanaf de site gedownload en de verschillen waren verdwenen. Hopelijk helpt deze tip.

Groeten
Bo