Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Luc
In Kessel ligt zo'n 9 a 10 cm sneeuw. Nog steeds valt er hier lichte motsneeuw, die echter niet op de buienradar waarneembaar is.

De vooruitzichten voor deze regio zijn ook zeer goed te noemen. Volgens Meteo Limburg blijven we de hele week in de vrieskou. Op zaterdag pas een maximum temperatuur van 0 graden.

Ook Meteo Consult gaat mee in de MOS verwachtingen voor Kessel. De eerste nacht wordt zelfs zeer strenge vorst (< -15C) verwacht door Meteo Consult. Ik ben benieuwd!

Dit is de 6e winter dat ik automatisch het weer registreer. In deze tijd is de laagst gemeten temperatuur in mijn tuin -9.1 graden geweest. Ik ga me opmaken voor een nieuw record komende nacht.
Bijlagen
verwachtingmeteolimburg.gif
verwachtingmeteolimburg.gif (7.5 KiB) 3853 keer bekeken
Door petergroeneveld
In Haelen ook zo'n 9-12cm gemeten. Er is vannacht en flink pak sneeuw in Limburg gevallen. Heb vanmorgen de solar en UV sensor en ook de zonnepaneeltjes moeten schoonmaken van de VP. De solar sensor doet het weer zat een laag sneeuw op.

Wat doen jullie met de sneeuw in de trechter van de regenmeter? Hij zit helemaal vol en bij dooi geeft dit dan een verkeerde meting, ik denk dat ik de sneeuw er maar uithaal straks.

Ben ook benieuwd naar vannacht, de temperatuur is al aan het dalen
-2,4 gr. C op dit moment.

Veel sneeuw plezier!!
Door nolversteeg
Hallo Peter, Er zij diverse discussies op het forum geweest met uitleg over verwarming dan meet je de neerslag ven sneeuw, ikzelf heb een draadje aan de zeef die boven de trechter zit en hoef deze maar leeg te kiepen. in Eersel(NB) stond er vanmorgen ook 12 cm bovenop de trechter.
Door wslangerak
Misschien nog wat "buitenhardware"-tips.

Haal je regenmeter nu maar even naar binnen. Kan je hem goed schoonmaken, want er valt de komende 2 á 3 dagen toch niks.
Spuit je windvaan even in met siliconenspray, dan vriest-ie niet zo gauw vast na de regen/sneeuw die we hebben gehad.

En check nog even of je buitenkraan is afgesloten.... Inderdaad, die van mij was ik dus vergeten. Paar dagen weggeweest en er zijn nu toch diverse kuubs aan water onder mijn schuurtje verdwenen ben ik bang :blush:
Door nolversteeg
Pas op met siliconenspray het smeert absoluut niet laat het niet in de lagers komen.
Groeten Nol (eersel)
Door AenG
Ik probeerde vandaag ook de sneeuw uit de regenmeter te halen, maar dat ging niet zo eenvoudig. Alle sneeuw was in de regenmeter vastgevroren zodat het allemaal ijs is geworden.

Bijlagen
koud.jpg
koud.jpg (42.61 KiB) 3853 keer bekeken
Door wsp
AenG schrijft:
Ik probeerde vandaag ook de sneeuw uit de regenmeter te halen, maar dat ging niet zo eenvoudig. Alle sneeuw was in de regenmeter vastgevroren zodat het allemaal ijs is geworden.

Dit is wat ik dus bedoel met een verwarming erin.

Zelf heb ik totaal geen problemen met dit verschijnsel.
Ik heb een originele verwarming erin gezet van Davis en werkt super.
Veel station's hebben dit helaas niet, mijn mening is gewoon dat die er in moet, op de neerslag moet gemeten worden en niet zoals nu 1 week later.
de afgelopen sneeuw, neerslag van 05-01-2009 is hier wel gemeten, terwijl dit straks bij sommige station's een week later past komt, verkeerde data vindt ik dit.

Maar ik lees vaak wordt toch niet koud hierzo, nou 2009 is dus een mooie voorbeeld om het erin te hebben, is het er niet, mee genomen, maar heb nu degelijk veel plezier ervan en mijne is regen en ijs vrij en geeft de juiste data door op het juiste tijdstip van neerslag.
Door wthus
Ook hier zal de VP regenmeter het signaal later doorgeven, maar dat vind ik eigenlijk geen probleem aangezien ik die data niet gebruik. Tijdens de sneeuwval hier een 5,9 millimeter afgetapt uit de Hellman regenmeter. Jammer dat ruim 2 millimeter daarvan niet als sneeuw is gevallen, anders had er nu 6 centimeter gelegen in plaats van maar 3 centimeter :laugh: