Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door WTB
Hallo mensen
ik ben Marcel ben hier nieuw want ik heb een vraag over WD/WDL
hoe kan ik deze twee goed laten werken ben al twee dagen bezig
maar kom er niet uit ik hoop dat iemand mij kan helpen

Mvg Marcel
PS mijn weerstation is een WMRS-200
Door wslangerak
Hallo Marcel,

Allereerst welkom op het forum van HWA en alvast veel plezier hier!

Dan je vraag: het is moeilijk om zo een antwoord te geven. Hoe ver ben je? Wat werkt er precies niet? Gaat het om uploaden van data of het functioneren van het programma zelf?

Probeer iets duidelijker je probleem te omschrijven dan zullen we je zoveel mogelijk helpen!

Groeten,
Kees.
Door WTB
Hallo Kees bedankt voor je welkom
ik ben nog bij het begin ik heb WDL er weer afgehaald
kon er niet uit komen

Mvg
Marcel
Door osjohn
Hallo Marcel
Er zijn op dit forum al vele uitkomsten gegeven om twee softwareprogramma,s gezaamlijk te laten draaien.
Dat kan alleen d.m.v. een programma dat je com/usb poort kan share.

VirtualVPSetup is dat: http://www.softwx.com/weather/virtualvp.html
Maar eerst moet je dan N8VBvComsetup installeren.

John van Os
Door Regards
osjohn schrijft:
Hallo Marcel
Er zijn op dit forum al vele uitkomsten gegeven om twee softwareprogramma,s gezaamlijk te laten draaien.
Dat kan alleen d.m.v. een programma dat je com/usb poort kan share.

VirtualVPSetup is dat: http://www.softwx.com/weather/virtualvp.html
Maar eerst moet je dan N8VBvComsetup installeren.

John van Os

John, WDL krijgt zijn gegevens van WD, ze gebruiken niet allebij de poorten.
Hij zal eerst WD aan de praat moeten krijgen, hierna kan hij WDL gaan installeren, maar hij moet misschien wat duidelijker zijn wat er nu niet goed gaat, dan kunnen we hem verder helpen om zijn probleem op te lossen.
Door WTB
hallo
ik heb WD aan het draaien en doet het goed
maar ik krijg WDL niet goed weet niet wat ik fout doe

Mvg
Marcel
Door petergroeneveld
WTB schrijft:
hallo
ik heb WD aan het draaien en doet het goed
maar ik krijg WDL niet goed weet niet wat ik fout doe

Mvg
Marcel

Hoi Marcel,

Ook dit kan meerdere oorzaken hebben, ik weet zo niet wat er niet goed gaat. Heb je een licentie nummer, zijn de instellingen in WD gemaakt etc.
Waar loop je ongeveer vast met het programma?

Groetjes,
Peter.
Door osjohn
Foutje van mij, verkeert gelezen.

Marcel, ik zal een voorbeeld van mijn wdl config hier plaatsen zodat je de instellingen kan zien.

John
Door wslangerak
Nog een vraagje aan Marcel,

Maak even duidelijk of je bijvoorbeeld op je eigen PC WDLive wel goed draaiend hebt of niet.

Zorg dat je de index.html (met WDLive erop) én de swf-file én de config file allemaal in dezelfde directory hebt staan.

In Weather-Display moeten de settings voor het creëeren van de clientraw-files goed zijn anders werkt de boel ook niet.

Ga hiervoor naar:

Control panel > Web files/Web page/Real time > Tabblad Real time client FTP

Zet daar de schakelaar op "ON" en vul linksonder je ftp-gegevens in als je de files wilt uploaden. Pas linksboven eventueel het aantal seconden aan voor de creatie/upload (standaard is dat 3 seconden), zie "Delay between uploading data.

Met de standaard config file of die van John moet het dan werken, in ieder geval op je eigen pc.

Succes,
Kees.